2021-01-27, 17:38
Medlem
Hej. Jag säker på att för några år sedan hade vi något gratis alternativ till att köpa Office-paketet. Saknade förstås några special-effekter, men man kunde iaf skriva i Words & Excel!

Vad är det bästa alternativet?
Citera
2021-01-27, 17:43
Medlem
Du kan titta på LibreOffice till att börja med. Det är gratis (dvs lagligt gratis....) och finns till alla stora operativsystem.

Det du kan tänkas minnas sedan tidigare är OpenOffice.org (jo, det skall vara ".org" med i namnet). LibreOffice är OpenOffice.org's arvtagare: organisationen som utvecklade OOo såldes till något företag (Sun, kanske?) som inte var populärt inom FOSS-världen, så inom ett halvår hade allaprogramerare slutat och började jobba på något nytt ställe och döpte helt enkelt om en kopia av OOo till LO.
Citera
2021-01-27, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Hej. Jag säker på att för några år sedan hade vi något gratis alternativ till att köpa Office-paketet. Saknade förstås några special-effekter, men man kunde iaf skriva i Words & Excel!

Vad är det bästa alternativet?
start8. Börja där och se över deras övriga funktioner. Det kan fungera sämre om man har X zero patchen. Eller vilken version har du nu?
Citera
2021-01-27, 18:43
Medlem
Jag antar att du kollat på Macs inbyggda svit: Pages, Keynote och Numbers. (motsv word, powerpoint och excel)

Vad fattades där? Bristande support för filformaten Office använder?

Du har alltid GoogleDocs, GoogleSheets och GoogleSlides om du kan tänka dig köra i webläsaren (jag tyckte länge det kändes fel, men vande mig hur snabbt som helst)
eller LibreOffice - ifall du inte kan det.
Citera
2021-01-27, 19:36
Medlem
SYSTEMexes avatar
Libre funkar bra har jag hört, men det kan krävas att göra några mindre inställningar för att få gränssnittet att likna office. De måste ha en viss skillnad på sin layout p.g.a patentlagar hos microsoft.

En enkel sökning på youtube löser det
Citera
2021-01-31, 15:27
Medlem
SalamonDiEs avatar
det bästa alternativet är att använda en piratkopia...här e bästa Mac-sidan:
https://macdrop.net/
bara vraka & välja
Citera
2021-01-31, 20:51
Medlem
WindowsSetups avatar
Apple iWork som innehåller Pages, Numbers och Keynote tycker jag funkar bra. De finns både till macOS, iOS samt på webben. Du kan även samarbeta med andra i realtid.

Annars finns en gratis variant av Word, PowerPoint och Excel på office.com att använda. Webbaserat, gratis och lagligt. Vissa funktioner saknas i gratisversionen, prova så får du se om du blir nöjd.
Citera
2021-02-01, 10:19
Avstängd
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
det bästa alternativet är att använda en piratkopia...här e bästa Mac-sidan:
https://macdrop.net/
bara vraka & välja
Den var ny för mig.
Lever fortfarande i tiden då man lastade ner ”Serial Box”.
Tackar! 🙏🏼
Citera
2021-02-01, 10:48
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Den var ny för mig.
Lever fortfarande i tiden då man lastade ner ”Serial Box”.
Tackar! 🙏🏼
jodå, det minns man... serienummer numera bekräftas online så patchade/crackade applikationer är bättre. TNT är gruppen som knäcker flest appar till MacOS. Det fina med macdrop är att filerna går snabbt att hämta, inga jävla rapidgator-skit med väntetider/slö hastighet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in