2021-01-30, 18:59
Medlem
Nästa mål är silvermarknaden och med tanke på alla "naked shorts" borde det finnas en möjlighet. Hunt-bröderna lyckades "corna" marknaden på 70-talet så varför skulle inte några miljoner retards kunna göra samma sak?

Traden går ut på att bankerna är short silver med en ratio på uppemot 500-1 och det är ovanligt att metal efterfrågas när kontraktet tar slut. De har inte räknat med alla trades som nu kommer och i mars när kontrakten tar slut kommer det inte finnas tillräckligt mycket metall och priset kommer skjuta upp.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l6novm/the_real_dd_on_slv_the_worlds_biggest_short/

Detta kan komma att bli en historisk händelse som kan leda till en 10-bagger eller mer. Dessutom kommer många banker stryka med på köpet. Köp PSLV eller fysiskt silver för att bidra.
Citera
2021-01-30, 19:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney

Detta kan komma att bli en historisk händelse som kan leda till en 10-bagger eller mer. Dessutom kommer många banker stryka med på köpet. Köp PSLV eller fysiskt silver för att bidra.

Tja, varför inte..

Har lite likvider som kan användas på måndag, dessutom har jag en gås oplockat med J.P. Morgan , som i alla år manipulerat silverpriset (Jag var en av dem som hade mycket fysiskt silver och höll dom i 10 år innan jag tröttnade)
Senast redigerad av Opaque 2021-01-30 kl. 19:14.
Citera
2021-01-30, 19:14
Medlem
AoE3#1s avatar
(FB) Silver på väg att ta slut, KÖP NU

Började skriva i min gamla tråd igen. Folk flrstår fortfarande inte hur blankat silver är. 1% fysiskt silver resten är massa etfs derivatives och skit JP Morgans djävulska trejders uppfunnit för att hålla ner priset.

Köper en tacka i månaden sålänge priset är under 30 dollar
Citera
2021-01-30, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Började skriva i min gamla tråd igen. Folk flrstår fortfarande inte hur blankat silver är. 1% fysiskt silver resten är massa etfs derivatives och skit JP Morgans djävulska trejders uppfunnit för att hålla ner priset.

Men varför tackor till över spotpris när man kan köpa 50-kronor från 1976 för ungefär spotpris?
Citera
2021-01-30, 19:30
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Är det bättre att köpa lite men ofta, än allt på en gång, med tanke på blankarnas position ? Kan du rekommendera något i detta fall , följde inte med teknikaliteterna bakom Gamestop
Citera
2021-01-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Nästa mål är silvermarknaden och med tanke på alla "naked shorts" borde det finnas en möjlighet. Hunt-bröderna lyckades "corna" marknaden på 70-talet så varför skulle inte några miljoner retards kunna göra samma sak?

Traden går ut på att bankerna är short silver med en ratio på uppemot 500-1 och det är ovanligt att metal efterfrågas när kontraktet tar slut. De har inte räknat med alla trades som nu kommer och i mars när kontrakten tar slut kommer det inte finnas tillräckligt mycket metall och priset kommer skjuta upp.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l6novm/the_real_dd_on_slv_the_worlds_biggest_short/

Frågan är om dom klarar det, inte lika lätt som att köra upp en enstaka aktie att ge sig på en råvara som silvret precis.
Citera
2021-01-30, 19:37
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Är det bättre att köpa lite men ofta, än allt på en gång, med tanke på blankarnas position ? Kan du rekommendera något i detta fall , följde inte med teknikaliteterna bakom Gamestop

Sålänge silver är under 30 dollar ska du köpa silver. Var inte den som jagar trejden efter 500% uppgång
Citera
2021-01-30, 19:39
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
Frågan är om dom klarar det, inte lika lätt som att köra upp en enstaka aktie att ge sig på en råvara som silvret precis.

Nej, Silver har en helt annan typ av volym än enskilda aktier. Samma sak med guld.... Vi pratar om miljarder till höger och vänster. Att ett gäng småsparare rubbar kursen..... Det tror jag när jag se det.
Citera
2021-01-30, 19:40
Medlem
AoE3#1s avatar
Uppmanar alla återigen att studera vårt livs bästa case.

Industrier som slukar allt silver - check

Biljoner och biljoner med fiat som trycks varje månad i världen nu - check.

Pengamängden ökar medan pengautbytet/transaktioner minskar - check

Gold to silver ratio helt ur spel - check.

Frågan alla ställer sig är "när ska man sälja sitt silver".
Börja sälj av lite vid en gold to silver ratio 15:1. Sälj allt vid 5:1
Citera
2021-01-30, 19:43
Medlem
AoE3#1s avatar
Sedan lär det bli en fördröjning i spotpriset. Det handlar om att det till slut inte kommer finnas fysiskt silver att köpa för under 30 dollar, och så småningom måste de fixa spotpriset eller att spot och physical går skilda vägar, mao fria marknaden får till slut avgöra vad priset för fysiskt silver ska vara.

Efter 15 år av manipulation från JP Morgans manipulationer kan vi alltså se ett ryck på flera 1000%. När dammen väl brister..
Citera
2021-01-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nej, Silver har en helt annan typ av volym än enskilda aktier. Samma sak med guld.... Vi pratar om miljarder till höger och vänster. Att ett gäng småsparare rubbar kursen..... Det tror jag när jag se det.

Det är väl brist på silver iof så man ska aldrig säga att det inte går men blankarinstituten lär ju va beredda denna gången så lika lätt som gamestop aktien lär det inte bli.
Citera
2021-01-30, 19:57
Medlem
BaraBiffens avatar
Vad exakt heter det jag ska köpa på avanza?

iShares MSCI Silver Trust (SLV) ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in