2021-01-25, 08:55
Medlem
arcsins avatar
Steget mellan protester och inbördeskrig är så stort att man helt kan bortse från det.
Citera
2021-01-25, 09:04
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broccolipost
På vilket sätt hindrar/begränsar det smitta att ha utegångsförbud från kl 9? Sprids smittan mer efter kl 9? Naturligt så tänker man ju att det är färre folk ute på kväll och natt, med andra ord lär ju den påstådda spridningen vara mer problem på dagtid?

Bevis att utegångsförbud hjälper? Bevis för att en ny smitta sprids på det sättet som påstås?

Du ställer frågan fel.
Frågan är snarare "vad ska du ut och göra efter nio?"
Alla viktiga ärenden och resor till och från arbete bör vara avklarade vid nio, senast, och då får du stanna hemma.

Den enda anledningen att folk är ute på kvällen är nöjen och för att umgås. Detta bör du inte göra under rådande situation i Nederländerna.
Citera
2021-01-25, 09:05
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Steget mellan protester och inbördeskrig är så stort att man helt kan bortse från det.

Ja, ett helt absurt resonemang.

Edit: Av borgmästare John Jorritsma alltså. Inte av dig.
Citera
2021-01-25, 09:05
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Alternativet är att avlida under behandling på IVA

Inte ens 800 pers under 70 har dött I Sverige.
Varför är du rädd?
Citera
2021-01-25, 09:09
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Inte ens 800 pers under 70 har dött I Sverige.
Varför är du rädd?

Om du får en allvarlig sjukdom och behöver intensivvård. Hur skulle du tycka att det kändes om det var fullt på IVA för att det ligger massa pensionärer i respirator där?

Du, liksom väldigt, väldigt många andra verkar inte alls förstå vad det här handlar om.
Citera
2021-01-25, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Du ställer frågan fel.
Frågan är snarare "vad ska du ut och göra efter nio?"
Alla viktiga ärenden och resor till och från arbete bör vara avklarade vid nio, senast, och då får du stanna hemma.

Den enda anledningen att folk är ute på kvällen är nöjen och för att umgås. Detta bör du inte göra under rådande situation i Nederländerna.
Vi ställer båda frågan fel, den riktiga frågan är: vad får dessa människor att tro dom har rätten att leka mamma till vuxna främlingar som bara vill bli lämnade ifred.
Citera
2021-01-25, 09:16
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Om du får en allvarlig sjukdom och behöver intensivvård. Hur skulle du tycka att det kändes om det var fullt på IVA för att det ligger massa pensionärer i respirator där?

Du, liksom väldigt, väldigt många andra verkar inte alls förstå vad det här handlar om.

Jag jobbar på sjukhus med Covid-patienter och har gjort det sen i juni.
Jag skulle säga att jag är bra mycket mer insatt än vad du är, en ung person får förtur framför en 80+are(vilka är i klar majoritet av patienterna som vårdats på IVA).

Case Fatality Rate är på runt 2%
Dödligheten för alla som smittas är runt 0.2%

Skärp dig.
Citera
2021-01-25, 09:18
Medlem
Citat:
På vilket sätt hindrar/begränsar det smitta att ha utegångsförbud från kl 9? Sprids smittan mer efter kl 9? Naturligt så tänker man ju att det är färre folk ute på kväll och natt, med andra ord lär ju den påstådda spridningen vara mer problem på dagtid?

Bevis att utegångsförbud hjälper? Bevis för att en ny smitta sprids på det sättet som påstås?

Du tycker att det borde vara mer problem med smittspridning dagtid , eller ? Är det inte därför de har utegångsförbud fr kl 9 då ! !
Citera
2021-01-25, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Du tycker att det borde vara mer problem med smittspridning dagtid , eller ? Är det inte därför de har utegångsförbud fr kl 9 då ! !

Nej, jag tycker man ska bevisa att smittspridning pågår på det sättet man agerar utifrån.

Historiskt sätt har asymptomatiska personer aldrig varit drivande i en liknande pandemi och det finns inget som tyder på att dom skulle vara det nu heller.

Så varför denna plötsliga lag och regel hysteri? Över spekulationer som går emot data och historisk fakta?
Citera
2021-01-25, 09:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
De flesta av oss har insett att idiotin som pågår är kraftigt uppblåst. Det är "inget dödligt virus" som härjar, varför springer då idioten och julhandlar? Inte ens han själv tror på lögnerna han predikar.

Det är av anledning att sjukvården inte skall kollapsa. Prova få tid för canceroperation idag.

Sedan gillar IQ-befriade vänsterdårar att härja runt. Arbetslösa socialbidragstagare med för mycket tid. Arbetsläger saknar vi i landet.
Vore en lämplig syssla för dessa personer.
Citera
2021-01-25, 09:24
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jag jobbar på sjukhus med Covid-patienter och har gjort det sen i juni.
Jag skulle säga att jag är bra mycket mer insatt än vad du är, en ung person får förtur framför en 80+are(vilka är i klar majoritet av patienterna som vårdats på IVA).

Case Fatality Rate är på runt 2%
Dödligheten för alla som smittas är runt 0.2%

Skärp dig.

Du har inte hört talas om vårdskulden? Förtur spelar väl ingen roll i sammanhanget, varför ska vi överhuvudtaget behöva väga liv mot varandra? Den låga dödligheten är ju ett resultat av att folk får vård. Du har verkligen otur när du tänker.

Ja och min fru är läkare.
Att du jobbar som undersköterska eller städare inom vården borde väl snarare ge dig ett mer nyktert perspektiv än det du har nu. Konstigt.

Skärp dig.
Citera
2021-01-25, 09:25
Medlem
Citat:
Baserat på vad? Finns det bevis för att friska människor skulle vara drivande i den så kallade pandemin?

Hur ändrades definitionen, och när? Vad är det i den gamla som inte gör detta till en pandemi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in