• 1
  • 2
2021-01-24, 17:08
Medlem
Hej, jag har ett problem med min flickvän och vet inte hur jag ska gå till väga. Det är nämligen som så att hon har växt upp i en våldsam miljö och har varit utmattad från för mycket jobb.

När vi var ute och handlade så såg jag på henne att hon var väldigt trött, hon var i sin egen bubbla, så jag kände att jag fick ta beslut åt henne för att hon var så "borta" hennes svar på allt var bara: "ja" "nej" när vi kommer hem så swr jag att hon har svårt att få av sig skorna och hon lutar sig mot väggen o blundar. Jag kände då att de är för mycket för henne, att ta av sig skorna är för jobbigt för henne så jag sade: "okej vi gör såhär" då skrek hon till "NEEEJ!!" jag vart jävligt rädd och arg för jag vill bara hjälpa henne eftersom hon har det jobbigt.

Hon sätter sig i vardagsrummet och är tyst. Jag sa till henne att de inte är okej att hon skriker så på mig. Då går hon in i ett annat rum. (Okej tänker jag, hon behöver vila, jag låter henne vara ifred.) Jag sätter mig i soffan med telefonen och chillar medans hon får återhämta sig.

Helt plötsligt kommer hon till mig och skriker på mig att hon tycker det känns som att jag stör hennes personliga intregritet, och att jag är jobbig!

Jag blir extremt förvånad och rädd. Jag säger att det var inte alls så jag menade, jag ville bara hjälpa till eftersom de är så jobbigt för henne.

Jag känner mig gandka värdelös och dum när jag får den här utskällningen för jag ser en tjej som har det jävligt tufft och som behöver stöttning, och när jag ger den blir jag utskälld.

Jag kan se vad hon menar med personlig integriteten för det kan ju vara så att jag misstolka allt totalt men när vi pratat om detta så är det så att hon är väldigt trött men att hon har en inre stolthet som kommer fram när jag försöker hjälpa till. Hon gillar inte att känna sig "liten" vet att infon är inte så bra här men vad tycker ni om situationen som beskrivs?
Citera
2021-01-24, 17:15
Medlem
Kan tänka mig att det blir väldigt jobbigt att ha någon hasande efter sig som hela tiden ska känna efter och dessutom med grundsatsen att något alltid är fel. fÖRSTÅR DU? Få henne inte att känna som om att ditt mående beror på hennes, det är ohälsosamt.
Citera
2021-01-24, 17:17
Bannlyst
Hon tycker inte om när du beter dig som en pappa och försöker ta hand om ’na.

Typ hon säger att hon är trött och du försöker fixa.

Det är ett kvävande beteende för somliga så låt henne vara ifred ett tag. Hon dör inte av att vara trött en dag.. låt henne vara bara.

Ännu bättre.. Om hon är trött o tänker bete sig som en fitta så stå över o stanna hemma så kan ni träffas en annan dag när hon fått återhämta sig och vara lite ensam.

Men att hon skriker på dig sådär är jävligt respektlöst beteende.. Säg att du går hem nu o sen får hon höra av sig när hon mognar..

Problemet uppstår när du står kvar och bara tar det där.. Sekunden hon höjer rösten eller bitchar så torkar man sig runt munnen, reser sig från bordet och säger ”Vi sa väl att du skulle betala va?” Sen lämnar man dejten och låter henne smaka på tystnad i några dagar.
Senast redigerad av therefore 2021-01-24 kl. 17:27.
Citera
2021-01-24, 17:19
Medlem
GoUoDs avatar
Rekommendation från mig är att inte bossa trots att du tror det är bäst. Backa i ditt huvud och se vad som händer istället för att förmoda vad som händer och ta tag i det innan det sker.

Att vara överdrivet "på" en person är integritetskränkande. Att leva med en sådan person är ansträngande på psyket.
Senast redigerad av GoUoD 2021-01-24 kl. 17:22.
Citera
2021-01-24, 17:19
Medlem
Du och din tjej lider psykiska störningar. Att du ska anpassa dig efter hennes humör är recept på undergång för er båda.

Det är lätt för mig att säga att du ska sluta behandla henne som ett barn, men det är så ni båda framstår. Två vilsna barn i vuxenkroppar.

Vill du gifta dig med henne och skaffa barn, bör ni söka terapi tillsammans. Vill du inte ha en framtid med henne, är det bara att bita i sura äpplet och göra slut.
Citera
2021-01-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Hej, jag har ett problem med min flickvän och vet inte hur jag ska gå till väga. Det är nämligen som så att hon har växt upp i en våldsam miljö och har varit utmattad från för mycket jobb.

