2021-01-27, 12:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hela facebook är väl bara en ständig jakt på likes. Förr var det flest fjärrkontroller som gällde men nu när man styr allt via telefonen så är det likes som räknas.

LinkedIn har också börjat bli en jakt på likes. Mycket av det gissar jag beror på att fler och fler kvinnor registrerar sig där.
Citera
2021-01-27, 12:52
Medlem
Nej! Om jag nämner det absoluta vinstbeloppet 85 miljoner då är jag per definition en Big Swinging Dick och då spelar det ingen roll om mitt kapital är 200 miljoner eller 6 miljarder.

Procent är till för underklassen.

Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness

Seriösa människor pratar procent. Att man ”tjänat 20.000 senaste månaden” säger inget om vad man åstadkommmit.
Citera
2021-01-27, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Jag är medlem i en hel del olika ekonomi grupper på Facebook o

Nu har jag blivit mellan jobb

Grannarna ser att man går hemma äger flera bilar osv men allvarligt de får undra och tro att man går på A-kassa.

Vad är TS för dyngloser.
1. Vad menar du ens med ekonomi grupper.

Gissar man diskuterar ekonomi i en sådan.

2.Du får väl gå med i andra intressegrupper

Förslag:

Vi på A-kassan
Vi mellan jobb
Vi som postar kattbilder.

Seså. Acceptera din situation och projicera inte misslyckandet på andra.
Citera
2021-01-27, 16:17
Medlem
Är det bara jag som finner det här lite roligt

Citat:
där visar många medlemmar upp sin månadsvinst eller vad man tjänat på ett år på sin fond eller aktiehandel
Ok så långt är jag med.

Citat:
Jag förstår inte fullt ut varför man gör detta.
Drar själv in mer än de flesta men har inte förståelse för fenomenet.
TS förstår inte men måste samtidigt påtala att denne minsann drar in så mycket mer än de flesta andra.

Citat:
tjänat betydligt mer på investeringar och behöver egentligen inte arbeta
Här måste TS än en gång antyda att den drar i så mycket pengar

Citat:
Vad tjänar man på att skryta med sina pengar?
Tell me what?!? Vem är det som skryter?

Citat:
Ryggdunkningar?
Vill man bli rånad?
Bekräftelsebehov?

Ja du, berätta gärna för oss varför du måste skapa en ny tråd på ett anonymt foumt för att berätta om hur mycket pengar du påstås dra in på börsen.
Citera
2021-01-27, 17:29
Medlem
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
/Moderator
Citera
2021-01-27, 17:30
Medlem
happilappis avatar
För att dom vill visa sig framgångsrika/duktiga. Exakt samma sak varför folk skriver bra saker som hänt på sociala medier eller lägger upp fina bilder.
Citera
2021-01-27, 17:55
Medlem
stockcocks avatar
Socialgrupp 3.
Citera
2021-01-27, 18:01
Medlem
Citat:
Jag är medlem i en hel del olika ekonomi grupper på Facebook och där visar många medlemmar upp sin månadsvinst eller vad man tjänat på ett år på sin fond eller aktiehandel.

Nu har jag blivit mellan jobb men har de senaste åren tjänat betydligt mer på investeringar och behöver egentligen inte arbeta men har väldigt stora drömmar och en arbetsinkomst hjälper ändå till att ta sig dit fortare.
Grannarna ser att man går hemma äger flera bilar osv men allvarligt de får undra och tro att man går på A-kassa.

Ryggdunkningar?
Vill man bli rånad?
Bekräftelsebehov?

Haha förlåt men du startar en tråd om att folk skryter om hur mycket dom tjänar men måste ändå själv lägga till:

"Drar själv in mer än de flesta men har inte förståelse för fenomenet."

Samt:
"Grannarna ser att man går hemma äger flera bilar osv men allvarligt de får undra och tro att man går på A-kassa."

Jag tror du kanske inte har förståelse för detta beteende men ställ dig själv frågan varför du var tvungen att lägga till hur mycket pengar du har i TS.
Hade inte frågeställningen fungerat lika bra utan det?
Där har du svaret på din fråga
Citera
2021-01-27, 18:41
Medlem
Triremers avatar
Komplex. Att de gör en fiktiv vinst på en dags värdeförändring är inte så intressant. Det är avkastning över tid och utdelningar eller eventuella vinster som man plockat hem som är intressant.
Att jag är +50 000kr en dag spelar ingen roll om jag två veckor senare ligger på minus igen.
Citera
2021-01-27, 19:39
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Jag är medlem i en hel del olika ekonomi grupper på Facebook och där visar många medlemmar upp sin månadsvinst eller vad man tjänat på ett år på sin fond eller aktiehandel.

Nu har jag blivit mellan jobb men har de senaste åren tjänat betydligt mer på investeringar och behöver egentligen inte arbeta men har väldigt stora drömmar och en arbetsinkomst hjälper ändå till att ta sig dit fortare.

Ryggdunkningar?
Vill man bli rånad?
Bekräftelsebehov?

Kan du inte berätta lite hur och var du gör dina investeringar. Gärna djupgående hur tankeverksamheten går i samband med dina investeringsval.
Citera
2021-01-27, 20:23
Medlem
Homosapiens är sociala djur, så enkelt är det.

Man delar med sig av olika slags information man kommit över och hoppas få detsamma tillbaka.
Citera
2021-01-27, 20:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Det är viktigt för folk att visa hur framgångsrika de är, hur vackra de är, hur stora kukar de har.

Folk köper för dyra bilar och skaffar sig överprisat boende enbart för att imponera på folk som de inte bryr sig om, och trots att de innerst inne vet att ingen bryr sig ett skit om vilken bil du har.

Det är så viktigt att vara bättre än andra att folk till och med ljuger om sin förmögenhet för att falskt beröm på ett anonymt forum.

Jag ville inbilla mig att jag står över det där när jag insåg att dyra bilar och ytligt trams inte var min grej, men jag tänker ofta när jag har tex bestigit ett berg att "ville jag verkligen klättra upp här, eller ville jag bara skryta på Instagram?"... Är inte säker på svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in