2021-01-24, 18:42
Medlem
volvo 240s avatar
Hej, jag har läst allt av Stephen King och dEan Konntz och verkligen tröttnat på Koontz. Finns det några ra författaresom skriver liknande böcker. SKräck, dystopier science fiction, galna vetenskapliga expriment med body horror osv. Sökfunktionen på statens ljudbokssida är så dålig att det tex inte går att söka på genre.... Så vore väldigt tacksam om några förslag på böcker i denna stil och dylika författare.
Citera
2021-01-24, 19:03
Medlem
Mats Strandberg. Färjan, Hemmet, Konferensen
Citera
2021-01-24, 19:08
Medlem
Hinterstoissers avatar
Stephen Kings ena son, som skriver under pseudonymen Joe Hill har ett par skräckböcker som inte är helt oävna. En hjärtformad ask, Horn och NOS4A2.
Senast redigerad av Hinterstoisser 2021-01-24 kl. 19:11.
Citera
2021-01-24, 19:09
Medlem
Kan varmt rekommendera The Passage trilogy av Justin Cronin

Flickan från ingenstans på Svenska
Citera
2021-01-24, 19:25
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Mats Strandberg. Färjan, Hemmet, Konferensen

Nej nej nej

TS, hur tröttnar man på Koontz innan King? Koontz har mycket högre lägstanivå än King FFS.
Citera
2021-01-24, 20:11
Medlem
Madeleine Bäck - trilogin "Vattnet drar", "Jorden vaknar" och "Berget offrar".
Jenny Lundin - "Slaktmarker".
Johannes Pinter - "Vackra kyrkor jag besökt och de fruktansvärda väsen jag där mött".
Lisa Förare Winblad - "Varken".

Målgruppen för de flesta av ovanstående böcker är unga vuxna, men jag gillade även om jag är till åren kommen.
Citera
2021-01-24, 22:16
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
SKräck, dystopier science fiction, galna vetenskapliga expriment med body horror osv. Sökfunktionen på statens ljudbokssida är så dålig att det tex inte går att söka på genre.... Så vore väldigt tacksam om några förslag på böcker i denna stil och dylika författare.

Har du läst Fallet Charles Dexter Ward av H.P. Lovecraft? Också utgiven med titeln Gengångaren. Passar ganska bra in på galna vetenskapliga experiment och body horror.

Vad är statens ljudbokssida för något?
Citera
2021-01-25, 13:46
Medlem
Bentley Little och Jack Ketchum. Trevlig läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in