2021-01-29, 20:07
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Rättspsykiatrisk vård, kan han dömas till det?

Fullt möjligt om han bedöms vara ej tillräknelig. Känns dock tveksamt att han skulle vara så pass skvatt galen.
Citera
2021-01-29, 21:39
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Rättspsykiatrisk vård, kan han dömas till det?

Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Fullt möjligt om han bedöms vara ej tillräknelig. Känns dock tveksamt att han skulle vara så pass skvatt galen.

Det finns väl inget som talar för att han är knäpp på det sättet. Alkoholutlöst mikropsykos är inget skäl för rättspsykiatrisk vård, Mattias Flink var väl det prejudicerande fallet.
Citera
2021-01-30, 00:30
Medlem
En film på kamelrytteriet hade vart guld värt
Citera
2021-01-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Inte en chans säger jag. Har ni vart i en rättssal å hört denna typ av gossar uttala sig nyktra både från droger & substanser. Då får ni höra ånger och ursäkter i långa rader & rätten köper det alltid. Skyddstillsyn och tvång att genomgå någon behandling( som de smyger igenom lite halvhjärtat) tror jag på
Citera
2021-01-30, 06:32
Medlem
StigHelmutts avatar
En kamel-turk
Citera
2021-01-30, 08:04
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
En kamel-turk

Nej.

En kamel-svenne.
Citera
2021-01-30, 14:06
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
I "Scarface" var det väl colombianerna som körde med motorsåg?

Ja i en Hollywood rulle... kika in på lite andra mindre exotiska ställen där mexicanerna hyvlar av folks halsar med motorsågar... ganska overkligt att se och även aningens osmakligt.

Våldet i Mexico måste ju fan tillhöra toppen på klotet.
Citera
2021-02-05, 21:07
Medlem
Usch så hemskt när folk tvingas fly genom
bakdörren. Då rör det sig om grova brottslingar, när offret agerar i sådan panik att de inte ens kan stanna kvar i samma rum.
Citera
2021-02-08, 20:29
Medlem
Venators avatar
Lite ny information från Kungsbacka-Posten. Åtal väntas inom kort.

[...]
Beväpnad med en motorsåg, som var igångsatt, kom han in på en av pubarna i Kungsbacka.

Vittnen på en restaurang i närheten slog larm till polisen.

[...]

Kungsbacka-Posten kan berätta om bakgrunden till hotet. 45-åringens kompis hade blivit portad från puben. Anledningen var att han misstänks ha stulit öl. Kompisen var den som körde bilen vid tiden för hotet, men han lär ha varit helt ovetandes om 45-åringens planer.

Chauffören hade fått order om att stanna utanför puben för att 45-åringen skulle ”gå in och ta en Gammeldansk”. Men mannen tog även med sig en motorsåg från flaket och gick till attack.

[...]
Källa: https://kungsbackaposten.se/nyheter/...n-till-attack/
Citera
2021-02-08, 20:39
Medlem
ost-e-knarks avatar
Jag funderar lite på det här med motorsågen. För det första så är det oftast inget man åker omkring med * på ett öppet flak pga. stöldrisken och för det andra så brukar en kall motorsåg inte starta helt omedelbart så chauffören borde märkt något. Besökarna kan man ju också tycka att dom borde märkt om det står någon och rycker i en motorsåg utanför vattenhålet.

* När det stormar så kan jag ibland ta med en motorsåg för säkerhets skull, men då i bakluckan.
Citera
2021-02-08, 20:47
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Jag funderar lite på det här med motorsågen. För det första så är det oftast inget man åker omkring med * på ett öppet flak pga. stöldrisken och för det andra så brukar en kall motorsåg inte starta helt omedelbart så chauffören borde märkt något. Besökarna kan man ju också tycka att dom borde märkt om det står någon och rycker i en motorsåg utanför vattenhålet.

* När det stormar så kan jag ibland ta med en motorsåg för säkerhets skull, men då i bakluckan.

Kanske ett pickup med kåpa?
Citera
2021-02-12, 14:32
Moderator
Parongatans avatar
Åtalas just nu.

"Vännen hade blivit portad från en restaurang i Kungsbacka. Då varvade den 43-årige mannen upp en motorsåg och gick in genom entrédörren för att säga ifrån. Nu åtalas mannen misstänkt för flera brott, däribland grovt olaga hot.

Det var den 25 januari som 43-åringen tillsammans med en 41-årig vän åkte till restaurangen. Där ska 43-åringen ha slitit åt sig motorsågen från bilens flak och sedan gått in genom entrén.

I förhör säger flera vittnen att motorsågen varit igång redan ute på gatan och att mannen hade skyddskläder på sig. När han klev in genom dörren ska han ha skrikit samtidigt som han stått och gasat med motorsågen.

Aldrig sprungit så fort

Inne på restaurangen fanns åtta personer, inklusive ägaren. En gäst tog skydd under ett bord medan resten följde efter ägaren ut på gatan genom en bakdörr.

– Jag har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv. Jag hade dödsångest och trodde att vi skulle dö allihop, säger en av gästerna i förhör."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...-en-portad-van
https://www.expressen.se/gt/motorsag...ter-atalas-nu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in