• 9
  • 10
2021-01-28, 13:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Finns det någon här med juridisk kunskap som har god kännedom om prejudikat vid liknande fall, och vad menar man är det främsta skälet mot att utvisa gärningsmannen i det här målet?
Riktlinjen senast jag hörde var att brottet måste rendera i mer än ett års fängelse.
Dessutom har han ju barn i Sverige och då brukar det inte gå att skilja dem åt på grund av barnkonventioner.

Det kan väl tilläggas att Älvdalen är ett ställe där svensk hederskultur(vakta lillasyster efter dansen med EPA-traktor och moped, typ) fortfarande levde till sent 80-tal åtminstone så möjligtvis har pappan blivit lite inspirerad av det.
Citera
2021-01-28, 18:26
Medlem
Utvisning borde ha varit givet i ett friskt land!
Citera
2021-01-28, 19:57
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
En riktig "hederskarl" denna ABDUL, trodde alltid i min enfald att man lätt muslimmammorna köra upp fingrarna i slidan för att "oskuldstesta" (jobbigt för de har en trasig mödomshinna, undrar hur många som hedersmördats pga. att en mödomshinna gått sönder på naturliga väg).
Hur han resonerat kring "kontrollera att hon var muslim" framgår inte, hade varit intressant att läsa domen.

Att kontrollera mödomshinnan är lönlöst oavsett metod, eftersom det bara är en myt att en sådan existerar. Inte ens en gynekolog kan se om en tjej haft sex eller inte. Undrar hur de som är övertygade om mödomshinnans existens tror att mensblodet kommer ut på en oskuld. Förmodligen har hedersfäderna inte funderat något kring det.
Citera
2021-01-28, 20:04
Medlem
DevinMarillins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Hur han resonerat kring "kontrollera att hon var muslim" framgår inte, hade varit intressant att läsa domen.

Att kontrollera mödomshinnan är lönlöst oavsett metod, eftersom det bara är en myt att en sådan existerar. Inte ens en gynekolog kan se om en tjej haft sex eller inte. Undrar hur de som är övertygade om mödomshinnans existens tror att mensblodet kommer ut på en oskuld. Förmodligen har hedersfäderna inte funderat något kring det.

Mja de flesta flickor har väl inte en hinna som täcker hela ingången men visst finns det en slidkrans som kan vara mer eller mindre täckande och i vissa fall kan man se att personen ifråga inte har haft sex? Däremot går det såklart inte bevisa att någon haft sex, eftersom "hinnan" eller "kransen" kan spricka av annat än samlag. Lisa Holm t.ex kunde läkaren ju se var oskuld när hon mördades eftersom slidkransen var intakt.
Citera
2021-01-28, 23:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevinMarillin
Mja de flesta flickor har väl inte en hinna som täcker hela ingången men visst finns det en slidkrans som kan vara mer eller mindre täckande och i vissa fall kan man se att personen ifråga inte har haft sex? Däremot går det såklart inte bevisa att någon haft sex, eftersom "hinnan" eller "kransen" kan spricka av annat än samlag. Lisa Holm t.ex kunde läkaren ju se var oskuld när hon mördades eftersom slidkransen var intakt.
Knappast. Det som sades var att inga tecken på sexuella övergrepp syntes - vilket det inte heller alltid gör.
Att en rättsläkare skulle gå ut och hävda något denne inte kan avgöra tror jag inte ett dugg på.

Tumregeln är att ibland kan man se att sexuell aktivitet förekommit, däremot kan man aldrig säga tvärtom - att man kan se att så inte skett.

Edit
Slidkransen "spricker" inte heller vid samlag. Den kan få bristningar - men slidkransen försvinner inte.
Citera
2021-01-29, 07:41
Medlem
DevinMarillins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Knappast. Det som sades var att inga tecken på sexuella övergrepp syntes - vilket det inte heller alltid gör.
Att en rättsläkare skulle gå ut och hävda något denne inte kan avgöra tror jag inte ett dugg på.

Tumregeln är att ibland kan man se att sexuell aktivitet förekommit, däremot kan man aldrig säga tvärtom - att man kan se att så inte skett.

Edit
Slidkransen "spricker" inte heller vid samlag. Den kan få bristningar - men slidkransen försvinner inte.

Nej, rättsläkaren sa att hennes mödomshinna var intakt
Citera
2021-01-29, 09:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevinMarillin
Nej, rättsläkaren sa att hennes mödomshinna var intakt
Då har denne uttalat sig om något denne inte kan se eftersom mödomshinnan inte ens existerar.
Citera
2021-01-29, 09:38
Medlem
Så han skulle ha utvisats om han inte förgripit sig på sin dotter?
Citera
2021-01-29, 09:46
Medlem
Precis som ni har vi svårt att upptäcka vem som är ond eller inte. Denna person kan alltså beete sig hur normalt som helst och anpassa sig till moderna islam i Sverige utan och visa tecken på detta beetende.

Detta är klassiskt afghanskt beteende, man utnyttjar sina barn eftersom dom inte kan berätta eller be om hjälp någon annanstans.

Återigen, hade den moderna islam fått reda på vad människor gör i sin fritid i "islams" namn, hade många blivit portade ifrån det islamiska församlingar. Där emot tycker jag Sverige är för klena när de kommer till radikala muslimer, det är alltså inte vårat jobba och övertyga folk och göra rätt när de inte vill lyssna.

Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Det var den mest sinnessjuka ursäkten.
"Jag förgrep mig på min dotter för att försäkra mig om hon var muslim "

Varför reagerar inte andra muslimer?
Citera
2021-01-29, 12:02
Medlem
opiiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
6 x 1250:- = 7500:-

Wallah! Barn är pengar, och hustru-substitut.

Om det vore så väl. Flerbarnstillägg tillkommer per barn (upp till fem barn tror jag).Jag får två hundringar mer för två barn tror jag
Citera
2021-02-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det kan väl tilläggas att Älvdalen är ett ställe där svensk hederskultur(vakta lillasyster efter dansen med EPA-traktor och moped, typ) fortfarande levde till sent 80-tal åtminstone så möjligtvis har pappan blivit lite inspirerad av det.
Vilket absolut skitsnack. Det hade inte med hederskultur att göra, det var endast dåliga ursäkter för att kunna förgripa sig på sitt barn. Det du skriver låter som något en kränkt blattepajas som har svårt att acceptera sina stamfränders ociviliserade beteende skulle säga.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in