• 5
  • 6
2021-01-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Så ge igen med samma medicin är lösningen?
När hon föreslår en tid att vi ska spela padel. Så låtsas/spelar jag att bli jätte glad för att vi ska spela.
Sen bara skita i att svara henne på SMS eller dyka upp på plats när de ska spelas?
För det är ju så hon och majoriteten av övriga kvinnor hade gjort.

Nej. Jag tycker man kan jämföra detta med en kulturkrock. Tjejen menar inget illa. I hennes "kultur" behöver hon inte svara på ett meddelande som bara föreslå en tid. Inget svar betyder underförstått att det inte bli av. I din "kultur" förväntar du dig ett omedelbart svar för att du brukar få det av dina killkompisar. Till skillnad från killar har tjejer har ofta mycket stor social nätverk så de ha mycket kontakter med sina vänninnor, pojkvän, mamma, pappa, familjmedlemmar e.t.c. För att inte tala om att de få 100 tusentals förfrågningar på dejtingsajter. Därför har de lärt sig att sortera bland alla meddelanden och bara svara på de nödvändigaste. Att hon har stor social nätverk betyder också att hon kan ha svårare att veta i förväg om hon är ledig på din föreslagen tid. Du har inte lidit skada så länge ni inte har bestämt en tid.
Citera
2021-01-31, 15:29
Medlem
Det tamigfan mest avtändande och irriterande som finns är killar som tjatar på en!
"Hallå varför svarar du inte????"
Jo för jag är upptagen. Jag pillar mig i näsan och kollar på mina akvariefiskar. För det är det jag känner för.

Har nyligen tagut avstånd från en kille jag var intresserad av pga tjat "varför vill du inte prata tycker du inte om mig???" (Frågade han 4 gånger efter att jag förklarat) men det gick inte in. Och han är inte första killen med samma beteende. Framstår som desperat och osäker på sig själv.
Förstår inte behovet av att konstant behöva babbla med den man dejtar. Mina kompisar kan jag messa med, de kan svara inom 1 min eller 2 dar senare, aldrig att jag blir sur för det?. Jag antar att de svarar när de har tid. Jag har gärna egen tid, trivs i mitt egna sällskap.
Har tagit bort all form av ljud på min lur pga att jag väljer själv när jag vill svara. Jag vill inte vara anträffbar dygnet runt, som andra verkar räkna anta att man ska vara. Tror inte det är bra för psyket att konstant ha koll på sin plingande telefon.
Sååå.... När ni raggar pojkar, tjata inte. Det är galet oattraktivt.
Citera
2021-01-31, 18:00
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ja något fel måste jag väl göra med tanke på att det är som det är.
Eller att kvinnor inte vågar vara ärliga. Att de fejkar att "Åh vad kul det vore att spela padel" och sen när det väl ska spelas så skiter de i att svara. Dvs. de vill inte ens spela från början.

Mina manliga vänner/kollegor hade sagt direkt. Nej jag vill inte spela. Nej jag har ingen lust.
Men det kvinnliga könet verkar inte ha stake att vara ärlig och säga det direkt.

Varför förväntar du dig att kvinnor ska vara direkta och ha stake?
Varför förväntar du dig att kvinnor ska agera som dina polare?

Citat:
Så ge igen med samma medicin är lösningen?
När hon föreslår en tid att vi ska spela padel. Så låtsas/spelar jag att bli jätte glad för att vi ska spela.
Sen bara skita i att svara henne på SMS eller dyka upp på plats när de ska spelas?
För det är ju så hon och majoriteten av övriga kvinnor hade gjort.

Alltså, varför ska du "ge igen", är du tolv eller?
Har hon skadat dig eller? Nej, det har hon inte, det enda problemet jag ser här är din inställning
till något som inte egentligen borde spela dig någon roll.
Citera
2021-02-01, 10:34
Medlem
Citat:
Hur brukar ni hantera tjejer som inte svarar på meddelanden på telefonen?
Jag blir konstant drabbat av detta. Är det ett kvinnofenomen att bara ignorera?

Tjejer som jag är intresserad av och raggar på fattar jag hinten. De är inte intresserade av mig.
Kontentan brukar bli att jag raderar dem på telefonen och bryter all kontakt.

Men jag har t.ex en kollega som är gift och jag har inget intresse i mer än vän.
Hon har frågat mig flertal gånger om vi ska spela padel. Men vi har inte kommit fram till något konkret.

Sen kan jag SMSA henne och fråga om vi ska spela padel och föreslå en tid. Och om hon kan då.
Inget svar. Och hon jobbar mestadels hemifrån. Sen kan jag springa på henne en dag på jobbet.

