• 1
  • 2
2021-01-31, 22:59
Medlem
"Alla känner någon som blivit utsatt men ingen känner en våldtäktsman"

Känner ni till någon i er närhet som blivit dömd, anklagad för, eller känner ni till fall där det är högst troligt att killen begått en våldtäkt eller andra sexuella övergrepp? Hur har den killen varit som person? Sett ut, jobbat med, varit populär? Vad blev påföljden?

Jag känner bara till ett fall i min närhet, på min fd gymnasieskola. Killen var 18, lång, snygg, populär innebandykille. Han blev dömd, fick 6mån har jag för mig(osäker).
Minns tyvärr inte detaljerna kring själva brottet, det var många år sedan.
Citera
2021-01-31, 23:06
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
"Alla känner någon som blivit utsatt men ingen känner en våldtäktsman"

Känner ni till någon i er närhet som blivit dömd, anklagad för, eller känner ni till fall där det är högst troligt att killen begått en våldtäkt eller andra sexuella övergrepp? Hur har den killen varit som person? Sett ut, jobbat med, varit populär? Vad blev påföljden?

Jag känner bara till ett fall i min närhet, på min fd gymnasieskola. Killen var 18, lång, snygg, populär innebandykille. Han blev dömd, fick 6mån har jag för mig(osäker).
Minns tyvärr inte detaljerna kring själva brottet, det var många år sedan.

En eller två. Trevliga, som folk är mest. Men man ser dem ju i ett lite annat ljus efter att man fått reda på det... Men varför skulle våldtäktsmän vara annorlunda än oss andra till vardags? Det är ju sällan där det avviker.
Citera
2021-01-31, 23:08
Bannlyst
Nej och jag känner inga mordbrännare heller.
Citera
2021-01-31, 23:10
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Med tanke på att sverige utmärker sig exceptionellt mot andra länder, samt det är starkt kopplat till en massiv invandring av män från 3e världen, samt att den nog drabbar svenska barn hårdast i form av rån, pissrån, mobbning, förnedring etc, samt att svenska män är de enda som verkar bry sig om svenska barns framtid, måste man nog fundera på hur verkliga de där våldtäkterna är egentligen. Alltid när detta diskuteras är just unga kvinnor framme och försöker förminska dessa våldtäkter som ska ske i massor tusental.. per år.

Man måste väl börja ifrågasätta sig själv och ställa sig frågan om det egentligen är ömsesidig sex det handlat om, som möjligen spårat ut lite, eller ångersex.. något skumt är det, när bara män och tanter över 45år som reagerar och är arga, aldrig unga tjejer som är arga, de (tjejerna) klagar bara över hur rasistiska världens mest reko svenska grabbar är.. de som sköter sig, går i skolan, börjar jobba, tvingas betala skatt och finansiera invasionen...

Riktigt sjuk situation vi befinner oss i.

( ja jag vet att det finns svenska rötägg med, men de liknar nog mer assangefallet tänker jag generellt, dvs ömsesidig sex, där tom kvinnan vart drivande, men sidan allmänt tjafs om kondom, eller typ när killen grejat lite för mycket när hon sov, fast de var ihop, medans det är helt ok att kvinnan väcker grabben med en avsugning..)

Så svaret på TS fråga kan mycket väl vara i feminismens sverige, att våldtäktsmannen var en helt normal kille, mycket rimligt svar med tanke på hur utvecklingen är, samt vad som idag bedöms vara våldtäkt.

Men om man tänker sig att man ser en kvinna och mot hennes vilja stoppar in kuken i henne, så är det ju helt otroligt sjukt, då är man ju ingen normal människa med någon form av empati, med en människosyn som avhumaniserat kvinnor. En extremt skum grej.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2021-01-31 kl. 23:16.
Citera
2021-01-31, 23:23
Medlem
I mina ögon är det en våldtäkt då mannen VÅLDFÖR sig på en kvinna som utan tveksamheter visar sin ovilja.

Tyvärr kan en man idag bli anmäld och dömd om han inte kan bevisa att samtycke har skett.
Dvs om han saknar korrekt underskrivna papper.

Lagen rullar ut mattan för galna kvinnor.

Så ja, en "våldtäktsman" är ofta en helt normal kille som tyvärr idkade sex med en psykiskt störd kvinna.
Eller ännu värre, han blev anmäld och dömd trots att han inte alls hade sex med henne på något sätt.
Citera
2021-01-31, 23:29
Medlem
Triplefaces avatar
Jag är bekant med tre killar som jag kommer på nu. Två var med på (två olika) gruppvåldtäkter, den tredje våldtog en 13 åring när han själv var ca 18 år.

