2021-01-28, 09:36
Medlem
1. Mest blankade aktien på hela Stockholmsbörsen, deras days to cover är uppe i 4.6 dagar och för er som ej vet vad det innebär så krävs det att blankarna köper aktier i 4.6 dagar konstant för att kunna få tillbaka alla sina sålda aktier. Likviditeten i Fingerprint är även halvdan, detta kommer göra kursen extra sårbar mot höga köptryck
2. Låg free float - det är en tunn orderbok där ute så nu när blankarna börjar få kalla fötter så trycks deras köp upp kursen extra lätt.
3. Fingerprint har en optionskedja kopplad till sig, detta möjliggör en såkallad "gamma squeeze" där calloptionerna får en högre delta när kursen stiger vilket leder till att market makers måste tvångsköpa ytterligare aktier för att hålla sig neutral delta och därmed trycks kursen upp ytterligare.
4. Call-put skew är enorm i Fingerprint. Det är bara att gå in och kolla så ser ni hur mycket calls som köps i relation till puts. När FING-B ökar så kommer köptrycket från callsen vara enormt mycket högre än vad säljtrycket kommer vara när putsens delta ökar.
5. Folk är som galna efter det nya "GME". Börjar aktiekursen dra uppåt så kommer uppmärksamheten från Småspararna. Detta i kombination med alla övriga saker ovanför kommer ofelbart leda till en short/gamma squeeze likt GME och AMC.

Snacket börjar redan gå, kolla bara på Fingerprint tråden eller GME tråden här på Flashback.
Senast redigerad av Ministaty 2021-01-28 kl. 09:53.
Citera
2021-01-28, 09:51
Medlem
FPC och GME går öht inte att jämföra.
Citera
2021-01-28, 09:51
Medlem
happilappis avatar
Det är ju mindre än tvåsiffrigt som är blankat i fingerprint. Helt olika förutsättningar. Det som hände GME kommer aldrig hända fingerprint.
Citera
2021-01-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
FPC och GME går öht inte att jämföra.

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är ju mindre än tvåsiffrigt som är blankat i fingerprint. Helt olika förutsättningar. Det som hände GME kommer aldrig hända fingerprint.
Likviditeten är såpass mycket mindre i Fingerprint att aktien kommer vara mycket mer sårbar mot gamma squeezen som call optionerna genererar.
Citera
2021-01-28, 11:08
Medlem
Pungpuckels avatar
"Igår: Bank of America Merrill Lynch höjer riktkursen för kursrusaren Gamestop till 10 dollar (1,60), upprepar underperform"

Tänkte göra mig ett snabbt in och ut, men jag tror jag avstår.
Senast redigerad av Pungpuckel 2021-01-28 kl. 11:15. Anledning: Fel informerad
Citera
2021-01-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
"Igår: Bank of America Merrill Lynch höjer riktkursen för kursrusaren Gamestop till 10 dollar (1,60), upprepar underperform"

Tänkte göra mig ett snabbt in och ut, men jag tror jag avstår.
Det är ej fundamenta som driver dessa raketer, det är det systematiska short squeezarna och gamma squeezarna som driver upp kursen i kombination med HÅÅS från småspararna.
Citera
2021-01-28, 11:23
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Det är ej fundamenta som driver dessa raketer, det är det systematiska short squeezarna och gamma squeezarna som driver upp kursen i kombination med HÅÅS från småspararna.

Jag förstår det, men fallhöjden mot det fundamentala är ju extrem.
Fenomenet i sig är ju spännande.

I fingerprints forum verkar det inte alls särskilt optimistiskt kring den här squeezen.
Däremot, ta en titt på Ethereum, på måndag löper den största mängden optioner ut i historien.. då kan det bli sväng.
Citera
2021-01-28, 13:11
Medlem
Plecebos avatar
Vad innebär days to cover?
Citera
2021-01-28, 13:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Tråden borde heta: Varför Fingerprint INTE blir nya GME.
Tror de som blankar Fingerprint gör det för att de precis som jag helt enkelt inte tror på aktien.
Citera
2021-01-28, 13:19
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Intressant, jag har köpt in mig i Fingerprint och hoppas på det bästa. +4% så här långt.
Citera
2021-01-28, 16:18
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag får tacka för tipset och ursäkta min tidigare skepticism.

Gick in med 50K och ligger redan plus med en månadshyra
Citera
2021-01-28, 16:43
Medlem
Kan Robinhood'are ens handla fingerprint?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in