2021-02-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
de skriver 100 % bomull och du går på det kanske ja
Kan du inte försöka utveckla din tes istället för att vara bara knäpp. Blixtlås och knappar brukar inte räknas in i material.
Citera
2021-02-01, 17:50
Avslutad
Jeans är fult. Mjukisbyxor som gäller. Helst med stånd så att det syns genom mjukisbyxorna.
Citera
2021-02-01, 17:50
Medlem
Citat:
jag skrev på svenska, ser det ut som ett annat språk?
Det går inte att förstå vad du menar. Många ordväxlingar utan att du får begripliga texter.
Citera
2021-02-01, 18:12
Medlem
Ulo2000s avatar
Köper nästan uteslutande ifrån svenska Nudie. Blir en del torra jeans eller "raw denim" som det kallas. Håller länge som fan och när de väl börjar slita så blir jeansen bara snyggare. Blir cleana, utslitna effekter.
Citera
2021-02-01, 18:23
Medlem
Tribolts avatar
Armani och nudie.
Citera
2021-02-01, 18:34
Medlem
Knoppys avatar
Jag handlar mina på Zalando oftast. Sällan jag går till nån butik. Kör på märken jag vet håller lite kvalitet, LEE. Levi's, Wrangler, Tiger of Sweden eller Replay.
Citera
2021-02-01, 18:45
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
så konstigt att det jag skriver att du inte förstår?

Vad menar du med detta till exempel? Jättesvårt att förstå vad du skriver. Tips i all välmening, läs igenom det du skrivit långsamt innan du skickar iväg det, då kanske du upptäcker dina skrivfel och kan fixa dom.
Citera
2021-02-01, 19:05
Bannlyst
Dressman McGordons jeans de senaste 25 åren. Storlek 36/33. Har haft samma storlek sen dess.
Saken är den att jag alltid har haft svårt att hitta passande byxor eftersom jag är rätt lång. Fick alltid kompromissa, tillika att jag hatar att handla kläder. Men till min lycka hittade jag dessa McGordons, har inte sen släppt taget. Brukar köpa fem par åt gången och överlever 10 år till i hyfsad stil.
McGordons är vanliga rejäla jeans och inga hiphophängröv jeans, ungefär som förr i tiden.
Senast redigerad av fasttrain 2021-02-01 kl. 19:14.
Citera
2021-02-01, 19:18
Medlem
Diesel och Calvin Klein hos Best Secret har det blivit de senaste gångerna. Brukar hitta modeller under tusingen där.
Citera
2021-02-01, 19:26
Medlem
Mina senaste köptes på second hand för 40kr, annars brukar jag fynda på Lidl.
Citera
2021-02-01, 19:26
Medlem
Köper endast jeans på Hollisters hemsida, prisvärda och sköna som fan. Brukar bara köpa när det är rea och då får man ett par jeans för 200-400 kr, som hittat!
Citera
2021-02-01, 19:31
Avslutad
Min jeansgarderob har reducerats kraftigt de senaste åren. Har dock några stycken kvar.
Två svarta par från Saint Laurent Paris och en från Dior Homme när Hedi Slimane var vid rodret.
Passformen på jeansen från SLP var väldigt bra på mina anorektiska ben, men jag skulle nog säga att kvalitén på Diorjeansen var något högre.
Nya Saint Laurent jeans skall tydligen vara av sämre kvalité och passformen har ändrats också på deras storsäljare "D02".

Acne Studios var rätt så bra också, men jag känner inte till deras nuvarande modeller. Priserna har gått upp en bra slant också.
Tycker att Nudie är dem mest prisvärda om man köper ett par på rea och inte en stor jävla skillnad från Acne om vi skall prata kvalité. Deras QC kunde väl vara bättre dock. Ibland såg jag par med sneda sömmar på fållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in