2021-01-25, 06:59
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Kvinnor i en elitstyrka?
Ja märkligt eller hur. Till amerikanska navy seals har inte en enda kvinna tagit sig in. Ingen kvinna har klarat träningen. Feministisk smörja detta vad det verkar...

Btw. Var det inte Paulo "horbock" Robertos ex som var med? Och borde man inte tränat i vatten innan man ens försöker sig på detta. Tänker på hur totalt värdelös hon var i vattenmomentet. Naiva kass deltagare överlag..
Senast redigerad av Kosmos. 2021-01-25 kl. 07:57.
Citera
2021-01-25, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
Fick inte uppfattningen att det var så många militärer med i programmet. Var det bara instruktörerna som var befäl?
Deltagarna verkade inte heller vara militärer. Vad var de "elitstyrka inom för gren"?

Var dom verkligen en elitstyrka?
Vilka var hemligheterna som det antyddes om i programmets titel?

Vi har ju yrkesmilitärer till stor del i Sverige men ingen av dessa deltagare fick någon militär yrkestitel under namnet. "fitnesprofil"? Vilket regement har en elitstyrka med en sådan anställd?

Verkar mest vara ett teveprogram för underhållning.

Tyvärr missade jag mer än halva första delen av programmet som säkert berättade detta men någon kanske kan hjälpa mig att fylla i.
Instruktörerna har tillhört SOG (Särskilda OperationsGruppen). Om du googlar kan du hitta en hel del intressant om dessa.
Citera
2021-01-25, 07:31
Medlem
Har nu sett första avsnittet och tycker det är synd att man kopierat den engelska serien rakt av.
Man får hoppas att någon av deltagarna har något skumt förflutet inom Navy Seals, FFL eller liknande.
Citera
2021-01-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikkomanz
Instruktörerna har tillhört SOG (Särskilda OperationsGruppen). Om du googlar kan du hitta en hel del intressant om dessa.

HAR tillhört? Men de uppträder inte i uniform vad jag kunde se. De var säkert mycket duktiga men kan inte koppla ihop programtiteln med innehållet.

För mig var det inte ett program om en militär elitstyrka. Jag kunde inte se en enda "hemlighet" från någon elitstyrka avslöjas.

TV är fyllt av träningsprogram för alla personligheter. Från tjocka till smala programledare.
Citera
2021-01-25, 07:41
Medlem
kukflashs avatar
En av deltagarna ser ju ut som Tiger Woods
Citera
2021-01-25, 07:46
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikkomanz
De kan i vilket fall inte vara elitstyrkor om kvinnor tagit sig dit.
Citera
2021-01-25, 08:00
Medlem
Citat:
HAR tillhört? Men de uppträder inte i uniform vad jag kunde se. De var säkert mycket duktiga men kan inte koppla ihop programtiteln med innehållet.

För mig var det inte ett program om en militär elitstyrka. Jag kunde inte se en enda "hemlighet" från någon elitstyrka avslöjas.

TV är fyllt av träningsprogram för alla personligheter. Från tjocka till smala programledare.

Jag kan tipsa om Försvarsmakten jägarfilmer på Youtube så får ni se hur de utbildas och vad som ingår i utbildningen. Sök på jägarsoldater # så får ni upp alla avsnitt. Kolla på dom i ordning.
Jag är grymt imponerad över tjejer som genomför och klarar utbildningen. De får inga lättnader utan ska bära samma vikt som killarna osv.
Citera
2021-01-25, 08:08
Medlem
Citat:

Hade dom tillhört SOG IDAG hade dom inte fått ställa upp i tv el på bild. Deras identiteter får inte röjas.
Citera
2021-01-25, 08:11
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Har fått berättat av en kamrat som arbetat i produktionsteamet att instruktörerna blev tillsagda att verka "hårdare" ut än vanligt, och agera oförskämt mot deltagarna just pga av att det är TV och det ska bli extra underhållande för tittarna. Riktig pajas-serie.

Fast det är rätt uppenbart. Jag hoppas att folk förstår det.
Citera
2021-01-25, 08:18
Medlem
Citat:
Fick inte uppfattningen att det var så många militärer med i programmet. Var det bara instruktörerna som var befäl?
Deltagarna verkade inte heller vara militärer. Vad var de "elitstyrka inom för gren"?

Var dom verkligen en elitstyrka?
Vilka var hemligheterna som det antyddes om i programmets titel?

Vi har ju yrkesmilitärer till stor del i Sverige men ingen av dessa deltagare fick någon militär yrkestitel under namnet. "fitnesprofil"? Vilket regement har en elitstyrka med en sådan anställd?

Verkar mest vara ett teveprogram för underhållning.

Tyvärr missade jag mer än halva första delen av programmet som säkert berättade detta men någon kanske kan hjälpa mig att fylla i.
Du måste ha missat poängen. Det är ett tävlingsprogram där vanliga privatpersoner skall testa på en del utbildningsmoment som elitstyrkor använder. Det är väl hemligheterna; hur delar av utbildningen ser ut.

Instruktörerna har militär bakgrund, Pam/Petra är från SOG.
Citera
2021-01-25, 08:22
Medlem
Det verkar vara en del härinne som inte fattat programidén och -upplägget. Programkonceptet är som tidigre nämnt i tråden inköpt. Idén är att synnerligen vältränade civilister ska få testa på en tuff utmaning. Instruktörerna har tidigare varit elitsoldater men försvarsmakten har inget att göra med programmet. Det fanns även en disclaimer om detta alldeles i början av programmet.

Petra Malm (Pam) är den första kvinnan i Sverige som klarat av uttagningstesterna till specialförbandet. Det finns en intervju med henne bland annat hos Sveriges radio, på följande länk.

https://sverigesradio.se/artikel/712...f%C3%B6rbanden.
Citera
2021-01-25, 08:29
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyoldgeezer
Har nu sett första avsnittet och tycker det är synd att man kopierat den engelska serien rakt av.
Man får hoppas att någon av deltagarna har något skumt förflutet inom Navy Seals, FFL eller liknande.

De har kopierat rakt av, för att de måste. TV4 har köpt konceptet och är väldigt styrda av säljarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in