• 1
  • 2
2021-01-31, 18:06
Medlem
Onan-erarens avatar
Om man är arbetslös å har ungar, hur får man det att gå ihop ekonomiskt. En polare har just blivit arbetslös å har två ungar i övre tonåren som han har delad vårdnad om,(lite som jag fast jag jobbar) hans ex som han har dom jobbar dock. Men jag kan tycka att en unge är tufft när man har det kärvt, vad är då inte två å i tonåren också. Jag fattar inte hur han får det att gå ihop.
Citera
2021-01-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Om man är arbetslös å har ungar, hur får man det att gå ihop ekonomiskt. En polare har just blivit arbetslös å har två ungar i övre tonåren som han har delad vårdnad om,(lite som jag fast jag jobbar) hans ex som han har dom jobbar dock. Men jag kan tycka att en unge är tufft när man har det kärvt, vad är då inte två å i tonåren också. Jag fattar inte hur han får det att gå ihop.
Man rättar mun vad plånkan tillåter.
Citera
2021-01-31, 18:14
Medlem
BekraftadNegers avatar
Barnbidrag, underhåll och soc är en populär, svensk modell.
Citera
2021-01-31, 18:15
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
sålänge man har barn så klarar man sig oftast för då får man bidrag. Men man får först a kassa i typ ett år om man har barn så tror han hinner hitta ett nytt jobb innan det blir soc
Citera
2021-01-31, 18:19
Medlem
Tarrous avatar
Genom att göra prioriteringar och uppoffringar.
Citera
2021-01-31, 18:23
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Man kan leva ganska bra på a kassa eller bidrag. Iallafall ett gott medeklass liv så tror inte det är några problem what so ever
Citera
2021-01-31, 18:38
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Inte skaffa barn när man inte har ett stabilt arbetsliv och efterfrågad kompetens på arbetsmarknaden.
Andra alternativet är att parasitera på skattebetalarna ad infinitum med försörjningsstöd.
Citera
2021-01-31, 18:42
Medlem
Ducadreams avatar
1. Veta hur mycket disponibel inkomst man har(a-kassa, barnbidrag osv).
2. Budgetera och prioritera.

Två ungdomar i övre tonåren kan kosta, men om man är duktig på att budgetera så kan man få det att gå ihop ändå. Visst, inte det mest optimala men förhoppningsvis är han bara tillfälligt arbetslös.
Citera
2021-01-31, 18:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Delad vårdnad, däri ligger hemligheten. Båda får hjälpa till (kan vara svårt med dyr hyra som man kanske vill ha för att kunna ha ungarna ibland).
Citera
2021-01-31, 19:21
Moderator
TheLuckys avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad -> Privat ekonomi.

/Mod
Citera
2021-01-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Barnbidrag, underhåll och soc är en populär, svensk modell.
Vita svenskar får inte soc längre
Citera
2021-01-31, 22:33
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socbidragsgivare
Inte skaffa barn när man inte har ett stabilt arbetsliv och efterfrågad kompetens på arbetsmarknaden.
Andra alternativet är att parasitera på skattebetalarna ad infinitum med försörjningsstöd.
Haha jag skrattar alltid när jag ser din avatar. Du har humor.
Men socialbidrag och politikerlöner kommer från samma källa (nytryckta pengar). Vad händer när inte några jobb alls är eftertraktade på arbetsmarknaden? 🤔
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in