• 1
  • 2
2021-01-30, 01:35
Medlem
pantywankers avatar
Har nyligen skaffat en smartwatch.
Märket är Xiaomi.
Har tidigare i mitt liv haft massor med klockor av billigast tänkbara modell utan problem.
Den har ett plastarmband och det konstiga är som ses på bilderna att det blir irriterat endast på exakt samma ställe på armen oavsett vilken jag sätter den på.
Började sätta den på högerarmen istället när jag började märka problem på vänstern men nu är det lika illa på båda.
Varför blir det inte irriterat runtom utan bara just här för och hur kan ett plastarmband skapa sådana här problem?
Klockan är inte importerad från Kina av mig utan köpt i butik här i landet.

Bilderna finns här.
https://postimg.cc/gallery/8kZm2Vt
Citera
2021-01-30, 01:42
Avstängd
Gold94s avatar
Gör rent klockan med handsprit på undersidan.
Citera
2021-01-30, 01:43
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Förmodligen något mysko ämne. Du bör reklamera den. Mejla företaget
Citera
2021-01-30, 02:05
Medlem
Att ha gummi eller plast lindat, dessutom tight, runt armen kan ju inte vara nyttigt för någon och speciellt de som är allergiska mot materialen. Sedan kan det även vara nickel.
Citera
2021-01-30, 03:12
Medlem
Narutoshippchops avatar
Köp inte grejer som är tillverkade i Kina.
Citera
2021-01-30, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Köp inte grejer som är tillverkade i Kina.

Din mobiltelefon är tillverkad i Kina.
Citera
2021-01-30, 05:19
Medlem
Alla iphones är väl tillverkade i kina, Inte så att kinas produkter orsakar allergiska reaktioner. Borde väl stå vad den är tillverkad av tänker jag din klocka?
Citera
2021-01-30, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Märket är Xiaomi.
Har tidigare i mitt liv haft massor med klockor av billigast tänkbara modell utan problem.
Den har ett plastarmband och det konstiga är som ses på bilderna att det blir irriterat endast på exakt samma ställe på armen oavsett vilken jag sätter den på.
Började sätta den på högerarmen istället när jag började märka problem på vänstern men nu är det lika illa på båda.
Varför blir det inte irriterat runtom utan bara just här för och hur kan ett plastarmband skapa sådana här problem?

Bilderna finns här.

Vanligt problem med dessa typer av klockor. Speciellt gällande armbanden som följer med, byt armbandet till ett armband av textil. I värsta fall är du fortsatt allergisk och kan ej använda klockan alls. Antingen är du allergisk mot armbandet eller metallerna i klockan. Genom fortsatt användning utan att ta reda på vad du är allergisk mot, riskerar du att utveckla värre allergiska reaktioner samt bestående problem såfort du kommer i kontakt med ämnet. Därför ska du genast avbryta all användning av klockan. Du bör gå till läkaren och kolla vilket ämne du är allergisk mot alternativt köp nytt armband i textil och testa på egen risk, för många funkar det dock att byta. Låt irritationen på huden läka ut innan du testar det nya armbandet!
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-01-30 kl. 05:50.
Citera
2021-01-30, 05:52
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Vanligt problem med dessa typer av klockor. Speciellt gällande armbanden som följer med, byt armbandet till ett armband av textil. I värsta fall är du fortsatt allergisk och kan ej använda klockan alls. Antingen är du allergisk mot armbandet eller metallerna i klockan. Genom fortsatt användning utan att ta reda på vad du är allergisk mot, riskerar du att utveckla värre allergiska reaktioner samt bestående problem såfort du kommer i kontakt med ämnet. Därför ska du genast avbryta all användning av klockan. Du bör gå till läkaren och kolla vilket ämne du är allergisk mot alternativt köp nytt armband i textil och testa på egen risk, för många funkar det dock att byta. Låt irritationen på huden läka ut innan du testar det nya armbandet!
Okej skall byta armbandet på Måndag. Trist att sådant här skall behöva hända 2020 som det var när jag köpte klockan.
Citera
2021-01-30, 08:41
Medlem
Jrpappas avatar
Precis som Firelinefireline säger! Har en Samsung watch som hade ett latex armband original. Fick röda irriterade fläckar. Bytte till nylonband typ denna. Problemen försvann ganska omgående.

httpss://fyndiq.se/produkt/nylonarmband-samsung-galaxy-watch-46mm-gron-a8554044b3494b18/
Citera
2021-01-30, 11:14
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Märket är Xiaomi.

Bilderna finns här.

Jag fick liknande utslag fast från garmin. Bytte till läderarmband och det löste problemet.
Citera
2021-01-30, 14:13
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Din mobiltelefon är tillverkad i Kina.

Det finns fortfarande märken som inte är 100% kinesiska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in