2021-01-30, 20:32
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det man har lärt sig genom åren är att om de är intresserad av en kille svarar dem, annars är det inte lönt.

Korrekt. Så då hade jag bara raderat henne ur telefonen.
Men nu är det min kollega. Och som tråden handlar om. Klämmer skon där.
Risk för det blir dålig stämning om jag bara totalt ignorerar henne på jobbet.
Citera
2021-01-31, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Hur brukar ni hantera tjejer som inte svarar på meddelanden på telefonen?
Jag blir konstant drabbat av detta. Är det ett kvinnofenomen att bara ignorera?

Ring henne. Komma undan ett röstsamtal är svårare, går inte hålla på med ghosta då. Gäller både tjejer du fått nummer av på dejtingappar och kvinnliga vänner. Svarar hon inte när du ringer, ring igen några dagar senare sen raderar du numret och säger upp kontakten.
Senast redigerad av Lagunitas1 2021-01-31 kl. 05:11.
Citera
2021-01-31, 07:31
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:

Har inte samma problem då jag brukar få respons från kvinnor jag kontaktar,
men hade jag "blivit drabbad" på samma sätt som du konstant blir hade jag nog inte gjort någon större grej av det.
Varför känner du att det är något du måste hantera?

Citat:
Men jag har t.ex en kollega som är gift och jag har inget intresse i mer än vän.
Hon har frågat mig flertal gånger om vi ska spela padel. Men vi har inte kommit fram till något konkret.

Sen kan jag SMSA henne och fråga om vi ska spela padel och föreslå en tid. Och om hon kan då.
Inget svar. Och hon jobbar mestadels hemifrån. Sen kan jag springa på henne en dag på jobbet.

"Hallå vi måste ju spela padel en dag den här veckan"

Varför är det så viktigt för dig att få spela paddel med din gifta kollega?

Citat:
Men va fan. Jag skickade ju ett SMS med förslag och allt känner jag. Men du svara inte.
Och de sitter klistrade vid privattelefonen ser jag på jobbet. Så de kan omöjligt missa det.

Börjar bli ganska trött på att bli utsatt för detta.
Eller är det bara jag som är för rak och ärlig. Som alltid svarar oavsett om svaret är positivt eller negativt?

Jag tror helt enkelt hon tänker att det vore kul att spela paddel med dig men att det som aktivitet hamnar så pass
långt ner på hennes prioriteringslista att hon inte bemödar sig mer än att påminna dig om att det vore kul att spela paddel med dig. Kort och gott.

Nej, du är inte för rak och ärlig. Du ältar en total skitsak och gör en tråd av det på flashback.
Hade jag varit i dina skor hade ovanstående samt självgodheten du uppvisar med din fisförnäma
självuppfattning varit en större oro för min del.

Att en kollega propsar paddel men är en no-show hade jag inte brytt mig om. Hade hon, kollegan, nödgats påminna mig igen hade jag med glimten i ögat påmint henne om att hon vet hur hon når mig när hon har tid och lust.
Citera
2021-01-31, 08:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hade du frågat igen på SMS eller skitigt i det?
Blir ju lätt att man uppfattas som tjatig.

Exakt! skit i det, tills de svarar eller skicka SMS.
Citera
2021-01-31, 08:23
Medlem
MrRainess avatar
Du är en beta orbiter för henne. Inget annat.
Citera
2021-01-31, 08:27
Medlem
Citat:
Hur länge ska man ha överseende då? 2 dagar? 2 veckor?

Vadå förhållande? Hon är min arbetskamrat. Är gift, har barn och jag har inget som helst intresse i henne. Att göra något roligt ihop utöver jobbet är väl alltid trevligt.

Sen att hennes beteende gällande SMS/meddeladen går igen hos majoriteten av alla andra kvinnor är också intressant. Och varför man gör så eller beter sig så.
Då ansträngningen att svara på SMSet handlar om sekunder.

Det spelar ingen roll varför gon gör det hon gör. Det ska du inte fundera på.

Det enda du ska göra är sluta tänka på henne och sluta kommunicera med henne utanför kontoret. Svara aldrig på hennes sms igen. Säger hon något om att ses säger du bara mm visst och sen glömmer du bort det direkt.
Citera
2021-01-31, 08:56
Medlem
Citat:

Tjejer som jag är intresserad av och raggar på fattar jag hinten. De är inte intresserade av mig.
Kontentan brukar bli att jag raderar dem på telefonen och bryter all kontakt.

Men jag har t.ex en kollega som är gift och jag har inget intresse i mer än vän.
Hon har frågat mig flertal gånger om vi ska spela padel. Men vi har inte kommit fram till något konkret.

Sen kan jag SMSA henne och fråga om vi ska spela padel och föreslå en tid. Och om hon kan då.
Inget svar. Och hon jobbar mestadels hemifrån. Sen kan jag springa på henne en dag på jobbet.

"Hallå vi måste ju spela padel en dag den här veckan"

Men va fan. Jag skickade ju ett SMS med förslag och allt känner jag. Men du svara inte.
Och de sitter klistrade vid privattelefonen ser jag på jobbet. Så de kan omöjligt missa det.

Börjar bli ganska trött på att bli utsatt för detta.
Eller är det bara jag som är för rak och ärlig. Som alltid svarar oavsett om svaret är positivt eller negativt?

