2021-01-31, 21:14
Medlem
Rawmaxs avatar
Jag har en udda bugg på min telefon som Motorola är måttligt intresserade av att hjälpa mig med. Google har inte gett mig något heller.
När jag är i ett samtal så får jag plötsligt "samtal väntar"-ljudet och en notis att samma person som jag för tillfället talar med ringer mig. Det går inte att avvisa det väntande samtalet och det går inte att svara.
Jag kan dock fortsätta samtalet ändå och ignorera de frekventa pip-ljuden. När samtalet sen avslutas börjar det verkligt roliga. Telefonen fortsätter ringa. Jag får samma samtal non stop om och om igen. Hela tiden från samma person som jag nyss pratade med. Det går inte att avvisa och om jag svarar hänger sig telefonappen, avslutas, startar om och börjar direkt ringa igen. Detta fortsätter tills jag startar om telefonen. Buggen uppstår kanske vart tionde samtal. Det spelar ingen roll om jag eller en annan person är den som ringer upp.

Jag har gjort flera fabriksåterställningar och har senaste programvaran i mobilen. Jag har inte samtal väntar-funktionen aktiverad men har provat att både ha den av och på. Samma fel ändå. Det händer vid samtal från olika personer så inget fel på någon annans telefon.

Finns det någon som har något som helst tips om vad som kan fixa detta udda problem. Jag är nöjd med telefonen i övrigt så det här suger lite.
Citera
2021-01-31, 23:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawmax
Finns det någon som har något som helst tips om vad som kan fixa detta udda problem. Jag är nöjd med telefonen i övrigt så det här suger lite.
Har du testat att flytta ditt SIM till kortplats 2 där man också kan ha ett minneskort?
Är ditt SIM gammalt? Kanske hjälper att beställa ett nytt.
Testa om Rescue and Smart Assistant kan fixa mobilen.
LineageOS 17.1 finns till din modell om du tror att det kan hjälpa med Custom ROM istället om Motorola inte har pålitlig mjukvara men läste att Android 11 skall komma till din modell också.
Citera
2021-02-01, 01:03
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag hade samma problem fast dock med min Smart Watch så att säga, en Samsung Galaxy Wear.
Efter att jag har pratat med någon så ser det ut som den personen ringer mig, jag kan inte svara eller avvisa samtalet på klockan.....

Jag vet tyvärr inte hur man fixar det.
Har du provt att uppdatera telefonens programvara, det kanske finns en ny uppdatering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in