Citat:
Ursprungligen postat av
Djuse
Tack för de snälla och vänliga orden ! Sverige vann över Frankrike i VM i handboll .. Så jag känner mig oerhört ödmjuk o trevlig ! Har jobbat på ett stort Försäkringsbolag i många år... Så jag kan ge dig att försäkring kan diskuteras mycket o länge. Men villkoren gäller....
Klart villkoren gäller och här är ett exempel:
2. För vem gäller försäkringen?
Försäkringen gäller för dig som försäkringstagare. Den gäller också för de övriga personer som är folkbokförda på samma adress och bosatta i samma bostad som du, förutsatt att ni har gemen- samt hushåll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Det som är av intresse är om de personer som bor på en viss adress ingår i samma hushåll, mest tydligt på att så är fallet är om de använder samma kök, har andra gemensamma rum och gemensam ingång, men även om så är fallet så brukar det krävas att personen som är medförsäkrad skrivs in i försäkringsbrevet som medförsäkrad. Åt andra hållet, exempelvis en villa med separata ingångar till två boenden, där är det frågan om separata lägenheter.
I aktuell fall, de som nu tecknat försäkringen bör rimligen ha ett försäkringsbrev där villkoren framgår eller åtminstone uppgift om vilket bolag som försäkringen tecknats i.
Håller med dig, vi brukade skoja om att man delar kyl och lever som ett hushåll och under äktenskapsliknande former.