Citat:
Ursprungligen postat av
Melonella
Hej! Igår efter att jag klätt på barnen ytterkläder så märkte jag att min tumme kändes konstigt och sedan därefter att mitt pekfinger kändes på samma sätt och det känns likadant idag. Det är svårt att beskriva hur det känns men det är som att fingrarna är svagare och att de domnar bort lite när jag anstränger dem. Jag har inte samma kraft och finmotoriken har försämrats. Jag kan knappt nypa och det är omöjligt att göra exempelvis tecknet F på teckensprål (
https://varldensalfabet.se/images/te...okstaven-f.png). Det stramar till mellan tummen och pekfingret och det känns som att fingrarna är för svaga när jag gör så. Värt att nämna är att jag inte känner nån smärta öht. Så vad är det frågan om? Är detta något som går över eller bör jag gå till vc?
Det här är varför cb ska vara lagligt ! Då hade du kunnat känna vart problemet sitter själv i grunden!
I vilket fall som helst så undrar jag om du inte har slagit i underarmen någonstans eller känner någon smärta någonstans vad gällande armen överhuvudtaget? Kan ju även vara någon temporär inflammation som trycker på någon nerv.
Hade jag varit du så skulle jag använda den handen som om du hade brutit pekfingret och tummen i 1 vecka. Har det inte släppt på den tiden så hade jag gått till sjukvården efter 2.
Belasta inte handleden och ha den hellre vinklad mer inåt än utåt.