2021-03-04, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Vad schema? Ingen har frgat varken mig eller mina nrstende ang bevis p arbertsdagar i alla dessa r. Och d har jag 8 mil till jobbet

Om du fr en kontroll s mste du visa upp dina arbetade pass, har jag varit tvungen att gra samtliga gnger jag ftt en kontroll..

Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej jag ska fylla i milersttning. Gr jag detta via appen ocks?

Japp, kan du gra.
Ett tips r att godknna frsta deklarationen som kommer - sedan efter du ftt pengarna utbetalda s gr du ndringen om reseavdrag.

P s vis fr du frst ut vanliga skatteterbringen efter en mnad, sedan pengar fr reseavdraget runt sommaren.

Om du nu inte vill f ut bda tv runt sommaren d.
Senast redigerad av MrSvensson 2021-03-04 kl. 04:51.
Citera
2021-03-04, 07:07
Bannlyst
Har registrerat p min myndighetssida, r det 16 mars som gller elektroniskt fr att man tidigast ska f skatteterbring?
Citera
2021-03-04, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hauringor
Har registrerat p min myndighetssida, r det 16 mars som gller elektroniskt fr att man tidigast ska f skatteterbring?

Du har till den 30 mars p dig.
Citera
2021-03-04, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du har till den 30 mars p dig.

Det r ju ngot som skiljer varfr vissa fr sin terbrning i vr, andra p hsten?
Senast redigerad av Hauringor 2021-03-04 kl. 07:35.
Citera
2021-03-04, 07:42
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hauringor
Det r ju ngot som skiljer varfr vissa fr sin terbrning i vr, andra p hsten?

Om man skickar in elektroniskt eller fysiskt, om man gr detta i tid och om man gr tillgg i sin deklaration tror jag.
Citera
2021-03-04, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowl
Vet inte om du trollar men 31,42% lter mer som att det r arbetsgivaravgifterna som specificeras p lnespecifikationen.

Hade du extrajobbat? r du timanstlld i det offentliga brukar det vara standard att dra 30% skatt om du inte meddelar att det r din huvudsakliga inkomst och d har allts mer skatt dragits n vad du hade betalt om du gtt efter din skattetabell (tex skattetabell 32 som allts INTE r 32% utan snarare 15-20% med s lgt belopp p specen).

Dina skatteuppgifter hmtas enkelt fr fretaget/whatever du jobbat p s jag tror inte de dragit fr lite.

Vad innebr det o praktiken gr mig? terbring eller kvarskatt?
Citera
2021-03-04, 08:33
Medlem
Jag slde min frsta lgenhet frra ret och ska ju ha med det i deklarationen.
Tur man fr hjlp av mklare men en dum frga kanske.

Hur pverkar det skatteterbring? Gr snt alltid plus minus noll eller fr man betala/fr man tillbaka p frsljningen?

Mvh
Citera
2021-03-04, 08:53
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Om du fr en kontroll s mste du visa upp dina arbetade pass, har jag varit tvungen att gra samtliga gnger jag ftt en kontroll..

Japp, kan du gra.
Ett tips r att godknna frsta deklarationen som kommer - sedan efter du ftt pengarna utbetalda s gr du ndringen om reseavdrag.

P s vis fr du frst ut vanliga skatteterbringen efter en mnad, sedan pengar fr reseavdraget runt sommaren.

Om du nu inte vill f ut bda tv runt sommaren d.

Blir det inte ondigt bkigt att begra ersttning fr resor till och frn arbetet efter att pengar frn en eventuell skatteterbring redan betalats ut? Hur gr den processen i s fall till?

Jag ska i varje fall f tillbaka drygt 7000 kr i r. Ingen stor summa men det knns nd som en vinst med tanke p att jag nstan alltid mste betala restskatt.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-03-04 kl. 09:17.
Citera
2021-03-04, 09:32
Medlem
Blev 16000 tillbaka innan tillgg. Lite mindre n jag trodde faktiskt.
Citera
2021-03-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Vad schema? Ingen har frgat varken mig eller mina nrstende ang bevis p arbertsdagar i alla dessa r. Och d har jag 8 mil till jobbet

Samma hr. Har 7 mil fram och tillbaka och deklarerar alltid runt 20% mer. Inte en jvel har frgat efter alla dessa r.
Citera
2021-03-04, 10:05
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Blir det inte ondigt bkigt att begra ersttning fr resor till och frn arbetet efter att pengar frn en eventuell skatteterbring redan betalats ut? Hur gr den processen i s fall till?

Det r rtt smidigt. Efter det att du har ftt pengarna skickar du in en ny deklaration med ditt avdrag. Deklarationen ses d som en begran om omprvning och pengarna betalas ut nr Skatteverket fattar ett omprvningsbeslut.
Citera
2021-03-04, 10:29
Medlem
Ngra tips vid deklaration av vinster p ett Aktie- Fondkonto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in