Hej. Jag säker på att för några år sedan hade vi något gratis alternativ till att köpa Office-paketet. Saknade förstås några special-effekter, men man kunde iaf skriva i Words & Excel!
Du kan titta på LibreOffice till att börja med. Det är gratis (dvs lagligt gratis....) och finns till alla stora operativsystem.
Det du kan tänkas minnas sedan tidigare är OpenOffice.org (jo, det skall vara ".org" med i namnet). LibreOffice är OpenOffice.org's arvtagare: organisationen som utvecklade OOo såldes till något företag (Sun, kanske?) som inte var populärt inom FOSS-världen, så inom ett halvår hade allaprogramerare slutat och började jobba på något nytt ställe och döpte helt enkelt om en kopia av OOo till LO.
Hej. Jag säker på att för några år sedan hade vi något gratis alternativ till att köpa Office-paketet. Saknade förstås några special-effekter, men man kunde iaf skriva i Words & Excel!
Vad är det bästa alternativet?
start8. Börja där och se över deras övriga funktioner. Det kan fungera sämre om man har X zero patchen. Eller vilken version har du nu?
Jag antar att du kollat på Macs inbyggda svit: Pages, Keynote och Numbers. (motsv word, powerpoint och excel)
Vad fattades där? Bristande support för filformaten Office använder?
Du har alltid GoogleDocs, GoogleSheets och GoogleSlides om du kan tänka dig köra i webläsaren (jag tyckte länge det kändes fel, men vande mig hur snabbt som helst)
eller LibreOffice - ifall du inte kan det.
Libre funkar bra har jag hört, men det kan krävas att göra några mindre inställningar för att få gränssnittet att likna office. De måste ha en viss skillnad på sin layout p.g.a patentlagar hos microsoft.
Apple iWork som innehåller Pages, Numbers och Keynote tycker jag funkar bra. De finns både till macOS, iOS samt på webben. Du kan även samarbeta med andra i realtid.
Annars finns en gratis variant av Word, PowerPoint och Excel på office.com att använda. Webbaserat, gratis och lagligt. Vissa funktioner saknas i gratisversionen, prova så får du se om du blir nöjd.
Den var ny för mig.
Lever fortfarande i tiden då man lastade ner ”Serial Box”.
Tackar! 🙏🏼
jodå, det minns man... serienummer numera bekräftas online så patchade/crackade applikationer är bättre. TNT är gruppen som knäcker flest appar till MacOS. Det fina med macdrop är att filerna går snabbt att hämta, inga jävla rapidgator-skit med väntetider/slö hastighet..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!