2021-02-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
"Alla känner någon som blivit utsatt men ingen känner en våldtäktsman"

Känner ni till någon i er närhet som blivit dömd, anklagad för, eller känner ni till fall där det är högst troligt att killen begått en våldtäkt eller andra sexuella övergrepp? Hur har den killen varit som person? Sett ut, jobbat med, varit populär? Vad blev påföljden?

Jag känner bara till ett fall i min närhet, på min fd gymnasieskola. Killen var 18, lång, snygg, populär innebandykille. Han blev dömd, fick 6mån har jag för mig(osäker).
Minns tyvärr inte detaljerna kring själva brottet, det var många år sedan.

Pga. att jag känner offret, så kände jag också till gärningspersonen. Han blev inte dömd, men det är ett solklart fall av våldtäkt, kan jag påstå utan att gå in på detaljer, men permanenta allvarliga fysiska skador och PTSD talar sitt tydliga språk. De var ett par.

Killen var en ganska nördig person, humoristisk. Såg riktigt bra ut. Han pluggade då, nu är han högutbildad. Jo, populär.
Citera
2025-05-21, 13:43
Medlem
halaltarzans avatar
En polare till mig stoppade upp en flaska i rumpan på en snubbe som hade slocknat på fyllan på en fest en gång. Skulle nog vilja säga att i mina ögon var han väl tämligen normal i alla fall.

Hörde för övrigt om mycket skit som hände på efterfester när jag jobbade på krogen, dock vet jag inte att jag kan komma ihåg att någon åkte fast.

Hörde däremot att någon så kallad finare familj hade betalt någon brud för att hon inte skulle gå till polisen efter att hon hade blivit utnyttjad på någon efterfest på Öfvre.
Citera
2025-05-21, 13:56
Medlem
Letrangeres avatar
Tjänstgjorde med en riktig rasist och nazist (han var svensk) och han ville förvisa alla mörkhyade till sina ursprungsländer. Judar skulle utrotas med mera. Han hatade asiater, afrikaner och till och med latinos, han skulle aldrig röra dom med en tång för att inte bli smittad av AIDS sa han ideligen. Trots det blev han påkommen när han våldtog en afrikansk kvinna. Med andra ord, en riktigt sjuk dum jävel. Han blev omedelbart slängd i finkan, sedan har jag ingen aning om vad som hände med honom.
Citera
2025-05-21, 14:01
Avstängd
Galejans avatar
Nej, jag känner inga våldtäktsmän mig veterligen. Faktiskt ingen mördare heller. Inte känner-känner, som i haft en personlig relation med dem. Det har varit någon enstaka i någon parallellklass som man aldrig pratade med men som man visste vad han hette, men inte mer.

Jag känner förvånansvärt få skurkar och banditer nu när jag tänker på det. Ett par bedragare och någon som spöat sin fru och åkte in några månader men det är allt. Inga våldtäktsmän.
Citera
2025-05-21, 14:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, jag känner inga våldtäktsmän mig veterligen. Faktiskt ingen mördare heller. Inte känner-känner, som i haft en personlig relation med dem. Det har varit någon enstaka i någon parallellklass som man aldrig pratade med men som man visste vad han hette, men inte mer.

Jag känner förvånansvärt få skurkar och banditer nu när jag tänker på det. Ett par bedragare och någon som spöat sin fru och åkte in några månader men det är allt. Inga våldtäktsmän.

Handen på hjärtat nu Galejan, inga dumheter alls nån gång t.ex. på någon efterfest med någon överförfriskad brud du och polarna tog med hem från krogen på fyllan?

Nej, man behöver väl inte känna någon som är dömd, räcker väl med att man har sett någon utsätta någon för ett övergrepp.
Citera
2025-05-21, 14:27
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Handen på hjärtat nu Galejan, inga dumheter alls nån gång t.ex. på någon efterfest med någon överförfriskad brud du och polarna tog med hem från krogen på fyllan?

