Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Det låter ungefär som mig, inklusive ett drygt årslångt uppehåll. Men även om inte det direkta suget finns där efter en viss tid så är det ändå väldigt enkelt att falla tillbaka. En, två, tre snusdosor under en svag period så är man tillbaka till det vardagliga missbruket igen. Jag tror personligen att jag aldrig kommer kunna kicka nikotinet helt, receptorerna kommer pocka på även om 30 år när man avnjuter en öl eller knäpper upp bältet efter en trevlig måltid. Vissa situationer är så djupt förknippade med snus/cigg att det är permanent. Ett jävla gissel helt enkelt.
Jag har bara varit storsnusare, aldrig riktig rökare. Men efter jag ätit pizza eller kebab så är en cigg nästan oemotståndlig.
Jag fruktar hur det kommer bli på semester framöver efter 7elevens varma ost-och skinksmörgåsar. Köper jag ett paket så är det kört. Då accelererar det till kedjerökande.
Ja, kan vara så att det är permanent. När jag var helt nikotinfri mer än ett år så bestämde jag från ingenstans att köpa ett paket nikotintuggummin lakrits 4 mg på apoteket sen var allt igång igen.