Två var kriminella, det var inget ovanligt där jag växte upp. Mena-ursprung, födda i Sverige. Vanliga förortsgangsters.

Den tredje killen var mer oväntad, han var förvisso också från Mena, men han skötte sig i skolan och var mer väluppfostrad än de ovan nämnda. Inte gangstertypen. Däremot hade han några vänner som var stökiga.
Citera
2021-01-31, 23:35
Medlem
Stenballes avatar
Känner/kände två.

Den första var en kille som jag umgicks med i grundskolan, gymnasiet och några år därefter.
Killen som ofta "skröt" om hur många tjejer han legat med.
Några år senare fick jag veta att han hade våldtagit sin styvsyster.
Inget åtal, inga bevis, men hans egen mor bekräftade att han hade gjort och erkänt det.
Dog i en trafikolycka några år senare, möjligen ett självmord.

Den andre var en vän till en vän, en av de där som man träffade på fester emellanåt.
Stor, blond, stöddig, men inte vassaste kniven i lådan och med stora problem med spriten.
På fyllan våldtog han en tjej som han var förtjust i.
Båda var onyktra, men han var helpackad och gick hårt åt den stackars tjejen som var typ 30-35 cm och 60 kilo mindre än honom.
Han dömdes till fängelse.
Numera är han nykter tack vare en annan kvinnas engagemang.
Citera
2021-01-31, 23:42
Medlem
Känner till flera stycken.

nästan alla har varit somalier eller araber.

Det är inga jag är kompis med, men som jag känner till. Jag bryr mig knappt ens längre när det gäller folk från dessa länder, eller elviskopiorna.

Jag är från ett ganska bra område från början, och det händer där också. Tycker oftast att det är värre för att vi som kommer därifrån behöver inte ens.
Citera
2021-01-31, 23:54
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag känner en som blev anklagad för våldtäkt alternativt nån slags sexuellt ofredande av en hotellstäderska från Östeuropa.

Jag känner inte till hela historien, jag fick delar av den återberättad av en annan man som jag håller för mycket trovärdig.

I alla fall var det en ord mot ordsituation och polisen bedömde honom som mer trovärdig, så utredningen lades ned.

Med tanke på vad jag vet om den anklagade mannen vete fan om han inte är skyldig, det är något snett med hans moraliska kompass.

Han är en sån som var ganska mobbad som barn, men kom in i ett annat sammanhang i samband med studier i 20-årsåldern, kom in i ett gäng där han trivdes och fick uppskattning samtidigt som han betingades positivt mot att supa som ett svin.

Oftast trevlig och snäll, framåt i sociala sammanhang, men jag har sett glimtar av nånting annat ibland. Anser att regler inte gäller honom, men kan gärna racka ned på och sätta dit andra som bryter mot samma regler. Om sig och kring sig, bedräglig och lite tjuvaktig.

Jag umgås inte med honom längre.
Citera
2021-02-01, 02:52
Medlem
Vet inte om de sant men nu har jag hört av ena grannen att andra grannen åkt fast för att fota små barn.tvivlar aningen på dessa fakta, han har misshandlat kvinnor iaf tidigare men inte sånär på den nivå jag fick berättat för mig, enligt vad jag gissar. Han har dock haft möte med frivården antar det är om kvinnomisshandel.

Jag har vart nära att ta till våld mot han inte för dessa saker jag nämnt, utan för han sa "käften" lite lågt till mig så ja inte skulle höra. Hade jag uppfattat det då så hade jag gått på honom. Trodde jag hörde i syne
Citera
2021-02-01, 04:21
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Var på ett behandlingshem där det fanns en kille som jag i efterhand fick reda på blivit dömd för våldtäkt, ung och jobbig blatte typ, inget "konstigt" som stack ut från det redan rätt konstiga klientelet.
Citera
2021-02-01, 05:20
Medlem
krautbrains avatar
Inga jag känner men har träffat totalt 3. Den första var ett riktigt äckel som satt och skröt om att han fört in kuken i en medvetslös tjej. Han blåste sen halva stan och fick lämna hals över huvud om jag minns rätt.

Dom andra två var några som brukade vara på samma fester som mig under gymnasietiden. En kväll avslutade dom med att dra med en packad tjej hem till en av dom och stoppade in kuken i munnen på henne när hon däckat. Detta spred sig över stan och alla skulle slå sönder dom. Sen visade det sig att den ena kände en av dom som ingen vågade bråka med i stan. Då lugnade helt magiskt alla ned sig och ingen våldtäktsman fick stryk. Var så jag lärde mig vad politik är och hur smutsig den är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in