2021-02-01, 15:34
Medlem
Hej!

Jag letar bostad i Göteborg med omnejd och jag har inte stått tillräckligt i kö för att använda mig av den mest vedertagna bostadskön.
Därför undrar jag nu om någon har erfarenheter såväl negativa som positiva från tjänster som Bostadslistan och BostadsPortal?

Jag kollar även blocket och ska kolla på fb, men det tar emot så jag tar gärna emot tips på var jag kan leta efter bostad.

Tack
Citera
2021-02-01, 15:47
Medlem
Det är väl som vilket annat poäng/kö bostads system som helst? Har du inte tillräckligt med poäng får du vänta ett X antal år...

Tyvärr lättaste sättet är såklart om man har kontakter, kanske dina föräldrar, vänner etc känner någon som jobbar inom ett bolag?

Annars är det en välgjord profil/annons på blocket och facebook. Inte den roligaste vägen men bra mycket snabbare än kösystemet om du ligger i.
Citera
2021-02-01, 15:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Naturligtvis är det bluff. Det säger sig självt att de inte på något magiskt sätt kan få tag i lägenheter på platser med bostadsbrist.

De de kan annonsera om är andrahandskontrakt (och möjligen något mycket enstaka förstahandskontrakt för att kunna skryta med i sin annonsering). Varför betala för det när Blocket är gratis?
Citera
2021-02-02, 10:04
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJ
Hej!

Jag letar bostad i Göteborg med omnejd och jag har inte stått tillräckligt i kö för att använda mig av den mest vedertagna bostadskön.
Därför undrar jag nu om någon har erfarenheter såväl negativa som positiva från tjänster som Bostadslistan och BostadsPortal?

Jag kollar även blocket och ska kolla på fb, men det tar emot så jag tar gärna emot tips på var jag kan leta efter bostad.

Tack

Håll dig borta från den sidan.

Är bara bluff o skit.
Flera jag vet har reggat sig och sen kommer det krav på betalning, samt hot om inkasso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in