• 1
  • 2
2021-01-28, 13:45
Bannlyst
Står på förpackningssedeln att man ej ska ta ifall man har eller haft magsår, haft det med 1-2 år sedan.

Är det lugnt ändå att ta det? 400mg ipren.
Citera
2021-01-28, 14:02
Medlem
Ska du ta en tablett eller ta flera under en tid? En tablett är nog ingen större fara men om du ska ta flera bör du kanske ta omeprazol eller nåt för att skydda magen.

Obs. Lekmannaåsikt.
Citera
2021-01-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Står på förpackningssedeln att man ej ska ta ifall man har eller haft magsår, haft det med 1-2 år sedan.

Är det lugnt ändå att ta det? 400mg ipren.
Det är nog bra om du kan undvika det och vara försiktig. Måste du ta just ipren? Har du värk, eller vad är det du ska ta det för? Alvedon har jag för mig är snällare på det viset.
Citera
2021-01-28, 14:21
Medlem
Narutoshippchops avatar
För mig triggar Ipren alltid igång magsår kort efter intag. Jag skulle nog avråda från att ta Ipren om det inte är absolut akut.
Citera
2021-01-28, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Det är nog bra om du kan undvika det och vara försiktig. Måste du ta just ipren? Har du värk, eller vad är det du ska ta det för? Alvedon har jag för mig är snällare på det viset.

Tandvärk,
Alvedon hjälper inte.

Tänkte ipren kanske hjälper, men verkar som att den orsakar ändå magsår på vissa samt jag med magsår sen innan kanske inte bästa idén då.
Citera
2021-01-28, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
För mig triggar Ipren alltid igång magsår kort efter intag. Jag skulle nog avråda från att ta Ipren om det inte är absolut akut.

Lider du dock generellt av magsår eller?
Citera
2021-01-28, 14:45
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Lider du dock generellt av magsår eller?

Det är till och från. Men även om jag har haft en lång stabil period där magen är i gott skick triggar det snabbt igång magsår på mig om jag tar Ipren.

För vissa kanske det kan funka med 1 tablett då och då men min mage är hopplös.
Citera
2021-01-28, 14:48
Bannlyst
Citat:
Det är till och från. Men även om jag har haft en lång stabil period där magen är i gott skick triggar det snabbt igång magsår på mig om jag tar Ipren.

För vissa kanske det kan funka med 1 tablett då och då men min mage är hopplös.

Hur länge sitter effekterna magsår av ipren i då ?
Citera
2021-01-28, 15:01
Medlem
Narutoshippchops avatar
Brukar undvika Ipren men jag får ju ont hela natten tills nästa dag minst. Men smärtan smyger sig på, och skulle jag ta smärtstillande nästa dag igen så fortsätter besvären bara att öka i styrka mer och mer.
Men som sagt kan symptomen vara högst individuella eftersom magsäckar är olika känsliga. Du kan ju prova att ta 1 tablett om det är akut och känna av hur det känns.

Edit, effekten på mig kan sitta i ca 1 vecka.
Senast redigerad av Narutoshippchop 2021-01-28 kl. 15:03.
Citera
2021-01-28, 15:03
Bannlyst
Citat:
Brukar undvika Ipren men jag får ju ont hela natten tills nästa dag minst. Men smärtan smyger sig på, och skulle jag ta smärtstillande nästa dag igen så fortsätter besvären bara att öka i styrka mer och mer.
Men som sagt kan symptomen vara högst individuella eftersom magsäckar är olika känsliga. Du kan ju prova att ta 1 tablett om det är akut och känna av hur det känns.

Jo jo, bara läst saker tror jag läst för mycket skit helt enkelt, om ipren, att det på något vis skulle vara farligt etc.

Själva magsår/lite problem med magen kan jag ta. Tänkte mer om det finns något värre som bieffekt.

Tack så mycket.
Citera
2021-01-28, 15:09
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Jo jo, bara läst saker tror jag läst för mycket skit helt enkelt, om ipren, att det på något vis skulle vara farligt etc.

Själva magsår/lite problem med magen kan jag ta. Tänkte mer om det finns något värre som bieffekt.

Tack så mycket.

Ja men nej du dör nog inte av det
Men var bara försiktig med långvarig konsumtion av det.
Edit, glömde säga att effekten på mig kan sitta i 1 vecka om tabletterna har irriterat magen. Men det brukar lugna ner sig sen när jag inte har svalt fler Ipren på ett tag. Lycka till.
Citera
2021-01-28, 15:18
Medlem
Citat:
Tandvärk,
Alvedon hjälper inte.

Tänkte ipren kanske hjälper, men verkar som att den orsakar ändå magsår på vissa samt jag med magsår sen innan kanske inte bästa idén då.
Kan du inte fråga tandläkaren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in