"Hallå vi måste ju spela padel en dag den här veckan"

Men va fan. Jag skickade ju ett SMS med förslag och allt känner jag. Men du svara inte.
Och de sitter klistrade vid privattelefonen ser jag på jobbet. Så de kan omöjligt missa det.

Börjar bli ganska trött på att bli utsatt för detta.
Eller är det bara jag som är för rak och ärlig. Som alltid svarar oavsett om svaret är positivt eller negativt?

Hon verkar inte bry sig om dig
Citera
2021-02-01, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
När ni raggar pojkar, tjata inte. Det är galet oattraktivt.

Jag raggar inte pojkar. Jag raggar brudar. (Fast i praktiken inte ens det).
Citera
2021-02-01, 22:04
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellpaper123
Hon verkar inte bry sig om dig

Låter som det brukar med kvinnor då.
Citera
2021-02-01, 22:28
Medlem
Hamleyss avatar
Om din kollega frågar mer gånger om paddel så ska du svara: Jaaa, guuu va kul!
Sen gör du inget mer, om hon kontaktar dig om en bokad tid så låt bli att svara.

Låt henne smaka på sitt eget beteende
Citera
2021-02-02, 10:24
Medlem
Citat:
Hur länge ska man ha överseende då? 2 dagar? 2 veckor?

Vadå förhållande? Hon är min arbetskamrat. Är gift, har barn och jag har inget som helst intresse i henne. Att göra något roligt ihop utöver jobbet är väl alltid trevligt.

Sen att hennes beteende gällande SMS/meddeladen går igen hos majoriteten av alla andra kvinnor är också intressant. Och varför man gör så eller beter sig så.
Då ansträngningen att svara på SMSet handlar om sekunder.

Det kan inte vara så att du egentligen ser eran relation som nånting mer än just vänskap?
Citera
2021-02-02, 17:58
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Det kan inte vara så att du egentligen ser eran relation som nånting mer än just vänskap?

Nej.
Vi spelar i två olika divisioner.

Jag är vältränad och väger ca 80kg.
Hon är modell större och lite rund. Nästan överviktig.
Finner inget attraktivt med henne.
Citera
2021-02-02, 19:48
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Nej.

Be henne väl tid och återkomma med förslag!
Citera
2021-02-02, 19:52
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Hur brukar ni hantera tjejer som inte svarar på meddelanden på telefonen?
Jag blir konstant drabbat av detta. Är det ett kvinnofenomen att bara ignorera?

Tjejer som jag är intresserad av och raggar på fattar jag hinten. De är inte intresserade av mig.
Kontentan brukar bli att jag raderar dem på telefonen och bryter all kontakt.

Men jag har t.ex en kollega som är gift och jag har inget intresse i mer än vän.
Hon har frågat mig flertal gånger om vi ska spela padel. Men vi har inte kommit fram till något konkret.

Sen kan jag SMSA henne och fråga om vi ska spela padel och föreslå en tid. Och om hon kan då.
Inget svar. Och hon jobbar mestadels hemifrån. Sen kan jag springa på henne en dag på jobbet.

"Hallå vi måste ju spela padel en dag den här veckan"

Men va fan. Jag skickade ju ett SMS med förslag och allt känner jag. Men du svara inte.
Och de sitter klistrade vid privattelefonen ser jag på jobbet. Så de kan omöjligt missa det.

Börjar bli ganska trött på att bli utsatt för detta.
Eller är det bara jag som är för rak och ärlig. Som alltid svarar oavsett om svaret är positivt eller negativt?

Låter ju smått som manipulation. Ge tillbaks eller bara ignorera henne.
Citera
2021-02-03, 01:10
Medlem
Citat:
Nej.

Så det är därför du startade den här tråden och gnäller om att hon inte svarar på dina sms?

Hon är upptagen och gift. Förmodligen så blir hon obekväm av dina sms. Hon försöker nog bara vara trevlig mot dig på jobbet och inget mer än så.

Ärligt talat så är det där sånt som man bara säger ibland, speciellt till kollegor på arbetsplatsen som man i övrigt kanske inte har så mycket gemensamt med, för att fördriva tiden eller för att vara trevlig/inkludera någon i samtalet "åh det där lät kul, tycker du också om sånt? Vi borde definitivt göra det tillsammans någon gång, helt klart!". Sen tänker man inte mer på det efteråt.

Du är möjligtvis lite autistisk och har svårt för sociala koder och att läsa av andra. Så du kontaktar henne privat vilket gör henne obekväm. Sedan får hon väl dåligt samvete när hon ser dig på jobbet och känner sig tvungen att ta upp det igen fast att hon egentligen inte har någon lust att spela padel med dig.
Senast redigerad av EAsportsItsInTheG 2021-02-03 kl. 01:52.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in