Nej, man behöver väl inte känna någon som är dömd, räcker väl med att man har sett någon utsätta någon för ett övergrepp.
Ingen som blivit dömd för något, nej. För det var så jag uppfattade TS, att det faktiskt ska gå att leda i bevisning. Annars kan ju precis vadsomhelst räknas som en våldtäkt, vilket ju illustrerar det juridiska haveri vi befinner oss i nu. One night standet ångrar sig efter en månad, berättar för en väninna, båda går till polisen och pang bom tre år på kåken för våldtäkt.
Citera
2025-05-21, 15:07
Medlem
Incendios avatar
Känner en som gjorde sig skyldig till våldtäkt mot barn eftersom att han hade (tjat/press)sex med en fjortonåring när han själv var i tjugoårsåldern. Och sedan hade sex med ett antal minderåriga till, fast det kanske var mer frivilligt ifrån tjejernas sida, även om det ändå räknas som våldtäkt mot barn pga åldern.
Han är en allmänt gränslös och creepy person. Mina varningsklockor ringde direkt och sedan jag själv råkade hamna ensam med honom i cirka två minuter och under den tiden fick avvärja ett närmande så håller jag mig på så långt avstånd som möjligt. Han skyller alla sina beteenden och tillkortakommanden på sina diagnoser. Det är såååååååå synd om honom.
Citera
2025-05-21, 15:57
Medlem
Jag fick veta först efter att jag sagt upp vänskapen med personen.

Han var extremt påfrestande, charmig horbock som alltid hade flickvän och ofta var otrogen. En festnisse, alkis, narkoman och bipolär.

Våldtäkten berättade han själv om, som någon fyllegrej från hans perspektiv (krockade på honom när han var full efter att vi slutat umgåtts). Den skedde i högstadiet. Han hade varit full som en spruta, gått in i något sovrum. Sett en däckad tjej och våldtagit henne (självklart använde han inte det ordet). Sedan hade han fått ångest när han nyktrat till för att hon inte var särskilt snygg. Så han skämdes för att hon var under hans nivå, helt oförstående att han skulle gjort något fel. Vet inte ens om tjejen vet om att han våldförde sig på henne.

Därför hade han inte sagt något innan, eftersom tjejen var någon han inte ville ha sex med. Helt oförstående att han gjort något fel. Har även hört historier i efterhand från vissa som hört att han varit med vissa minderåriga (12-14åringar) när han var 18-20. Inget verifierat men, jag tror på de som berättat. Han hsr aldrig haft några gränser. En vän fick veta att aset försökte droga ner hans lillasyster. Vilket resulterade i stryk och sedan flyttade han långt härifrån.

Det är den enda "vännen" jag behövt bryta med helt. Då visste jag inte om det här och, har hört "värre" grejer i efterhand från andra. En vidrig människa som bara tänkte på sig själv och hade absolut noll empati. Min gräns gick när han började stjäla från mig.

Han var med för att han hade växt upp med flera ur samma gäng. Kvinnor älskade honom och hans gränslösa stil.
Senast redigerad av Phailure 2025-05-21 kl. 16:06.
Citera
2025-05-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch

Känner ni till någon i er närhet som blivit dömd, anklagad för, eller känner ni till fall där det är högst troligt att killen begått en våldtäkt eller andra sexuella övergrepp? Hur har den killen varit som person? Sett ut, jobbat med, varit populär? Vad blev påföljden?

Jag kände en, eller han fanns i min bekantskapskrets. Han var pervers på alla tänkbara sätt. Han såg typ "flötig" ut. Han hade lite psykopatdrag samtidigt som han var korkad som fan, så han åkte i fängelse för våldtäkt. Han var hatad av de flesta, ingen orkade med honom mer eller mindre men han var rätt rolig att festa med. Hade fast anställning som han skötte vad jag vet.
Citera
2025-05-21, 19:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag har kännt två (vill av naturliga skäl inte känna dem längre).

Den första är en islänning. Ser okej ut, dålig social kompetens, "flippar" när han blir avvisad eller provocerad. Dvs dålig impulskontroll.

Den andra är (var?) en stor och muskulös snubbe, som ser bra. Han är sorten som slåss i krogkön. Han är den stora känslornas man, som springer efter sin gråtande flickvän och ropar "jag älskar dig", och som ska krama alla sina vänner när han är full. Han har ett stort socialt nätverk i stan där jag bor, och alla håller honom om ryggen. Tjejerna han har våldtagit får lite skylla sig själva tycker man, om du följde med honom hem och inte släppte till.

Det gemensamma faktorn verkara vara "stora känslor", dålig impulskontroll, svårt att ta ett nej.
Citera
2025-05-21, 20:55
Medlem
Man är väl en svag fegis utan värdighet. Vidriga människor. Skulle inte ens kalla dom för människor men
snarare vilda djur. Ett Vildsvin.
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-21 kl. 20:57.
Citera
2025-05-26, 19:04
Medlem
Känner en kille från när jag gick på gymnasiet och han utmärkte sig för att vara extremt udda. Verkade inte alls förstå sociala koder, bytte aldrig kläder och tycktes totalt oförmögen att relatera till andra känslomässigt. Uppförde sig som ett litet barn så fort han blev konfronterad för något eftersom att han var så känslomässigt omogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in