2022-03-09, 18:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Du lser in vldigt mycket som inte finns. Det finns ingen dold agenda "i r skall en tjej vinna" etc.
En viktig aspekt i detta r att den strakaste r inte den som alltid vinner. Detta handlar vldigt mycket om att kmpa och att hlla huvudet kallt och ha frmga att samarbeta.

Det lter bra. Urskta att jag blev lite misstnksam. Ja, ssongen har ju inte startat n riktigt och vi har ju inte ftt se vad deltagarna gr fr. Jag mlar kanske fan p vggen?
Citera
2022-03-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad hade han gjort fr att frtjna snt hn och bli s nedtryckt, i relation till Lukas?
Jag fattar inte det.
Min gissning r som sagt att Fredrik var kaxig och hade kass sjlvinsikt, medan Lukas var en djupt trasig person i behov av en kram. Drav olika bemtanden. Men det r min spekulation.

Lite spridda observationer frn S02E01:

- "Min strsta fiende r kylan" - yrke brandman. Humor...

- "Tag av alla klder inklusive underklder", men icke en enda kvinnorumpa i nrbild. Besvikelse i kvadrat! (den dr IDF-veteranens bak sg klart inbjudande ut, t.ex)

- Alla ssonger hittills: "Special forces handlar om att lita p din teamkamrat, etc, etc, etc.".
Dr Karim: *frsker vinna genom att vara en rkefitta*...

Petra r fr vrigt vldigt fin i hret denna ssong.
Citera
2022-03-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue

Petra r fr vrigt vldigt fin i hret denna ssong.

Vilket gr henne nnu mer till posr och ltsassoldat. En seris aktr skiter i frisyren.
Citera
2022-03-09, 23:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vilket gr henne nnu mer till posr och ltsassoldat. En seris aktr skiter i frisyren.

Ja, min reflektion r iallafall att PAM njuter som fan om det finns ngra macho-typer, som har taskig sjlvinsikt och typ inte hller mttet, om hon fr chansen att sklla ut dem och trycka till dem rejlt.

Jag tror faktiskt verkligen hon gillar den typen av deltagare. Men det r bara mina personliga sikter och iakttagelser.

Du sa ngot om att hon inte tl kvinnor som r bttre n henne...Det vet jag inte.

Men att hon njuter av att sklla ut mn som inte hller mttet, r uppenbart.

(Om en deltagare "r rtt" s ska staben helt pltsligt vara dr och leka psykologer.
Och imo s favoriserar de vissa deltagare, p ett stt som blir patetiskt.)
Citera
2022-03-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, min reflektion r iallafall att PAM njuter som fan om det finns ngra macho-typer, som har taskig sjlvinsikt och typ inte hller mttet, om hon fr chansen att sklla ut dem och trycka till dem rejlt.

Jag tror faktiskt verkligen hon gillar den typen av deltagare. Men det r bara mina personliga sikter och iakttagelser.

Du sa ngot om att hon inte tl kvinnor som r bttre n henne...Det vet jag inte.

Men att hon njuter av att sklla ut mn som inte hller mttet, r uppenbart.

(Om en deltagare "r rtt" s ska staben helt pltsligt vara dr och leka psykologer.
Och imo s favoriserar de vissa deltagare, p ett stt som blir patetiskt.)

Man sker deltagare som ger allt och har pannben att inte ge upp, ven om det handlar om tex hjder och man r hjdrdd. Man sker deltagare som inte bara tnker p sig sklv. Man sker deltagare som inte frsker framst bra p bekostnad av andra.
Man sker inte matcho typer som r dr fr att visa hur stor och stark de r och skiter i andra.
Fr att ta ett fiktivt exempel. Man gr p en lng marsch med sina 25 kg packning. Ngon kroknar efter halva strckan. Hur lser man det? Vissa skulle marschera vidare och lmna den som inte orkar, men andra skulle tex turas om att bra den personens ryggsck. S den trtta kommer i ml. Vem klarade uppdraget bst? De som hjlps t. Man ker inte ut detta fr att man har en dlig dag, men man ker ut om man inte frsker lsa uppdraget.
Citera
2022-03-10, 18:01
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderneslandet.
Mrkningen, var det verkligen det han ville? Sluta ljug, fr s korkad kan man fan inte vara.

