2021-01-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Läs, om ngn orkar, mig tillbaka i tråden.
En viss skepsis mot alla ”uppenbara” faktiska uppgifter om att detta är O*r*A**** är.
Men visst.

Fakta inte värderingar.

,
Vad är detta för gubbe ? Du maskar som en 2 åring ! Ha ha
Det har varit Ola Rapace namn som framförts hela tiden. Men jag vet inte.
Citera
2021-01-29, 20:16
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgbajs
Finns inget belägg för det, släpp o gå vidare...
Alexander Karim mer troligt..

Inte en chans.
Citera
2021-01-29, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Minst 280 inlägg, och bara rykten. ÄR det Ola, eller finns det andra kandidater? Det känns mest som en massa skvaller, och att det KAN vara Ola. Men ingen vet säkert. Så, hur ligger det till?

Han skulle väl inte skriva som han gjort på Instagram om det inte var han? Sedan som sagt kan han ju vara helt oskyldig och det är en crazy bitch som är ute efter han.
Citera
2021-01-29, 20:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
Att du bara jämför dig med O.R. tyder på vääääldigt dålig självinsikt.... försöker framhålla dig som något du inte är. Kryp tillbaka till din sunkiga etta någonstans i förorten och lev ditt eländiga liv...

Bjud på info o inte bara ett enda förbannande.
Kommer hålla tillbaka för din persons åsikter.
Förbanna nu inte, utan ta din chans. Vi får verkligen chansen nu. Ta den!!

Obs!
Vi börjar komma ifrån ämnet.
Citera
2021-01-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgbajs
Kolla Alexander Karim pressen börjar plocka bort inlägg med honom.. Troligtvis han..
Fakta på det?
Citera
2021-01-29, 20:28
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han skulle väl inte skriva som han gjort på Instagram om det inte var han? Sedan som sagt kan han ju vara helt oskyldig och det är en crazy bitch som är ute efter han.

Jag ser det också, och utesluter inte honom alls. Men jag vill se någon form av reella bevis. Även om anklagelserna som riktas emot honom är helt grundlösa och högst troligen kommer att prövas i Tingsrätten - och möjligen även Hovrätten om så är.

Jag vill veta om det ens ÄR Ola allt handlar om. Jag har fått läsa en massa spekulationer högt och lågt. Men inget mer eller annat.

Därför håller jag frågan om vem allt handlar om, fortsatt öppen.
Citera
2021-01-29, 20:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Minst 280 inlägg, och bara rykten. ÄR det Ola, eller finns det andra kandidater? Det känns mest som en massa skvaller, och att det KAN vara Ola. Men ingen vet säkert. Så, hur ligger det till?

Än så länge är det lite för lite underlag i medierna för att peka ut någon..
Och det är väl så det egentligen ska vara.
Tidningarna skriver inte lika avslöjande som förr.
Typ den 50 åriga skådespelaren känd från tv och film som nyligen gift sig har... Bla bla
Eller Dramatenskådisen som varit gift i 20 år...

Det som är omskrivet i tidningarna är att det är en gift skådis som på något sätt haft kontakt med någon kvinna, där nu båda motanmäler varandra.
Han anmäler henne för fridskränkning, misshandel, olaga hot, ofredande, stöld och falsk angivelse.
Hon anmäler honom för grov kvinnofridskränkning och övergrepp i rättssak
Det ska ha skett mellan september förra året till januari i år.
Kan tänka mig en affär som gått snett, eller när jag tänker efter en kvinnlig stalker..
Citera
2021-01-29, 20:33
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Jag ser det också, och utesluter inte honom alls. Men jag vill se någon form av reella bevis. Även om anklagelserna som riktas emot honom är helt grundlösa och högst troligen kommer att prövas i Tingsrätten - och möjligen även Hovrätten om så är.

Jag vill veta om det ens ÄR Ola allt handlar om. Jag har fått läsa en massa spekulationer högt och lågt. Men inget mer eller annat.

Oj vad detta börjar bli slirigt.

Citera
2021-01-29, 20:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Vad har vi på Ola, hur ser hans genpool ut? Uppenbart inte svensk väl?!

Någon kollade och hans släkt på pappans sida är svensk från Västmanland med en smula Norrland. Ola hette förut som sin pappa, dvs Norell. Vad mamman heter vet jag inte.
Citera
2021-01-29, 20:40
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Än så länge är det lite för lite underlag i medierna för att peka ut någon..
Och det är väl så det egentligen ska vara.
Tidningarna skriver inte lika avslöjande som förr.
Typ den 50 åriga skådespelaren känd från tv och film som nyligen gift sig har... Bla bla
Eller Dramatenskådisen som varit gift i 20 år...

Det som är omskrivet i tidningarna är att det är en gift skådis som på något sätt haft kontakt med någon kvinna, där nu båda motanmäler varandra.
Han anmäler henne för fridskränkning, misshandel, olaga hot, ofredande, stöld och falsk angivelse.
Hon anmäler honom för grov kvinnofridskränkning och övergrepp i rättssak
Det ska ha skett mellan september förra året till januari i år.
Kan tänka mig en affär som gått snett, eller när jag tänker efter en kvinnlig stalker..

Precis. Det KAN vara Ola. Och det låter onekligen som att han är en superstark kandidat. Men... Fortfarande är det inga graverande uppgifter som med stor sannolikhet pekar ut honom.

Observera att jag inte "behöver" papper från myndigheter, utan bara någon form av mer träffsäkerhet än att några stycken hävdar att det är Ola allt handlar om.

Och det är ju inte ens säkert att kvinnan som gjort anmälan har fog för det. Domstolsförhandlingarna får utvisa vad som hänt och inte.

Och, om allt handlar om den gode herr Rappasss. Ungefär så.

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Oj vad detta börjar bli slirigt.

Japp. Så är det. Och vad behöver man när det är slirigt? Bättre på fötterna.
Citera
2021-01-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Att man ens lyckats att få PRIS FÖR EN BIROLL internationellt är väl ett bra jävla bevis för vilken skicklig skådespelare Ola Rapace är??
Eller hur tänker du?

Inte nödvändigtvis, men nu handlade det ju i detta fallet inte om hur pass skicklig han är som skådespelare utan om hur stort namn och känd han är utomlands. Det visade, i mitt tycke, inte ditt inlägg.
Citera
2021-01-29, 20:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Eftersom MGM inte blev häktad och inte uttalat sig i (social) media om att det är han samt att tidningarna skrivit lite lagom luddigt och inte bifogat en pixlad bild , så går det ju inte i nuläget att säkert säga vem det är.

Men just samma dag som den här nyheten dyker upp om en känd gift svensk skådespelare, så skriver Ola som han gör på Instagram. Ola är en känd gift svensk skådespelare. En slump? En tillfällighet? Eller en personlig markering mot det som stått i tidningarna?

Jag tror det är en personlig markering. Men så länge vi inte har ett uttalande från honom, ett offentligt dokument eller en pixlad bild, är det i nuläget det enda vi kan gå på. Så vill du ha bevis finns det just nu inget bevis att få. Ett eventuellt åtal mot honom eller henne tar tid. Först då står hans namn på ett offentligt dokument. Det du får hoppas på är att Ola träder fram eller att media ger nån fler ledtråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in