Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-28, 07:24
  #277
Medlem
qups avatar
Hur fan har jag missat detta? Läser svt flera gånger per dag men inget om detta?
Citera
2021-01-28, 21:53
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Haha tack du! Tar åt mig med ära och står för varenda ord (brukar verkligen inte vara sådär verbal) men när en människa utan IQ bagatelliserar en Pandemi som bara blir värre och värre samt när 2 personer i min närhet avlidit av det samt hans eviga upprepande om dessa jävla procent i fem trådar som att nuvarande procentuell del står för ALL FAKTA och försöker komma med samma påhopp 5 ggr pga. ett snabbt huvudräknat fel vilket jag stod för och skrev direkt i nästa tråd när han själv är lika utvecklad som ett rådjur så får han skylla sig själv. Står för varenda ord där ;p.

Att argumentera med någon som förskönar en av Sveriges största soptippar genom att ha det som sitt användarnamn är faktiskt ganska kul. You should try it out sometime .

Det var både känslor och fakta i mina argument. Är kanske inte så konstigt när man själv hade en vän som hade levt om inte denna "lilla förkylning" som han beskrev det som gång på gång (även där ett jävla upprepande i total brist på sympati och förstånd) så var han värd varenda ord av den där verbala avhyvlingen.

Hört från många håll att dom som ligger på IVA är tjocka blattar mellan 50-60. Dom har käkat mjölmat och rökt sen dom var åtta år gammal.

Antalet etniskt svenskar under 50 som ligger i järnlunga går ju nästan att räkna på fingrarna och tårna.

Hela skiten är ju en hoax,
__________________
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2021-01-28 kl. 21:58.
Citera
2021-01-28, 22:54
  #279
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Hört från många håll att dom som ligger på IVA är tjocka blattar mellan 50-60. Dom har käkat mjölmat och rökt sen dom var åtta år gammal.

Antalet etniskt svenskar under 50 som ligger i järnlunga går ju nästan att räkna på fingrarna och tårna.

Hela skiten är ju en hoax,

Ja, allt är påhitt. 50 miljoner människor låtsas vara döda men befinner sig egentligen i 240 olika MEGAUBÅTAR under vatten, och det låter ju faktiskt väldigt trovärdigt, kriterierna för att hamna på IVA är ju att man är:

*FET
*BLATTE
*RÖKARE
*ÄTER MYCKET BRÖD.

Orkar inte mer... Tappar hoppen om mänskligheten mer och mer för varje gång jag går in här. Släpper denna tråd nu och önskar er andra att ha en happy Covid! För alla kommer få det förr eller senare.
Citera
2021-01-30, 00:03
  #280
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Bra frågeställning även om jag inte är beredd att peka på just en (1) grupp som potentiella upploppsmakare.
Men min frågeställning är om detta i grunden verkligen har coronarestriktioner som orsak. Har inte hängt med så mycket i svensk media men allvarligheten i denna dynamik och händelser, speciellt inte när det sker i ett så pass välordnat land som Nederländerna, borde ge krigsrubriker.

Guardian är mer "på": https://www.theguardian.com/world/20...kdown-protests
"Other officials said the violence was not caused by people concerned primarily about their civil liberties. “These demonstrations are being hijacked by people who only want one thing, and that is to riot,” said the Nijmegen mayor, Hubert Bruls. “This is not demonstrating. These are coronavirus hooligans.”

SVT publicerar ett Nu har SVT ett reportage där de kastar in fotbollsklubbar och "medborgargarden" i leken. Även om reportern låter något skeptisk till företeelsen.
https://sverigesradio.se/artikel/fot...-nederlanderna

Jag hade inte hitills förstått att just "fotbollsfans" är så välvilligt inställda till Coronarestrictionerna och hjälper till med ordningshållningen?
Så, vad har vi för något som pågår i Nederländerna, är detta drivet av andra faktorer/krafter?

Edit: förändrade lite i beskrivningen av svensk media.
Den engelska texten beskrev ganska träffande både BLM och Antifa.
Citera
2021-01-30, 01:05
  #281
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ja, allt är påhitt. 50 miljoner människor låtsas vara döda men
50 miljoner eller 2,2 miljoner döda? Var får du 50 miljoner ifrån?
Citat:
Coronavirus Cases:
102,574,545
view by country
Deaths:
2,213,994

Recovered:
74,270,246
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback