• 1
  • 2
2021-01-27, 09:49
Medlem
DoubleWoods avatar
https://www.imdb.com/title/tt10648342/

Thor: Ragnark anser jag nog vara den bsta Thor-filmen, den har fngat mycket av Marvel Comics-atmosfren och kunde vara underhllande utan att vara ltsas-mrk och ostig, samtidigt som den ngorlunda hyfsat vvde ihop Planet Hulk- och Ragnark-eventen, som var fr sig var riktigt, riktigt mrka.

Men hur skall det lyckas i "Love and Thunder", dr de p ngot vis skall f ihop den riktigt dystra "Godbutcher"-serien (en av mina absoluta favorit-serier), delar av "Original Sin" och Jane som Thor-serierna - och p ngot vnster vva in Guardians of the Galaxy ("Asguardians...").

Vad tror ni om Cristian Bale som Gorr? I mitt huvud har Gorr en bitter och knastrig rst, inte Batman-hes.

Nvl, jag har frtroende fr Taika Waititi, jag har hga frhoppningar.
Citera
2021-01-27, 12:22
Medlem
Japhys avatar
En kvinnlig Thor. Det var ju lite annorlunda. Nu har jag inte lst serien sedan jag var barn s jag r ju inte s insatt i serien. Kan nog bli bra nd. Ser fram emot den. Har varit lite tort med bra filmer senaste tiden.
Citera
2021-01-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En kvinnlig Thor. Det var ju lite annorlunda. Nu har jag inte lst serien sedan jag var barn s jag r ju inte s insatt i serien. Kan nog bli bra nd. Ser fram emot den. Har varit lite tort med bra filmer senaste tiden.
Du menar vl Whor? 😅
Citera
2021-01-28, 14:34
Medlem
Ograsts avatar
Kommer den likt alla andra remakes med kvinnliga huvudrollsinnehavare som Ghostbusters, Oceans 8 etc att floppa?
Citera
2022-04-18, 19:58
Medlem
En frsta teaser:

https://youtu.be/tgB1wUcmbbw
Citera
2022-05-24, 09:39
Medlem
diseuses avatar
Officiell trailer:

https://youtu.be/Go8nTmfrQd8
Citera
2022-05-24, 13:28
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Officiell trailer:

https://youtu.be/Go8nTmfrQd8

Ser smtrevligt ut, Bale verkar gra det bra som skurk och satan vilken milf Portman r.
Citera
2022-05-25, 10:01
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Ser fram emot den hr filmen. Tycker dom lyckats bra med trailers till den hr och frra Thor-filmen, blir faktiskt hypad trots ren generell superhjlteutmattning.

Undrar om dom tar upp hur Gorr fick Necrosvrdet frn Knull, vore ju lite lustigt fr den svenska publiken.
Citera
2022-05-27, 08:57
Medlem
carminaburanas avatar
Jag tycker med den verkar kul, jag har gillat de tidigare thor filmerna, kanske mest av alla i mcu. Bale, portman, crowe, de ger det hela lite gravitas.

N, detta ser jag fram emot!
Citera
2022-09-10, 18:54
Medlem
BigFatCones avatar
Den hr var, well.. Riktigt jvla asbra. Satan. I. Helvete. Jag har inga problem med "representation" eller vad man vill kalla det. "Inkludering" kanske.. Om det grs p ett bra och vettigt stt. Filmen fr massor av woke-pong, men det var nd bara en sak som jag p riktigt grinade lite illa av. Det grs liksom inga fantastiska jtteponger av att Val r flata och vad det nu var. Gott s allts, en av dom saker jag var orolig fr visade sig allts inte vara ett problem.

Hur r filmen som ett levande Thor-album d? Ptja.. Frutom att jag tycker att Led Zeppelin r mer Thor n Guns n' Roses s var det ta mig fan spot on. Mnga scener som ser att komma direkt frn en serieruta. Bra och underhllande action. Chris Hemsworth har bra komisk timing Thor ska i min bok vara en smart-ass.

Jane Foster-biten? Extremt komprimerad, men vad ska man gra. Helt okej. Nej, ta mig fan mer n helt okej.

Lt oss prata ett litet gonblick om hur fantastisk filmen ser ut. Every Frame a Painting. Flera gnger tnkte jag chansa och se den p bio, och det var ju ett dumt beslut.

Bale som Gorr? Hur jvla bra som helst. En antagonist som man utan problem kan sympatisera med. Lkskrarninjas var p plats igen faktiskt. I'm such a sap. rofyllda uppoffringar och lskade husdjur som dr i filmer, gets me every fucking time.
Citera
2022-09-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den hr var, well.. Riktigt jvla asbra. Satan. I. Helvete. Jag har inga problem med "representation" eller vad man vill kalla det. "Inkludering" kanske.. Om det grs p ett bra och vettigt stt. Filmen fr massor av woke-pong, men det var nd bara en sak som jag p riktigt grinade lite illa av. Det grs liksom inga fantastiska jtteponger av att Val r flata och vad det nu var. Gott s allts, en av dom saker jag var orolig fr visade sig allts inte vara ett problem.

Hur r filmen som ett levande Thor-album d? Ptja.. Frutom att jag tycker att Led Zeppelin r mer Thor n Guns n' Roses s var det ta mig fan spot on. Mnga scener som ser att komma direkt frn en serieruta. Bra och underhllande action. Chris Hemsworth har bra komisk timing Thor ska i min bok vara en smart-ass.

Jane Foster-biten? Extremt komprimerad, men vad ska man gra. Helt okej. Nej, ta mig fan mer n helt okej.

Lt oss prata ett litet gonblick om hur fantastisk filmen ser ut. Every Frame a Painting. Flera gnger tnkte jag chansa och se den p bio, och det var ju ett dumt beslut.

Bale som Gorr? Hur jvla bra som helst. En antagonist som man utan problem kan sympatisera med. Lkskrarninjas var p plats igen faktiskt. I'm such a sap. rofyllda uppoffringar och lskade husdjur som dr i filmer, gets me every fucking time.

Bra? Detta var ju fr fan bland det smsta skit jag har sett p bra lnge. Filmen kndes som en parodi p sig sjlv fr fan och det r inte konstigt att den har usla betyg.
Citera
2022-09-11, 09:54
Medlem
Svampspors avatar
Strsta problemet med filmen r att den inte gr att ta p allvar. Att frska blanda tragik och buskishumor fungerar inte fr mig. Frra Thor-filmen var vervgande tokroligt underhllande, men hr blev det mest trams mellan all woke och det gravallvarliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in