2021-03-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kijsen
S*bina Elis*beth *lfengård
*=a
Ja den mammans såg ju inte så stabil ut mer än kroppsligt då. Stackars lilla tjej med sådana föräldrar. Finns det ingen soc i Mönsterås? Någon vuxen i tjejens närhet borde sett problemen, granne eller skola. Tragiskt. Måttte Inge Blad få mycket stryk i fängelset.
Citera
2021-03-24, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ja den mammans såg ju inte så stabil ut mer än kroppsligt då. Stackars lilla tjej med sådana föräldrar. Finns det ingen soc i Mönsterås? Någon vuxen i tjejens närhet borde sett problemen, granne eller skola. Tragiskt. Måttte Inge Blad få mycket stryk i fängelset.

Vilket jävla pack. Håller med dig, stackars tjej 🥺
Citera
2021-03-24, 08:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Makalöst sorglig läsning, upprepat våldtagen (och hotad och slagen) av sin pappa och en mamma som sitter och super några hus bort
Citera
2021-03-24, 14:29
Bannlyst
Jag hade väl inga större förhoppningar om att få ut en FUP.
Inte ens en maskad FUP.
Men jag gjorde i alla fall ett försök, och tingsrätten svarade.

KALMAR TINGSRÄTT
PROTOKOLL

2021-03-24

Handläggning i Kalmar
Aktbilaga 55
Mål nr B 346-21
Dok.Id 630537

Postadress Besöksadress Telefon Telefax Expeditionstid
Box 613
391 26 Kalmar
Smålandsgatan 28 0480-47 78 68
måndag – fredag
E-post: kalmartingsratt.team2@dom.se 08:00–16:00
www.kalmartingsratt.domstol.se

Handläggning i parternas utevaro

RÄTTEN
Lagmannen Laila Kirppu

PROTOKOLLFÖRARE
Tingsnotarien Joakim Karlsson

PARTER
Åklagare
Kammaråklagare Magnus Ling
Åklagarmyndigheten
Åklagarkammaren i Kalmar

Målsägande
Sekretess A
Sekretess
Särskild företrädare: Advokat Emil Löfström
Advokatbyrån Löfström & Johansson HB
Larmgatan 16
392 32 Kalmar

Vårdnadshavare: Sekretess VHAX
Sekretess

Tilltalad
INGE Birger Blad, 19601010-3015
Frihetsberövande: Häktad
Skepparvägen 7 A Lgh 1202
383 34 Mönsterås
Offentlig försvarare: Advokat Jens Runnquist
Advokatfirman Jens Runnquist AB
Larmgatan 1
392 32 Kalmar

SAKEN
Grov våldtäkt mot barn, grov fridskränkning och övergrepp i rättssak; nu fråga om
utlämnande av allmänna handlingar
B 346-21
Xxxxx Xxxxxxx har begärt att få ta del av förundersökningsprotokollet, aktbilaga 10,
med bilagor.
Efter genomgång av handlingarna i målet meddelar tingsrätten följande.

BESLUT
Tingsrätten avslår Xxxxx Xxxxxxxx begäran.

Skäl för beslutet
Brottsmisstanken i målet avser bland annat sexualbrott. Förundersökningsprotokollet
med bilagor, aktbilaga 10–11 samt 14-15, innehåller integritetskänsliga uppgifter om
enskildas personliga förhållanden. Det kan antas att enskilda eller någon till dem
närstående lider skada eller men om uppgifterna röjs. Enligt 35 kap. 12 § offentlighetsoch
sekretesslagen (2009:400) gäller därför sekretess för uppgifterna i de aktuella
handlingarna. Tingsrätten avslår därför begäran.

HUR MAN ÖVERKLAGAR, se bilaga (TR-11)
Beslutet kan överklagas. Överklagandet ska ställas till Göta hovrätt men ges in till
tingsrätten senast den 14 april 2021. Tingsrätten översänder det till Göta hovrätt.
Joakim Karlsson
Protokollet uppvisat/
Citera
2021-04-16, 12:14
Medlem
Kijsens avatar
Hallå vänner.!

Någon som har eller kan få loss dom i detta mål B 346-21?

Tack!
Citera
2021-04-16, 15:19
Medlem
Citat:
Hallå vänner.!

Någon som har eller kan få loss dom i detta mål B 346-21?