När vi var ute och handlade så såg jag på henne att hon var väldigt trött, hon var i sin egen bubbla, så jag kände att jag fick ta beslut åt henne för att hon var så "borta" hennes svar på allt var bara: "ja" "nej" när vi kommer hem så swr jag att hon har svårt att få av sig skorna och hon lutar sig mot väggen o blundar. Jag kände då att de är för mycket för henne, att ta av sig skorna är för jobbigt för henne så jag sade: "okej vi gör såhär" då skrek hon till "NEEEJ!!" jag vart jävligt rädd och arg för jag vill bara hjälpa henne eftersom hon har det jobbigt.

Hon sätter sig i vardagsrummet och är tyst. Jag sa till henne att de inte är okej att hon skriker så på mig. Då går hon in i ett annat rum. (Okej tänker jag, hon behöver vila, jag låter henne vara ifred.) Jag sätter mig i soffan med telefonen och chillar medans hon får återhämta sig.

Helt plötsligt kommer hon till mig och skriker på mig att hon tycker det känns som att jag stör hennes personliga intregritet, och att jag är jobbig!

Jag blir extremt förvånad och rädd. Jag säger att det var inte alls så jag menade, jag ville bara hjälpa till eftersom de är så jobbigt för henne.

Jag känner mig gandka värdelös och dum när jag får den här utskällningen för jag ser en tjej som har det jävligt tufft och som behöver stöttning, och när jag ger den blir jag utskälld.

Jag kan se vad hon menar med personlig integriteten för det kan ju vara så att jag misstolka allt totalt men när vi pratat om detta så är det så att hon är väldigt trött men att hon har en inre stolthet som kommer fram när jag försöker hjälpa till. Hon gillar inte att känna sig "liten" vet att infon är inte så bra här men vad tycker ni om situationen som beskrivs?
Ni kanske ska umgås lite mindre? Är man utmattad, orkar man inte med för mycket umgänge. Man behöver mer återhämtning och kan bli lättirriterad om man inte får vara ifred. Hon kanske är rädd att tala om för dig att hon vill och behöver vara ifred. Hon vill kanske inte att du ska känna dig avvisad. Till slut brister det för henne.
Citera
2021-01-24, 17:20
Medlem
Citat:

Du behöver verkligen bli vuxen om du blir kränkt och känner dig värdelös av en sådan struntsak.

Sen verkar hon vara värsta sortens tjej men det är en annan sak. Inte för att hon skrek en gång utan för att hon låter lat och sur. Ingen bra kombo.

Du låter schysst men du behöver jobba på självkänslan och självförtroendet.
Citera
2021-01-24, 17:21
Medlem
Tjejer hatar generellt omtanke. Man skall skita fullständigt i hur de känner. De blir bara griniga. Dagen man börjar bry sig om deras välmående & visar hänsyn får de fullkomlig hybris. Med det sagt menar jag såklart inte man skall vara elak. Man måste bara tänka på sig själv & sitt välmående, annars anser de dig som fullkomlig beta.

Med detta sagt skall du passa dig väldigt noga med så ohövligt betéende. Det brukar förr eller senare leda till att du blir dumpad. Så är det tyvärr...
Senast redigerad av Raven2.0 2021-01-24 kl. 17:24.
Citera
2021-01-24, 17:22
Medlem
Citat:

Ställ ut henne på balkongen tills hon blir snäll eller fortsätt toffla och lyd henne, bli man eller mus.
Citera
2021-01-24, 17:22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ni kanske ska umgås lite mindre? Är man utmattad, orkar man inte med för mycket umgänge. Man behöver mer återhämtning och kan bli lättirriterad om man inte får vara ifred. Hon kanske är rädd att tala om för dig att hon vill och behöver vara ifred. Hon vill kanske inte att du ska känna dig avvisad. Till slut brister det för henne.
Man orkar visst med umgänge, men det ska vara reglerat och villkorslöst. TS beskriver intensivt att han villkorar hur hon ska bete sig, även om han skulle föreslå att hon ska vila och vila, och vila så är det att vara på, vilket för en utmattad person är nedbrytande i det milda grad.
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Ställ ut henne på balkongen tills hon blir snäll eller fortsätt toffla och lyd henne, bli man eller mus.
Vad är det för fel att vara människa?
Citera
2021-01-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vad är det för fel att vara människa?
Vad det är för fel att vara en grinig, labil människa? Jadu...
Citera
2021-01-24, 17:31
Medlem
Tycker alla är väldigt partiska not killen som omväxling.

Även om andra har rätt tycker jag att det är bra att du sätter en gräns i att så här gör du inte mot mig istället för att dras med och brusa upp vilket är lätt hänt när partnern är obalanserad. Men hon är kanske trött och det du gör blir en frustration även om du inte gör något. Vanligt att både män och kvinnor börjar lägga skulden på partnern inför hur de mår. Tycker du ska fortsätta att vara lugn och säga att du inte accepterar vissa beteenden. En obalanserad människa hör sällan gränssättningar men du vinner på att du själv är lugn i längden och inte skriker rakt ut själv som respons på allt kring hennes mående. För så ser jag det, att hon lägger på dig sitt eget när du är snäll och omtänksam mot henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in