2021-01-27, 22:14
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Vad kommer hända med sociala mediers makt i framtiden när det gäller censur och yttrandefrihet? Dessa är ju lagda åt vänsterhållet då de bannar högern. Nu senast Donald Trump plus en massa andra konservativa. Vad tror ni kommer hända?

Personligen tror jag inte det finns så mycket att göra i det korta perspektivet. Dock tror jag att vissa länder kommer att ta action mot dem. Länder så som Polen, etc. De kommer införa krav mot Facebook, Twitter, etc. Det kan t.o.m. hända att dessa förbjuds i vissa länder. Att vissa länder tvingar sina ISPs att blocka sociala medier i landet.

Detta kommer ju då att drabba dem genom att de tappar lite användare. Dock tror jag inte detta kommer vara nån stor effekt alls. I alla fall inte nu.

Hur kommer deras makt att bli utmanad? Kommer de att få konkurrens av andra plattformar som förespråkar yttrandefrihet?

Vad tror ni, vad kommer hända i framtiden?
Citera
2021-01-27, 22:21
Medlem
Riddarhusets avatar
Finns trådar med mycket info du kan kolla som input till tråden
(FB) Det pågår något väldigt skumt just nu med Big Tech och Yttrandefrihet
eller
(FB) När stänger Big Tech ner Flashback forum?
eller
(FB) Big-Tech företagen är det största hotet mot vår frihet.
Citera
2021-01-28, 05:44
Medlem
Vänstern är dårar som tror att denna censur inte kommer att drabba dem själva.

Finns nog inte mer kortsiktiga människor tyvärr.

Allt från propaganda om nyhetssajter, nedstängningar, avstängnigar.

Tror dock inte att en framtidsvision finns hos dessa människor, utan man vill ha resultat nu utan konsekvenstänk i det längre loppet.

Men men, då flyttas det bara till bakom stängda dörrar och tror att det blir svårare att uppdaga riktiga hot mot människor då. Så det finns ett visst värde i att inte censurera folk för att ha koll på dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in