2021-01-26, 21:22
Medlem
Boggonthebeats avatar
Hej min mobil börjar gå sönder då pixlar dör hejvilt.

Har kollat på nya Samsung s21 ultra men för dyr för mina behov. Men jag gillar att man får gratis par buds pro om man köper dom nu. Då jag letar efter bästa headphones for träning och gym.
Jag använder i stort sätt aldrig min mobiltelefon bara jobb, musik och livsnödvändiga appar.
Tar aldrig bilder förutom på routers.

Vad ska jag göra?
Tanken är att investera i sjuka headphones om inte det blir s21 ultra.
Men lägga 15 tusen på en mobil man knappt kommer använda, vet inte om det är värt.
Snabba svar uppskattas då erbjudandan går ur om två dagar.
Citera
2021-01-26, 21:27
Medlem
Boggonthebeats avatar
DROP + THX PANDA WIRELESS HEADPHONE verkar vara sjuka headphones + en mobil till dom
Citera
2021-01-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
Hej min mobil börjar gå sönder då pixlar dör hejvilt.

Har kollat på nya Samsung s21 ultra men för dyr för mina behov. Men jag gillar att man får gratis par buds pro om man köper dom nu. Då jag letar efter bästa headphones for träning och gym.
Jag använder i stort sätt aldrig min mobiltelefon bara jobb, musik och livsnödvändiga appar.
Tar aldrig bilder förutom på routers.

Vad ska jag göra?
Tanken är att investera i sjuka headphones om inte det blir s21 ultra.
Men lägga 15 tusen på en mobil man knappt kommer använda, vet inte om det är värt.
Snabba svar uppskattas då erbjudandan går ur om två dagar.

Beror ju helt på din budget. Om du köper samma hörlurar med en billigare mobil separat lär det ju ändå kosta mindre allt som allt... Men å andra sidan kommer det ju vara schysst att ha en fräsch mobil.
Citera
2021-01-26, 21:37
Medlem
Boggonthebeats avatar
Min budget ligger runt 15 tusen. Musik är viktigt, då jag vill kunna använda headphones till både data och mobil
Citera
2021-01-26, 21:39
Bannlyst
Du vill alltså köpa en mobil du knappt använder för 15 lax för det ingår ett par bra lurar?
Är det inte bättre köpa ett bra lurar till den mobil du har nu?
Citera
2021-01-26, 21:43
Medlem
Köp en random Sony, brukar vara prisvärda + hi-end-lurar då?
Citera
2021-01-26, 21:49
Medlem
Boggonthebeats avatar
Mobilen kommer dö i snart framtid. Vill ju inte downgrada min oneplus 7.
Sen verkar ju s21 ultra framtid säker. Hört också att buds pro är i nivå med airpods pro eller bättre.
Citera
2021-01-26, 21:49
Medlem
KristerKvists avatar
Rekommenderar Motorola. Köpte min för 3000kr. Gör du också det har du massa pengar att köpa asbra lurar för.
Citera
2021-01-26, 22:17
Medlem
Är ju samma deal på samsung s21 att buds ingår. Köp den isåfall så får du en mobil för 5k billigare. Om du dessutom köper den på abonnemang får du förmodligen ännu mer subvention. Säg t.ex. 3 tar för både mobil och abonnemang med 15gb surf 499kr/mån. Som jag uppfattar kan du då om du inte vill ha abonnemanget avsluta det direkt för är ingen bindningstid då betalar du bara 199(för abonnemanget en månad) samt 300kr för den förhöjda avgiften som du får i en slutfaktura 300*24=7200kr alltså totalt 7500kr totalt. Då har du sparat ytterligare 2k fått en samsung s21 samt ett par buds. Dem har kampanj på ultra också så blir billigare med men orkar ej räkna. Sen om du betalar mer än 199kr/mån för ditt simkort idag och behöver runt 15gb surf låt allt bara ligga och spara ännu mer pengar. Efterblivet att köpa mobiler kontant 2021 finns ingen mening att lägga ut pengar när du till och med kan få billigare och räntefri avbetalning med abonnemang.
Citera
2021-01-26, 23:39
Medlem
WindowsSetups avatar
Om din budget ligger på 15 000 kr och vill ha en telefon för jobb, musik och bildtagning på routers kanske du vill lägga majoriteten av budgeten på hörlurarna istället för själva telefonen. Du har nog i själva verket råd att handla olika par hörlurar utan att spränga budgeten. Rekommenderar riktiga hörlurar om du vill ha bättre ljud, men headset har ju sina fördelar också. I din budget får du plats med båda, men du kanske inte har användning av hörlurar(?).

Två exempel om du betalar kontant:
(Apple-variant)
iPhone SE - 5 000 kr
AirPods Max - 6 700 kr
AirPods Pro - 2 400 kr
Totalt: 14 100 kr.

(Android-variant)
Samsung Galaxy S10e Enterprise - 6 000 kr
Samsung Galaxy Earbuds Pro - 2 500 kr
Sony WH-1000XM4 - 4 000 kr
Totalt: 12 500 kr

Priserna är hämtade från Pricerunner i skrivande stund och avrundade uppåt till närmsta hundratal.
Citera
2021-01-27, 01:33
Medlem
yz44s avatar
Vilken skittelefon som helst uppfyller dina krav så varför välja bland de dyraste?
Är övertygad om att du skulle klara dig med t.ex. en Xiaomi Note 9 Pro för 2.500:-
Då får du gott om pengar över att lägga på hörlurar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in