Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-29, 18:31
  #1
Medlem
Tavelramskroks avatar
”På eftermiddagen larmades polis, räddningstjänst och ambulans till Lilla Bommen i Göteborg, där en förbipasserande sett en kropp i vattnet.”
“troligen legat i vattnet ett tag

Någon som saknas och då är frågan vem ?

https://live.aftonbladet.se/supernyt...borg.GUf6sb9-v
Citera
2021-01-29, 18:41
  #2
Medlem
Kan vara en som heter Younes som försvann 29/12, enligt Missing People.
Citera
2021-01-29, 18:44
  #3
Medlem
Tavelramskroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Kan vara en som heter Younes som försvann 29/12, enligt Missing People.
Younes som försvann 29/12. Vad finns det mer om denna person.
Han verkar ju ändå vara en man som kan ta för sig. Har vi kanske här återigen en man funnen med nerdragen gylf ?
__________________
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-01-29 kl. 18:53.
Citera
2021-01-29, 19:01
  #4
Medlem
tutankhumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Younes som försvann 29/12. Vad finns det mer om denna person.
Han verkar ju ändå vara en man som kan ta för sig. Har vi kanske här återigen en man funnen med nerdragen gylf ?


Menar du att Youtubenes skulle ha våldtagit någon eller hur ska jag tolka ditt inlägg?
Citera
2021-01-29, 19:18
  #5
Medlem
Tavelramskroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Menar du att Youtubenes skulle ha våldtagit någon eller hur ska jag tolka ditt inlägg?
Det är mer att folk som hittas med gylfen nerdragen i vatten, har pinkat i vattnet och drattat i.
Det är många pinkare som hittats döda i vatten, som hittats med gylfen nere
__________________
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-01-29 kl. 19:21.
Citera
2021-01-29, 20:03
  #6
Medlem
Massonites avatar
Känns tidigt att gissa vilt vem det kan vara när vi inte vet om det är en hon eller han som hittats.
Citera
2021-01-29, 20:54
  #7
Medlem
Tavelramskroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Känns tidigt att gissa vilt vem det kan vara när vi inte vet om det är en hon eller han som hittats.
Just därför gissas det vilt. Med mer fakta, så behövs det ju knappast gissas alls
Citera
2021-01-29, 22:30
  #8
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är mer att folk som hittas med gylfen nerdragen i vatten, har pinkat i vattnet och drattat i.
Det är många pinkare som hittats döda i vatten, som hittats med gylfen nere

Kan bekräfta detta. Det finns något lockande för oss män att pinka i vatten och på väg hem efter några öl, lite lätt vinglig på benen och det trycker på. Då kan man inte stå emot att gå fram till en kanalkant eller kaj. Jag har gjort det själv, men inte varit mer påverkad än att jag sett till att välja en lyktstolpe att hålla mig i med ena handen. En annan klassiker är när någon varit ute och metat i sin eka, tagit några öl och ställer sig för att pissa över relingen. Dödsorsak borde i det läget beskrivas som bristande sjömanskap, men det är inte ovanligt (den lite mer rutinerade pissar i öskaret).

Av de försvinnanden vi känner till är Younes nog bästa kandidaten. Men det finns givetvis en massa försvinnanden som aldrig kommer ut på MPS. Kanske en alkis eller pundare som inte ens är anmäld försvunnen.
Citera
2021-02-04, 08:52
  #9
Medlem
Säg gärna till om ni vet något konkret. Younes är morsans gubbe och vi får inget veta av polisen. Dom vägrar att berätta nått för morsan trots att dom är gifta.

😣🥺
Citera
2021-02-04, 17:09
  #10
Medlem
Venators avatar
Beklagar er situation NaglFaar, usch.

Jag utgår ifrån att kroppen bör vara identifierad vid det här laget förutsatt att det är en person som är anmäld försvunnen. Borde det inte vara gjort efter en vecka? Fast jag har kanske fel där? Om det då inte har stått något i media förmodar jag att det är ett självmord och att personen ifråga inte varit efterlyst på MPS (eftersom ingen relevant försvunnen verkar vara markerad "hittad").
__________________
Senast redigerad av Venator 2021-02-04 kl. 17:18.
Citera
2021-02-04, 17:54
  #11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaglFaar
Säg gärna till om ni vet något konkret. Younes är morsans gubbe och vi får inget veta av polisen. Dom vägrar att berätta nått för morsan trots att dom är gifta.

😣🥺

Eftersom din mor tillhör de som är misstänkta för brott så har polisen minimal kontakt med henne. Det är alltid så när man misstänker brott men inte vet vem som kan ha gjort det.
Citera
2021-02-19, 09:38
  #12
Medlem
Vi har kontor med fönster ut mot hamnen och en kollega såg när kroppen plockades upp han uttryckte att kroppen inte var komplett och såg ut att ha legat i vattnet under en längre tid. Den hittades av några ungdomar och flöt mellan lilla bommen hållplatsen och En båt som heter Carl Michael Bellman. Det flyter in väldigt mycket skräp i hamnen delvis med strömmar och delvis med hjälp av älvsnabben som trafikerar där. Skräpet driver inifrån älven och ut så kroppen har troligtvis hamnat i vattnet högre upp i älven. Därför tror jag inte att det är någon som kissat och ramlat i av sig själv. Tar det inte längre tid än 1 månad för en kropp att flyta upp? Skadorna skulle kunna komma ifrån att kroppen blivit påkörd av älvsnabben ett antal gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback