• 2
  • 3
2021-01-29, 13:08
Medlem
Jobb är ett jobb, jobba med något som får din vardag att gå runt men inte helst 100%
Skaffa dig inte de dyraste grejerna och unna dig lyx mer sällan så att du slipper jobbkostymen oftare.

Du behöver också tid för dina egna intressen och personliga utveckling. Man behöver tid för att må bra och ha roligt här i livet.
Citera
2021-01-29, 13:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dice-
Har man ett arbete som man verkligen hatar över allt annat blir fritiden inte så himla härlig, eftersom det påverkar tillslut ens psykiska mående. Enda gången är under semestern så man får några veckor att reseta hjärnan men när man kommer tillbaka tar de inte lång tid innan man är fast i samma träsk. Men detta är ju som sagt om man verkligen avskyr sitt jobb.

Håller visserligen med dig att så länge man har bra kollegor så kan man i stort sett göra vilket skitjobb som helst.

För att svara på frågan hade jag velat göra de jag vill och inte nödvändigtvis springa efter pengarna, men samtidigt ska räkningarna betalas och man vill ju ha en någorlunda livskvalitet.

Å andra sidan, har man ett arbete man verkligen hatar och inte gör något åt situationen så är man riktigt osmart. Tyvärr verkar många människor vara mentalt låsta och fortsätter jobba med något de inte trivs med vilket för mig är helt obegripligt.

Själv jobbar jag och trivs väldigt väl inom ett förhållandevis enkelt jobb, löneutvecklingen på senare år har varit extremt bra för min del och har mestadels väldigt bra kollegor. Det finns några rötägg av typen som ogillar jobbet men stannar kvar för att de är handlingsförlamade (egentligen verkar de vara gnällrövar givet hur bra och fritt arbetet är men men).
Citera
2021-01-29, 13:26
Medlem
Självklart ska man jobba där man trivs även om lönen är bra. Vet av egen erfarenhet att det inte är värt att gå till ett jobb inte känna sig uppskattad 40 tim i veckan. (Även om man sedan kan köpa vad man vill)
Citera
2021-01-29, 15:19
Medlem
Det beror nog på var du är i livet och arbetslivet. Jag är i medelåldern och har hunnit prövat alla tre. I slutändan vinner nog det du vill till slut, om man ska hålla på med det fram till pension. Alla står ut med skitjobb eller dålig lön ett tag om de kan se ett ljus i tunneln. Men tillslut kommer det börja äta upp dig inifrån.

Jag är lite i den situationen nu. Hyfsad lön, mycket bra kollegor men förbannat tråkiga arbetsuppgifter. Inte själsdödande men att ta tag i dem känns som att ta tag i läxorna när man gick i skolan. Jag vet att de måste göras och jag vet vad jag måste göra men jag kommer inte till skott.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in