• 1
  • 2
2021-01-31, 13:08
Medlem
Du kan ju också koppla något kort till kontot och betala dina utgifter som du har i Sverige tillsvidare. Så stoppar du undan de du har övers på svenska kontot direkt till ISK
Citera
2021-01-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Du kan ju också koppla något kort till kontot och betala dina utgifter som du har i Sverige tillsvidare. Så stoppar du undan de du har övers på svenska kontot direkt till ISK

Ja så skulle jag kunna göra, jag har ju ett norskt busskort. Blir det inte en liten avgift var gång?
Citera
2021-01-31, 14:43
Medlem
Jag har mitt Nordea kort kopplat till Google Pay och betalar allt med de här i Sverige.

Ingen avgift men tror valutakursen är inte den bästa. Idag tex köpte jag något på Ica gör 76 sek. På mitt norska konto drogs det 80 nok. Man ser det ganska tydligt i appen.

Antar att när nok ligger högre än Sek så får jag iaf någon procent fördel mig.
Citera
2021-08-21, 16:13
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unipin
Jag har en summa pengar liggandes på ett norskt Nordea-konto, har legat orörda där i cirka ett år, utan ränta.
Det är dags att få dem att växa nu men jag är osäker på hur jag som svensk medborgare kan spara och placera pengar i Norge.

Har ni några tips hur jag på enklaste sätt placerar dessa pengar? Finns det nån norsk motsvarighet till ISK till exempel. Jag vill låta dem ligga ett tag. Ska jag rent av flytta över dem till Sverige?

Så sedan du inte är norsk medborgare, så får du inte öppnat Nordnet-konto lr?

Om inte så är ju det tråkigt, då jag ville rekommandera detta. Man hittar inte så mycket bättre än Nordnet i Norge för detta.
Citera
2021-08-22, 14:14
Medlem
Är väl inga problem att flytta pengarna till Sverige om det är vita inkomster, gör det och lägg dem på ett ISK.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in