• 1
  • 2
2021-02-01, 15:23
Medlem
På tiden att något organiseras kring republikanska partiet som inte är Trump. Undrar vilka som kommer att ingå i detta? Och man hoppas att de inte dödas, inte ens hotas till livet. Detta är förstås en fara för dem själva som läget har blivit nu.

Citat:
U.S. Rep. Adam Kinzinger (R-Ill) one of the most vocal GOP critics of Donald Trump, has launched a political action committee to challenge the former president’s influence on the Republican Party.

Kinzinger of Illinois said on NBC’s “Meet the Press” that the goal of the newly launched Country First PAC is to “defend conservative principles,” even as members of the party continue to back Trump’s brand of politics.

“This is not a Trump-first party. This is a country-first party,” Kinzinger said. “This is a time to choose.”

https://eu.detroitnews.com/story/new...rty/115422410/
Senast redigerad av sirup 2021-02-01 kl. 15:29.
Citera
2021-02-01, 15:42
Medlem
DaEzzs avatar
Jag tror Adam Kinzinger är en bra person och att han vill göra vad han kan för att rädda GoP.

Samtidigt så ser jag att det står “defend conservative principles” och dom principerna är ju som bekant stendöda.

De dog i samma stund som alla dessa "patrioter" och "konservativa" bestämde sig för att det var en bra idé att hora ut sig till Trump och hans brölande pack till röstboskap för att säkra upp sina egna karriärer på kort sikt. Och Rep. Adam Kinzinger är ingen freshman.

Kinzinger har suttit i Kongressen i 10 år och det är först nu som hans förment patriotiska läggning och omsorg om USA verkar visa sig. Inte några sympatier från min sida.
Citera
2021-02-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tror Adam Kinzinger är en bra person och att han vill göra vad han kan för att rädda GoP.

Samtidigt så ser jag att det står “defend conservative principles” och dom principerna är ju som bekant stendöda.

De dog i samma stund som alla dessa "patrioter" och "konservativa" bestämde sig för att det var en bra idé att hora ut sig till Trump och hans brölande pack till röstboskap för att säkra upp sina egna karriärer på kort sikt. Och Rep. Adam Kinzinger är ingen freshman.

Kinzinger har suttit i Kongressen i 10 år och det är först nu som hans förment patriotiska läggning och omsorg om USA verkar visa sig. Inte några sympatier från min sida.

Jo, det är ju sant, men å andra sidan så förändras ju även konservativa tankar med tiden. I det här läget så måste de ju också förnya sig för att kunna finnas till. Annars är de ju ute.

Kinzinger säger:

“The future of the GOP is on the line and what we do will determine where America goes from here,”

Så deras syn kanske inte är rigid i alla fall. Det handlar om att ta totalt avstånd i från Trump och terrorismen och attackerna de gör.
Citera
2021-02-01, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Min uppfattning är att konservativa värden symboliserar : skydd av natur och klimat,hushålla med resurser, inte miljöförstöra, se till att varje människa har rätt till sjukvård och en chans att nå den amerikanska drömmen, ett starkt försvar av mänskliga rättigheter och USA:s grundlag, en stark armé som skyddar landet från yttre och inre hot, samt ett amerika som välkomnar migranter om de helt och hållet vill assimileras in i landet,lära sig språket,och betala skatt,samt leva på minimalt med bidrag.

Jag stödjer dessa konservativa värden. Adam Kinzinger är en sund republikan. Han vill lyssna och debattera sina motståndare. Antingen genom town halls eller virtual hearings. Han tar inte emot PAC-donationer från special interest groups (såvitt jag vet) och han skäms inte över att kalla Trumpism för bullshit.

