För ett par månader sedan så älskade jag tramadol, det var min absoluta favorit drog. Det som skedde efter, det var att jag beställde 2st 80mg oxicontin. Efter jag hade använt de två så beställde jag väldigt mycket tramadol, när jag fick skiten så var det inte alls lika bra som jag kom ihåg.
Jag fick ingen eufori över huvud taget! Inte ens ett välbehag, jag blev irriterad och tog 500mg (200mg mer än vad jag brukade) och fick ändå ingen glädje. Jag provade en vecka senare och tog 500mg på en och samma gång, "nu är det dags" tänkte jag i skallen, men NOPE! Samma sak, kände mig helt nykter, lade märke till att jag inte ens fick den smärtstillande värmen som opioder brukar ge.
Jag gav upp där igen, beställde mer oxicontin och då kom värmen och glädjen tillbaka. Det tog inte lång tid innan oxicontin blev för dyrt, då blev det heroin-snortning istället.
Jag vet att det finns kross tolerans mellan substanserna pga opiod receptorerna men det som förvånade mig var faktumet att jag inte ens fick ett välbehag vid höga doser. Provade Tramadol igen vid julen, denna gång så var det indiska TAMOL 200mg, mina tidigare favoriter - krossade upp dem som vanligt och bombade. NOPE, samma sak som förut, nykter fast med lite mer obehag än vanligt, ingen värme, ingen glädje, bara irritation.
Har någon annan upplevt ett borttag av glädje känslor från tramadol efter att ni har provat hårdare opioder eller opiater?