Jag skulle aldrig skryta om mina vinster. Så länge jag ligger över OMX snittet är jag nöjd. Däremot delar jag gärna mig med mig när jag går minus och speciellt när jag har riktiga röda dagar. Året började riktigt bra men nu är all vinst nästan bortsvept. Jag är inte ensam det är många som gått back de senaste dagarna.
Folk som skryter om vinster på sociala medier är riktiga lowlifes. De visar gärna upp när de satsat allt på en aktie och haft en gnutta tur men de delar aldrig när det går dåligt.
Tävla mot dig själv, tävla aldrig mot andra. Håll er utanför dessa grupper!
Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoBolan
Jag kan respektera folk som kontinuerligt över lång tid lägger ut bevis på allt de gör.
Tex om någon skulle skriva en månad vad de ska lägga i sin portfölj närmaste tiden - och sen följer upp det 3 månader senare. Men då ska det va allt.
Enstaka vinster har jag - precis som de flesta här - inte mycket till övers för.
Fast jag kan förstå att folk blir sugna på att posta. Det behöver ju inte alltid va pengaskryt utan kan vara att man exempelvis var med i debatter innan köpet - där det bråkades om huruvida aktien va köpvärd eller inte - och då kan man vilja dra en "vad va det jag sa" till tvivlarna.
Lätt att säga det till andra men när de själva gör felkalkyleringar då kommer de aldrig avslöja det. Få sociamedia profiler skulle få följare om de endast gick back. De kommer aldrig vara till någon hjälp utan de är endast ute efter att få följare och betalt. Betalt med pengar från följare och företag som de själva kan köpa ännu mer aktier.
Uppmanar följare jag att sluta följa dessa profiler. Sociala medier är skit! Lär dig att tävla mot dig själv och bygg upp din egen kunskap inte andras strategier och tips.