2021-01-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tråden borde heta: Varför Fingerprint INTE blir nya GME.
Tror de som blankar Fingerprint gör det för att de precis som jag helt enkelt inte tror på aktien.
Den kommentaren kommer inte åldras väl
Citera
2021-01-28, 18:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Den kommentaren kommer inte åldras väl

Tidshorisont på det? En månad? Två månader?
Citera
2021-01-28, 18:37
Medlem
Citat:
Tidshorisont på det? En månad? Två månader?
Kortsiktigt
Citera
2021-01-28, 20:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kortsiktigt

Och sedan under 15 igen efter någon månad?
Citera
2021-01-28, 21:42
Medlem
Plecebos avatar
Citat:
Och sedan under 15 igen efter någon månad?
Detta är kortsiktiga affärer. Kolla Gamestop, AMC, allting rusar 10 dubbelt under ett par veckor. Nu är det Fingerprint som står på tur. Worldquant ökade sin blankning igår! Det får dom allt sota för!
Citera
2021-01-28, 22:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plecebo
Detta är kortsiktiga affärer. Kolla Gamestop, AMC, allting rusar 10 dubbelt under ett par veckor. Nu är det Fingerprint som står på tur. Worldquant ökade sin blankning igår! Det får dom allt sota för!

Hoppsan! Vad anser du Fing kommer toppa på? Och vem vet! Worldquant kanske tokköper fingaktier nu för det dubbla av vad se blankar och får hävstång!

Ska bli kul att följa detta!
Citera
2021-01-28, 23:22
Medlem
Nästan 6000 call optioner köpta idag på Fingerprint. Detta skapar nå så jävulistiskt mycket köptryck genom ökat delta på call optionerna. Det som gör Fingerprint speciellt i detta fallet är bara inte att det är börsens mest blankade bolag utan det är en aktie med låg float och dålig likviditet som har en optionskedja kopplad till sig.

Kolla på aktiekursen idag lite innan fem, tydligt exempel på hur den squeezades uppåt av market makers som köpte på sig fler aktier.
Senast redigerad av Ministaty 2021-01-28 kl. 23:26.
Citera
2021-01-28, 23:25
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Worldquant gick in igår och ökade sin blankning.. dom stackarna vet ej vilken fälla dom går in i när detta smäller

Jag läste det, dock hoppade jag av i tid, vågar inte ligga över natten.
Men går det stadigt uppåt imorgon så hoppar jag på igen.
Citera
2021-01-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag läste det, dock hoppade jag av i tid, vågar inte ligga över natten.
Men går det stadigt uppåt imorgon så hoppar jag på igen.
Nej det är positivt för aktiekursen och dåligt för blankarna. Desto högre short interest på aktien desto mer eftertraktad kommer den bli att köpa för att folk inser nu att det finns ett latent köptryck liggandes som en bomb när aktien är blankad.
Citera
2021-01-28, 23:28
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Nej det är positivt för aktiekursen och dåligt för blankarna. Desto högre short interest på aktien desto mer eftertraktad kommer den bli att köpa för att folk inser nu att det finns ett latent köptryck liggandes som en bomb när aktien är blankad.

Det var ju en ganska omysig nedgång i GameStop idag.
Citera
2021-01-28, 23:28
Medlem
Citat:
Hoppsan! Vad anser du Fing kommer toppa på? Och vem vet! Worldquant kanske tokköper fingaktier nu för det dubbla av vad se blankar och får hävstång!

Ska bli kul att följa detta!
Läs mitt inlägg ovan!
Citera
2021-01-28, 23:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
"Igår: Bank of America Merrill Lynch höjer riktkursen för kursrusaren Gamestop till 10 dollar (1,60), upprepar underperform"

Tänkte göra mig ett snabbt in och ut, men jag tror jag avstår.
Jag gick in med en slant nu men det är ju en politisk gärning. Jag tror nog det ändå är mer sannolikt att jag förlorar pengarna än går med vinst. Ser det lite som en Trisslott men mest som politisk aktion. Jag vill liksom ha varit med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in