Anledningen att hon inte svara kan vara att hon har ett liv, är ofta upptagen och få många meddelanden. Det är du som förväntar dig för mycket av henne att hon ska svara. I hennes ögon har du bara föreslagit en tid som inte är bindande.
När hon inte svara är det underförstått att hon inte kan/vill spela den tid du föreslå.
Citera
2021-01-31, 09:35
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Har inte samma problem då jag brukar få respons från kvinnor jag kontaktar,
men hade jag "blivit drabbad" på samma sätt som du konstant blir hade jag nog inte gjort någon större grej av det.
Varför känner du att det är något du måste hantera?

Varför är det så viktigt för dig att få spela paddel med din gifta kollega?

Jag tror helt enkelt hon tänker att det vore kul att spela paddel med dig men att det som aktivitet hamnar så pass
långt ner på hennes prioriteringslista att hon inte bemödar sig mer än att påminna dig om att det vore kul att spela paddel med dig. Kort och gott.

Nej, du är inte för rak och ärlig. Du ältar en total skitsak och gör en tråd av det på flashback.
Hade jag varit i dina skor hade ovanstående samt självgodheten du uppvisar med din fisförnäma
självuppfattning varit en större oro för min del.

Att en kollega propsar paddel men är en no-show hade jag inte brytt mig om. Hade hon, kollegan, nödgats påminna mig igen hade jag med glimten i ögat påmint henne om att hon vet hur hon når mig när hon har tid och lust.

Ja något fel måste jag väl göra med tanke på att det är som det är.
Eller att kvinnor inte vågar vara ärliga. Att de fejkar att "Åh vad kul det vore att spela padel" och sen när det väl ska spelas så skiter de i att svara. Dvs. de vill inte ens spela från början.

Mina manliga vänner/kollegor hade sagt direkt. Nej jag vill inte spela. Nej jag har ingen lust.
Men det kvinnliga könet verkar inte ha stake att vara ärlig och säga det direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Det spelar ingen roll varför gon gör det hon gör. Det ska du inte fundera på.

Det enda du ska göra är sluta tänka på henne och sluta kommunicera med henne utanför kontoret. Svara aldrig på hennes sms igen. Säger hon något om att ses säger du bara mm visst och sen glömmer du bort det direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Anledningen att hon inte svara kan vara att hon har ett liv, är ofta upptagen och få många meddelanden. Det är du som förväntar dig för mycket av henne att hon ska svara. I hennes ögon har du bara föreslagit en tid som inte är bindande.
När hon inte svara är det underförstått att hon inte kan/vill spela den tid du föreslå.

Så ge igen med samma medicin är lösningen?
När hon föreslår en tid att vi ska spela padel. Så låtsas/spelar jag att bli jätte glad för att vi ska spela.
Sen bara skita i att svara henne på SMS eller dyka upp på plats när de ska spelas?
För det är ju så hon och majoriteten av övriga kvinnor hade gjort.
Citera
2021-01-31, 10:24
Medlem
Med ”tjejer som inte svarar” menar du alltså en enskild person. Hon är nog en sån som inte direkt konverserar via mobilen då? Testa Messenger eller nåt som hon når via sin iPad. Eller låt henne ta kontakt.
Citera
2021-01-31, 10:34
Medlem
DixieDs avatar
Simpelt
Sluta smsa, kontakta oss på instagram eller Facebook eller jobbet.

Kvinnor har fattat att män är hundar. Ni vill bara knulla, få oss att fastna att ta hand om era barn och gifta oss med er för att ni inte ska vara ensamma

Kvinnor svarar inte för att står högre upp än män nu och kommer förgöra er i ensamhet. Vi vill att ni ska ruttna i er ensamhet

Det finns inget mer glädjande när man ser er hunda för uppmärksamhet

Hennes budskap kan inte vara mer uppenbart
Juste...Ni kan inte importera in era billiga whores mer. Livet är svårt

Till alla mina kvinnor som dött/blivit felbehandlade/våldtagna

Vi vill inte paddla med dig. Vi vill inte gå på evenr med dig eller någon annan man

//Dixan
Senast redigerad av DixieD 2021-01-31 kl. 10:46.
Citera
2021-01-31, 10:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Simpelt

Vi vill inte paddla med dig. Vi vill inte gå på evenr med dig eller någon annan man

//Dixan
Men läste du ens trådstarten?

Hon har frågat TS flertal gånger om de ska spela padel. När TS sen sms:ar och föreslår en tid: Inget svar.

Varför inget svar?

Är det så att hon är sugen på lite padel när hon är på jobbet och att hon egentligen vill vara sådär härligt fri och obunden att hon kan dra iväg och spela padel lite närsomhelst.

Men väl hemma med man och barn så går inte livspusslet ihop riktigt. Barnen ropar efter falukorv och makaroner. Räkningar ska betalas. Osv osv.
Citera
2021-01-31, 10:57
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men läste du ens trådstarten?

Hon har frågat TS flertal gånger om de ska spela padel. När TS sen sms:ar och föreslår en tid: Inget svar.

Varför inget svar?

Är det så att hon är sugen på lite padel när hon är på jobbet och att hon egentligen vill vara sådär härligt fri och obunden att hon kan dra iväg och spela padel lite närsomhelst.

Men väl hemma med man och barn så går inte livspusslet ihop riktigt. Barnen ropar efter falukorv och makaroner. Räkningar ska betalas. Osv osv.

Man vill inte skapa konflikt på jobbet så you play along 👌🏼 Ni är som kåta hundar hela bunten och det tar aldrig slut. Ni säger vad som helst för att få ligga.

Det finns inget stopp. Även om man inte svarar så fortsätter ni och fattar inte signaler så då spelar man med för att dissa er sedan.

Jag brukar säga
Tentamen
Besök
Sjuk
Pandemin
och fler påhitt för att slippa er
Senast redigerad av DixieD 2021-01-31 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in