Citat:
Ursprungligen postat av
JabbatheHut360
Hur brukar ni hantera tjejer som inte svarar på meddelanden på telefonen?
Jag blir konstant drabbat av detta. Är det ett kvinnofenomen att bara ignorera?
Har inte samma problem då jag brukar få respons från kvinnor jag kontaktar,
men hade jag "blivit drabbad" på samma sätt som du konstant blir hade jag nog inte gjort någon större grej av det.
Varför känner du att det är något du måste hantera?
Citat:
Ursprungligen postat av
JabbatheHut360
Men jag har t.ex en kollega som är gift och jag har inget intresse i mer än vän.
Hon har frågat mig flertal gånger om vi ska spela padel. Men vi har inte kommit fram till något konkret.
Sen kan jag SMSA henne och fråga om vi ska spela padel och föreslå en tid. Och om hon kan då.
Inget svar. Och hon jobbar mestadels hemifrån. Sen kan jag springa på henne en dag på jobbet.
"Hallå vi måste ju spela padel en dag den här veckan"
Varför är det så viktigt för dig att få spela paddel med din gifta kollega?
Citat:
Ursprungligen postat av
JabbatheHut360
Men va fan. Jag skickade ju ett SMS med förslag och allt känner jag. Men du svara inte.
Och de sitter klistrade vid privattelefonen ser jag på jobbet. Så de kan omöjligt missa det.
Börjar bli ganska trött på att bli utsatt för detta.
Eller är det bara jag som är för rak och ärlig. Som alltid svarar oavsett om svaret är positivt eller negativt?
Jag tror helt enkelt hon tänker att det vore kul att spela paddel med dig men att det som aktivitet hamnar så pass
långt ner på hennes prioriteringslista att hon inte bemödar sig mer än att påminna dig om att det vore kul att spela paddel med dig. Kort och gott.
Nej, du är inte för rak och ärlig. Du ältar en total skitsak och gör en tråd av det på flashback.
Hade jag varit i dina skor hade ovanstående samt självgodheten du uppvisar med din fisförnäma
självuppfattning varit en större oro för min del.
Att en kollega propsar paddel men är en no-show hade jag inte brytt mig om. Hade hon, kollegan, nödgats påminna mig igen hade jag med glimten i ögat påmint henne om att hon vet hur hon når mig när hon har tid och lust.