2021-01-31, 00:58
Bannlyst
GRYM BEFINTLIG TRÅD: (FB) Uppsala 2021-01-30: Människorov, sparsamt med information från polisen

https://live.aftonbladet.se/supernyt...sala.7Q8xOAgaE
Citat:
Misstänkt kidnappning i Uppsala

Polisen i Uppsala har under lördagskvällen arbetat med ett ärende som initialt har rubricerats som människorov, enligt polisens hemsida.

Enligt uppgifter till UNT ska en man vid 20-tiden under lördagskvällen ha kommit in på en bensinmack i Uppsala. Mannen ska ha varit uppriven och mörbultad och sagt att han blivit kidnappad. Efter det ska polis och ambulans ha kommit till platsen, efter att personal ringt polisen på mannens begäran.

Enligt uppgifter till UNT har polisen senare under kvällen genomfört en husrannsakan på en adress i Gottsunda. Insatsen ska vara kopplad till ärendet.

Polisen vill inte kommentera händelsen ytterligare

Hur gammal är mannen?

Svensk eller annat?

Vad kan ha föranlett denna kidnappning?

Vilka kidnappade honom?

Flydde han eller blev han utsläppt? Gissar på utsläppt.
Senast redigerad av ihateme 2021-01-31 kl. 01:13.
2021-01-31, 01:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Där ser man!
2021-01-31, 01:01
Bannlyst
Kidnappad utan ett väsen från familj eller media? Utlänningar/kriminella då eller?
2021-01-31, 01:02
Medlem
Mångkulturens Gottsunda.

Afrikaner?
2021-01-31, 01:03
Bannlyst
Korrigerade att mannen skulle vara 20 år. Det stod "20-tiden'", jag läste det lite snabbt som ålder.
2021-01-31, 01:09
Medlem
Citat:

Hur gammal är mannen?

Svensk eller annat?

Vad kan ha föranlett denna kidnappning?

Vilka kidnappade honom?

Flydde han eller blev han utsläppt? Gissar på utsläppt.

(FB) Uppsala 2021-01-30: Människorov, sparsamt med information från polisen
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Ja säkert kritat grejer och sen blivit skuldsatt fått säkert flera månader på sig att betala men spenderat skiten. Till slut blivit uppmött fått stryk blivit nojig och sen golat.

De e ju de som e problemet med folk som lånar saker .och sen inte kan ge tillbaka dem.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
(FB) Uppsala 2021-01-30: Människorov, sparsamt med information från polisen
Tack!! Hittade verkligen ingen tråd men jag är skapligt full å. Tack och ursäkta. Hoppas killen mår bra.
2021-01-31, 01:10
Medlem
Citat:
Tack!! Hittade verkligen ingen tråd men jag är skapligt full å. Tack och ursäkta. Hoppas killen mår bra.

2021-01-31, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanStatyn
Ja säkert kritat grejer och sen blivit skuldsatt fått säkert flera månader på sig att betala men spenderat skiten. Till slut blivit uppmött fått stryk blivit nojig och sen golat.

De e ju de som e problemet med folk som lånar saker .och sen inte kan ge tillbaka dem.
Rätt åt han om så är fallet. Jag har snott knark från min väninnas sambo. Skulle inte förvåna mig om jag blir likadan.
2021-01-31, 01:21
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Rätt åt han om så är fallet. Jag har snott knark från min väninnas sambo. Skulle inte förvåna mig om jag blir likadan.
Ja alltså det är inget konstigt. Den du "Kritar" av måste även betala till någon annan. Visst det här e ju rätt grovt brott handlar säkert om en 75 000kr (kan säkert vara 15k också) skulle ej blir förvånad.

Nu verkar det som att personen i fråga gått till polis osv och kommer prata. Då måste "tjallaren" ha beskydd av polis , skatteverket alltså myndigheter i framtiden vilket kommer att kosta samhället betydligt mer än om personen betalade skulden.

Men det handlar om att man är ärlig även om man nu skulle förlora det man kritat. Personen i fråga kan ofta krita ännu mer för att göra rätt för sig. Men till slut om man inte löser det blir man ofta knivhuggen eller skjuten . Sen var du blir skjuten beror på hur mkt du är skyldig. Oftast efter en sådan grej blir man "skuldfri" om du ej golat/tjallat så klart .

Sen så har du polisen som mer än gärna ser dessa personer gå bort.
Senast redigerad av ZlatanStatyn 2021-01-31 kl. 01:29.
2021-01-31, 03:32
Moderator
Schlesiens avatar
Skriv inte vidare här om det finns en etablerad tråd om händelsen...

/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in