2021-01-27, 14:08
Bannlyst
https://live.aftonbladet.se/supernyt...brik.Kl4itrJ5r

Citat:
Misstänkt föremål vid Astra Zenecas vaccinafabrik

Polisen i Wales har en pågående insats vid ett industriområde i Wrexham. Bland annat finns en anläggning som hanterar Astra Zenecas coronavaccin på området, enligt Reuters.

Enligt Wrexham.com ska polisen undersöka ett misstänkt farligt föremål och har en stor avspärrning på industriområdet.
Senast redigerad av ihateme 2021-01-27 kl. 14:10.
Citera
2021-01-27, 15:28
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
https://live.aftonbladet.se/supernyt...brik.Kl4itrJ5r

Möjligt att jag är konspiratorisk men det tycks som att antivaxxare har riktat in sig på AstaZeneca. Först sprids felaktiga nyheter om väldigt låg effektivitet, sen om att Astra skulle ha backat ur ett EU-möte, båda felaktiga. Nu detta..
Citera
2021-01-27, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Möjligt att jag är konspiratorisk men det tycks som att antivaxxare har riktat in sig på AstaZeneca. Först sprids felaktiga nyheter om väldigt låg effektivitet, sen om att Astra skulle ha backat ur ett EU-möte, båda felaktiga. Nu detta..
Jag tycker det är rätt åt AstraZeneca då vaccinet innehåller extremt mycket biverkningar och forskningen talar sitt tydliga språk vad som händer med människor som äter det!
Citera
2021-01-27, 15:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag tycker det är rätt åt AstraZeneca då vaccinet innehåller extremt mycket biverkningar och forskningen talar sitt tydliga språk vad som händer med människor som äter det!

Ja att äta det kanske inte är så klokt.
Citera
2021-01-27, 15:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nu ska man ju inte äta det här vaccinet!
Citera
2021-01-27, 16:21
Vad innebär nu detta ? Ingen som vill ha AZ produkter eller blir det tvärtom?
Om man talar rent faktamässigt så har faktiskt AZ en bred marknad av de alla olika preparaten som är i mycket gott omdöme , iallafall hos mig.
Citera
2021-01-27, 17:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Reports vaccine production has been suspended
The BBC has reported that vaccine production at the plant has been suspended as a result of the ongoing incident.

We are currently awaiting confirmation from Wockhardt UK on this.
https://www.walesonline.co.uk/news/w...ident-19710445
Citera
2021-01-27, 18:04
Moderator
OYs avatar
Stavfel samt datumformat i rubrik justerat.

Whales --> Wales

/Mod
Citera
2021-01-27, 18:25
Medlem
Astra verkar ha mycket otur just nu. Bråk med EU, anklagelser om att prioritera UK före andra länder, falska uppgifter i media och nu stopp i produktionen. Ser vi skymten av hur lukrativt denna vaccinmarknad är och att det skapat en hel del spänningar mellan aktörerna?
Citera
2021-01-28, 18:02
Medlem
Citat:

Fakta eller åsikt? Om det är fakta - länk tack
Citera
2021-01-28, 18:15
Medlem
Zephrams avatar
Enligt BBC så har man nu arresterat en man som misstänks ha skickat det misstänkta paketet till vaccinfabriken - se https://www.bbc.com/news/uk-wales-55844987.

Ett citat:
"A man has been arrested after a suspicious package was sent to a Covid-19 vaccine factory in Wrexham. [...] Kent Police said a 53-year-old man from Chatham had been arrested on suspicion of sending the package and remains in custody as inquiries continue. It said warrants had taken place on Luton Road and Chatham Hill, Chatham, on Thursday morning. There is no evidence to suggest there is an ongoing threat, it added. On Wednesday police said the package had been made safe and its contents would be "taken away for analysis"."

Det ska bli spännande att höra vad motivet var - något vaccin-relaterat, eller kanske något gammalt groll med företaget i fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in