Citat:
Ursprungligen postat av
Dreten
Inte för att jag nödvändigtvis vill få dig att spela stålsträngat om du inte gillar det, men skriker fingrarna av att du spelar på en så bör du förmodligen testa att sänka strängarna närmare halsen. Det gör en markant skillnad och kan få din gitarr mycket roligare och bekvämare att spela på. Hellre det än att den bara står och samlar damm tänker jag?
Jag visste faktiskt inte att man kunde det!
Ska man fila i spåren som strängarna ligger i?
Får söka på det. Tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av
Senil-with-style
Svårt att säga, hade rekommenderat att du testade gitarrerna fysiskt och tagit beslut ifrån vilken som känns bäst för dig. Har du inte möjlighet till det så skulle jag...
Citat:
Ursprungligen postat av
Pullover7
Det du egentligen bör göra är att gå in till en musikaffär och testa gitarrerna själv och se om det är nån du fastnar för...
Jag håller med er, ni har rätt i det. Har dock ingen etablerad musikaffär på många mil så möjligheten finns inte tyvärr. Dessa 3 föll mig helt i smaken rent estetiskt iaf. De låter hyfsat när man söker på dem. Men man hade ju gärna velat se och höra, framförallt prova spela på dem egentligen.
Det lutar iaf mot en beställning av Corduban. Men man vill ju inte få hem den och vara missnöjd.