Jag hoppas Adam Kinzinger kandiderar till senaten för Illinois. Och därefter till att bli president
Citera
2021-02-01, 18:15
Medlem
Ska republikanerna överleva så måste de sluta hugga varandra i ryggen men det verkar ju inte vara aktuellt.
Citera
2021-02-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
På tiden att något organiseras kring republikanska partiet som inte är Trump. Undrar vilka som kommer att ingå i detta? Och man hoppas att de inte dödas, inte ens hotas till livet. Detta är förstås en fara för dem själva som läget har blivit nu.

https://eu.detroitnews.com/story/new...rty/115422410/
Trump förlorade valet men ej det republikanska partiet i kongressen och senaten folk vill ha republikaner men ej Trump.
Citera
2021-02-01, 19:25
Medlem
Detekarvissts avatar
Kinzinger är etablissemangets man, inte folkets. Det finns en betydande risk att han förlorar sin plats i representanthuset vid valet 2022. Att han röstade för att ställa Trump inför riksrätt ligger honom väldigt i fatet. Republikanska väljare uppskattar inte ”backstabbers” och Trumps linje är faktiskt betydligt mer populär hos väljarbasen än den servila linje som Kinzinger representerar.
Citera
2021-02-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Kinzinger är etablissemangets man, inte folkets. Det finns en betydande risk att han förlorar sin plats i representanthuset vid valet 2022. Att han röstade för att ställa Trump inför riksrätt ligger honom väldigt i fatet. Republikanska väljare uppskattar inte ”backstabbers” och Trumps linje är faktiskt betydligt mer populär hos väljarbasen än den servila linje som Kinzinger representerar.
Trump är ett gift för republikanerna idag.
Citera
2021-02-01, 22:35
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe

Det skulle jag nog inte påstå. Däremot är han ett gift för den typ av politiker som ofta flockats till köttgrytorna i Washington DC. Sådana som bara ser karriärmöjligheter och en lukrativ födkrok och för vilka partitillhörigheten är sekundär. Men för själva GOP har Trump varit en adrenalininjektion. En ny typ av republikanska politiker med folklig förankring har redan börjat ta plats. Det är Trumps förtjänst.
Citera
2021-02-01, 23:57
Medlem
Trump är mer populär än alla andra republikanska politiker tillsammans där det räknas d v s i inlandsstaterna.
Citera
2021-02-02, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe

Om du tänker på reggade medlemmar i det republikanska partiet så utgör de bara 24% av alla väljare. Så Trump är kung över en förvånansvärt liten del av befolkningen. Mestadels 50+are som hjäntvättas av FOX tv-kanal. Han må vara ett gift men det republikanska partiet är i upplösning. Med eller utan Trump

Den största väljarflykten har skett från the GOP till sk. independents. Och de har visat att de inte tål Trump. Specifikt suburban women. Utan denna väljargrupp kan Trump och the GOP inte vinna fler val.

Politk i USA handlar om pengar. Och Republikanerna kan inte fundraisa utan att sola sig i Trumps glans. Därför kröp Kevin mccarthy till Mar-a-lago för att låta sig fotas med Trump. Killen som han kritiserat för att ha orsakta upploppen den 6e januari.
Lägg därtill att Demokraterna fundraisar 4 ggr så mycket som republikanerna som därför tvingas förlita sig på Corporate PAC money.
Lägg därtill att Trump skrämmer iväg internationella storföretag därför att deras konsumenter avskyr Trump.
Citera
2021-02-02, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Min uppfattning är att konservativa värden symboliserar : skydd av natur och klimat,hushålla med resurser, inte miljöförstöra, se till att varje människa har rätt till sjukvård och en chans att nå den amerikanska drömmen, ett starkt försvar av mänskliga rättigheter och USA:s grundlag, en stark armé som skyddar landet från yttre och inre hot, samt ett amerika som välkomnar migranter om de helt och hållet vill assimileras in i landet,lära sig språket,och betala skatt,samt leva på minimalt med bidrag.

Jag stödjer dessa konservativa värden. Adam Kinzinger är en sund republikan. Han vill lyssna och debattera sina motståndare. Antingen genom town halls eller virtual hearings. Han tar inte emot PAC-donationer från special interest groups (såvitt jag vet) och han skäms inte över att kalla Trumpism för bullshit.

Jag hoppas Adam Kinzinger kandiderar till senaten för Illinois. Och därefter till att bli president

SÅ med andra ord är USA:s demokratiska parti betydligt närmare konservativa värden som du ser det än dagens republikaner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in