Detta r ju dock inte p riktigt som du fr komma ihg. Det r tv som snds ver hela vrlden. Han blev vl less p att ha en kvinna som inte ens kan g sjlv utan han ska behva behva bra sin egen ryggsck, hennes kroppsvikt och hennes ryggsck? Fr tv? Lgg av. Hade det varit motsatt situation, att han inte orkade lngre, s skulle hon sa ansetts vara independent woman och blablabla. HADE ALDRIG FTT LMNA.

Inser inte du det?

Detta r ett skitprogram iofs.

Krogexemplet r typiskt fr mentalt svaga mnniskor. Nr du fr tillrckligt med livserfarenhet, eller har jobbat och anstrngt dig tillrckligt hrt, kommer inte du heller ha ngra problem att sortera ut dessa mentalt svaga mnniskor 2-3 sekunder.

Vilket r det som inte r p riktigt menar du?
Trningsmetoderna r p riktigt, deltagarnas prestationer r p riktigt, deltagarnas motiv r p riktigt, instruktrernas kommandon r p riktigt.
"Inser inte du det?"

Sllningsprocessen fungerade utmrkt.
Citera
2022-03-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Helt makalst kaxiga och spydiga. Framstr ju som tvttkta psykopater. Mrks att de vill gra bra tv, sjukt verdrivet.

Hoppas innerligt att inte verkligheten ser ut s och man behandlar mnniskor som slavar.

Helt ofattbart att ens utstta sig fr denna tortyr.
r det inte viss psykologi att beflen/instruktrerna ska vara auktoritra/otrevliga och skapa en "gemensam fiende" t rekryterna fr att skapa sammanhllning i rekrytgruppen?
Och att instruktrerna "mjuknar" med tiden s man blir en grupp med gemensamt ml men att auktoriteten r obestridd.
Citera
2022-03-10, 21:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Instllt pga av att tv4 ska skramla pengar p fel tid
Citera
2022-03-10, 22:14
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Instllt pga av att tv4 ska skramla pengar p fel tid

som ett litet tips:

avsnittet finns p TV4Play

S ven om det inte visades p den vanliga tv:n ikvll, s finns den att se p
TV4Play och Cmore
Citera
2022-03-10, 22:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
som ett litet tips:

avsnittet finns p TV4Play

S ven om det inte visades p den vanliga tv:n ikvll, s finns den att se p
TV4Play och Cmore
Det var ett dligt tips, d vi normala mnniskor vill titta p tv
Citera
2022-03-10, 22:37
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det var ett dligt tips, d vi normala mnniskor vill titta p tv

Men det finns mnga som inte vill vara styrda av tiderna i en tv-tabl,
jag r en av dem.
Citera
2022-03-10, 23:56
Medlem
Ytterligare avsnitt som spr p vad jag skrivit om frut. Instruktrerna vill av en helt sjuk anledning att deltagarna bryter ihop och de som inte gr det klankar dem p. I en skarp situation r det bra om en person klarar av att jobba entrget utan att skrika (som hon med stora hakan gr hela tiden eller grta o snora som negressen gr).

De bermmer alla som r p grnsen till vad de klarar av men faktum r att dessa r smre n de som klarar uppdraget utan att kmpa s de grter. (Just de duktiga behver ytterligare utmaning fr att visa pannben). Ologiskt resonemang av en hrls instruktr.

Att haka upp sig p Polisen r ocks galet. Inget sger att han har samarbetsproblem, men instruktrerns tror det fr att han inte r en nervs pladderkvarn.

Det instruktrerna efterfrgar r egentligen ordentliga svagheter. Det r som att leta efter en usel murare men som lr sig att mura efter att brutit ihop. Men hela programmet och instruktrerna r ren bogus. Bara en sdan sak att Lauken r en SOG r ett skmt. Trtt gubbe med brister i att uttrycka sig.

Instruktrerna tar sig sjlva p fr stort allvar och r upptagna med att vara self aware. De r fr stolta ver att vara i fokus och tror att det r coolt vara allvarlig.

Motsatsen till de ynkliga instruktrerna r Chuck Yeager. Legendarisk flygfrare under tre krig, testpilot och sedermera general. Den ende utan akademisk utbildning som blivit general. Han var avslappnad och visade aldrig att han var mrkvrdig. Det borde instruktrerna ta efter.
Senast redigerad av bohonos 2022-03-11 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in