Tack!

flashback har precis utsett dig till jobbet, men gör det gärna efter att rättegången varit.....
Citera
2021-04-21, 11:39
Medlem
borgir82s avatar
Fängelse 7 år 6 månader

Tingsrättsdom:https://docdro.id/sV16VBD
Citera
2021-04-21, 11:52
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Kan säga att jag blev fan än mer gråtfärdig när jag läser att en av de grova våldtäkterna utförts den 8 mars...
Den 8 mars...dagen då den här tjejen ska ha tårta och presenter för att fira att hon blir äldre...jag gråter fan...:/

Det var nog därför hon kunde ange just den dagen för ett av övergreppen, de andra är placerade inom ett längre datumintervall.
Fy fan!
Citera
2021-04-21, 15:12
Medlem
Har haft med denna man att göra i ett sammanhang. En enormt storväxt man (rent utseendemässigt som hämtad från en skräckfilm) som alltid lyckades manipulera sin omgivning om varför han så sällan var på jobbet och varför han fick så många anmälningar till socialen. Alltid pratade han skit om flickans mamma. Han försökte få mig att hålla med honom när han förde dessa saker på tal. Mötte honom just innan polisen tog honom 2019. Då sa han att de tagit hans dotter ifrån honom och så drog han den där historien om plastbananen för mig också. Han sa att han var jätterädd för att "flickan skulle fantisera ihop saker". De gånger jag träffade flickan var det alltid i hans sällskap. Hon var lillgammal och verkade harmonisk. För den som inte har blick för om någon mår dåligt, verkade hon må bra, även om hon var väldigt tight med pappan. Tror han började få anmälningar på sig redan 2010, men han lyckades till slut manipulera socialen i Mönsterås till att få ensam vårdnad, trots alla varningssignaler. Troligen för att mamman har haft alkoholproblem. Men socialen i Mönsterås borde rimligtvis utredas för hur illa de har hanterat detta. Det är inte första gången de gör fatala misstag. Någon önskade att inge skulle få stryk i fängelset. Ja, hoppas kan man ju, men han är jäkligt storväxt och ingen man direkt sätter sig på.
Citera
2021-04-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Fängelse 7 år 6 månader

Tingsrättsdom:https://docdro.id/sV16VBD

Tack för domen.Troligtvis kommer detta överklagas,men jag hoppas att både domen och skadeståndet fastställs i Hovrätten.
Stackars flicka som haft en sådan hemsk barndom,och jag hoppas att även socialtjänsten blir granskade i detta ärende.
Citera
2021-05-31, 20:12
Medlem
Kijsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Har haft med denna man att göra i ett sammanhang. En enormt storväxt man (rent utseendemässigt som hämtad från en skräckfilm) som alltid lyckades manipulera sin omgivning om varför han så sällan var på jobbet och varför han fick så många anmälningar till socialen. Alltid pratade han skit om flickans mamma. Han försökte få mig att hålla med honom när han förde dessa saker på tal. Mötte honom just innan polisen tog honom 2019. Då sa han att de tagit hans dotter ifrån honom och så drog han den där historien om plastbananen för mig också. Han sa att han var jätterädd för att "flickan skulle fantisera ihop saker". De gånger jag träffade flickan var det alltid i hans sällskap. Hon var lillgammal och verkade harmonisk. För den som inte har blick för om någon mår dåligt, verkade hon må bra, även om hon var väldigt tight med pappan. Tror han började få anmälningar på sig redan 2010, men han lyckades till slut manipulera socialen i Mönsterås till att få ensam vårdnad, trots alla varningssignaler. Troligen för att mamman har haft alkoholproblem. Men socialen i Mönsterås borde rimligtvis utredas för hur illa de har hanterat detta. Det är inte första gången de gör fatala misstag. Någon önskade att inge skulle få stryk i fängelset. Ja, hoppas kan man ju, men han är jäkligt storväxt och ingen man direkt sätter sig på.

The bigger they are the harder they fall är allt jag tänker...
ingen showoff men har ändå 6 volter bakom mig och har medverkat till en och annan dunkning på kåken, inte av såna här svin tyvärr men finns snedsteg som kräver reprimand så att säga..och ända gången jag skulle backa för inge det är när jag tar sats, utan problem.
Visst han är halvstor sådär men pluffsig mer känner jag, halvkrassigt knä o ont i benen...jag har allt annat än intrycket av honom att man ska va rädd för han eller att man inte sätter sig på honom..mer att han var jävligt lismande och smilande och försökte ställa sig in och högg man ifrån lite så blev han lite rädd hund liksom..det är inte mycket våld jag utfört eller suttit för mest tillgreppsbrott av olika rang och nark ...o jag är ingen gigant så men jag tror han märkte att jag tyckte nåt illa om hans vibe på nåt sätt, jag sa detta till min fru några månader efter vi blivit grannar med honom, vilket vi var i 3 år cirka. Sen agerar man lite granne med grannar och man vill det ska va soft i grannskapet så man byter några ord o säger hej och sådär...men att det var detta som var hans hemlighet och anledningen till att jg mådde kefft av honom och hans vibbar....ah om jag bara kunde vetat, förstått eller kunnat gjort nånting...o jag har viss erfarenhet av att bli utsatt själv också....hmm...sorgligt, tragiskt, sjukt etc

Ah för vissa snedsteg krävs det en ordentlig jävla reprimand, Mönsterås Kommun...

Skulle inte ta en volta och riskera familj för en smuts som han nuförtiden dock, men på den tiden man enbart hade sig själv att tänka på...mm..
Senast redigerad av Kijsen 2021-05-31 kl. 20:17.
Citera
2021-06-23, 22:34
Medlem
Kijsens avatar
Igår var kronis och tömde grisens lägenhet på varenda pinal med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in