2025-10-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Alice trodde jag skulle ryka ganska fort men jädrar vad hon imponerar på vattenövningarna. Tror också William och Alice går hela vägen.

De jag trodde på var de som vann, men som en del andra varit inne på kändes det som att produktionen bestämt sig för att dessa två skulle vinna och gav något tveksamma anledningar till varför de andra tre fick lämna. Visst, vi ser bara en bråkdel av allt i rutan så deras bedömning är väl kanske korrekt även om man kan tycka att de selektivt plockade fram varje enskild individs svagheter som ett argument till att ta av sig nummerlappen.

Alla har bristningar, ingen är perfekt och hade man velat plocka bort Alice och William fanns det också bra argument för det. William sköt t.ex. gisslan vid fritagningen och Alice gav t.ex. upp vid isvattenövningen men där produktionen övertalade henne att fortsätta.
Senast redigerad av Ivanhoe1881 2025-10-07 kl. 18:24.
Citera
2025-10-07, 19:24
Medlem
Jag hoppas att Bella & co får bra jävla mycket pröjs för sin medverkan. De pissar ju för fan på sin egen kår och på den tjänstgöring som de gjort i SOG. Legohjon.
Citera
2025-10-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
De jag trodde på var de som vann, men som en del andra varit inne på kändes det som att produktionen bestämt sig för att dessa två skulle vinna och gav något tveksamma anledningar till varför de andra tre fick lämna. Visst, vi ser bara en bråkdel av allt i rutan så deras bedömning är väl kanske korrekt även om man kan tycka att de selektivt plockade fram varje enskild individs svagheter som ett argument till att ta av sig nummerlappen.

Alla har bristningar, ingen är perfekt och hade man velat plocka bort Alice och William fanns det också bra argument för det. William sköt t.ex. gisslan vid fritagningen och Alice gav t.ex. upp vid isvattenövningen men där produktionen övertalade henne att fortsätta.

Alla de 5 som var kvar kunde ju inte vinna. Då måste de väl skicka ut dem som de kan hitta bäst motivering till att skicka ut, även om det inte finns jättemycket att gå på. Carl har ju brutit ihop och gråtit i 5 av 8 avsnitt för att han inte kan hantera när allt inte går precis som han vill. De trodde fortfarande inte på att han kan hantera ett misslyckande.

Det går inte direkt att motivera varför William eller Alice skulle skickas hem. William har ju varit bäst i nästan varenda tävling, och Alice känns som att hon utvecklats mycket under programmet. De två är också starkare fysiskt än Olivia och Annelie. Förresten så sköt både William, Alice och Carl en gisslan vid fritagningen. Skulle de skicka ut alla 3 bara för det då?
Citera
2025-10-07, 19:35
Medlem
Varför har slutmomentet blivit så lamt jämfört mot tidigare säsonger och jämfört mot andra länder? Inge förhör eller tortyr. Har TV4 satt stopp för det? Eller är det svensk lag?
Citera
2025-10-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Hmmm Carl Hedin hade ju inga problem med att skjuta någon.
Han tappade det efter att han fick veta att det var en av gisslan han sköt...
Det kom inte fram riktigt i dagens avsnitt....
Nr 5 Hedin tappade det när han fick reda på att det var en av gisslan han sköt?
Själv har jag hört att han bara spottade en rejäl loska, tog fram morakniven och skar ett extra jack i kolven.
Senast redigerad av GregersWerle 2025-10-07 kl. 19:46.
Citera
2025-10-07, 20:20
Medlem
Crapmagics avatar
Ska man sluta titta nu när nr 12 skickas hem, vad ska jag se fram emot nu, någon?

Något av en cliffhanger efter pausen, Carls ska få chansen att ta ett annan människas liv,
och motbevisa PK' tvivel
Senast redigerad av Crapmagic 2025-10-07 kl. 20:29.
Citera
2025-10-07, 20:28
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
William och Alice vann.
Tycker du att det där var en lämplig spoiler mitt under pågående TV-sändning?, det tyckte inte jag, jag säger som i sällskapsresan 2 "det blir rapport på det här, det kan ni räkna med"
Senast redigerad av Crapmagic 2025-10-07 kl. 20:31.
Citera
2025-10-07, 20:48
Medlem
picapicans avatar
Så uppgjort med bilen som var utplacerad och så råkade det sitta en nyckel i också.
Citera
2025-10-07, 20:59
Medlem
kukflashs avatar
Inte en chans att idioten Alice har koll på att koden är kopplat till skjutsekvensen…

Uppenbart att dom släppt henne bara för att en ung kvinna ska vara vinnare.
Citera
2025-10-07, 21:04
Medlem
De nämnde ju att de hade placerat ut bilen där?
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Så uppgjort med bilen som var utplacerad och så råkade det sitta en nyckel i också.
Citera
2025-10-07, 21:12
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Bilen var inte utplacerad av produktionen, utan det var en räddningsbil, där fjällräddningen
bara 5 minuter senare kom tillbaka med en döende sydsame (vi befinner oss bara utanför Åre trots allt) på en bår för att finna att bilen destination akuten i Söderhamn var borta lite som i Tintin i Kongo, startnyckel saknades visst, så dom sköt på bilen bakifrån fram tills dom nådde målet.
Citera
2025-10-07, 21:14
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampeeeeeee
De nämnde ju att de hade placerat ut bilen där?

Ja, till oss tv-tittare, men inte till rekryterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in