• 1
  • 2
2021-01-21, 21:06
Medlem
Hej! Jag undrar hur länge brukar man vara tillsmmanns innan man flyttar ihop med sin partner. är 26 år. Vad är det normala nuförtiden?
Citera
2021-01-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Jag undrar hur länge brukar man vara tillsmmanns innan man flyttar ihop med sin partner. är 26 år. Vad är det normala nuförtiden?

Man flyttar väl ihop när förutsättningarna tillåter och det "känns rätt". Spela roll hur kort eller lång tid det tar. För vissa par är det fullt naturligt att flytta ihop efter 2 månader. För andra dröjer det flera år. Inget är mer eller mindre "normalt" än det andra.
Citera
2021-01-21, 21:14
Medlem
Citat:

Vadå "normala nuförtiden"? skit i andra och gör det som känns rätt, är ni ett bra team och vill leva ihop så är det bara att köra. Ni kanske inte behöver köpa bostad tillsammans om ni bara varit tillsammans någon månad då det tar ett tag innan man lärt känna varandra på djupet, kan vara drygt att separera när man sitter fast i bostadslån osv.. Lev ditt liv som DU vill.
Citera
2021-01-21, 21:14
Medlem
Eftersom du frågar så tycker jag inte du ska rusa in i något. Ta den tid du behöver.
Citera
2021-01-21, 21:16
Medlem
SolidSteels avatar
16 månader och fyra dagar.
Citera
2021-01-21, 21:16
Medlem
Efter 63 dagar går det bra att flytta ihop,
Citera
2021-01-21, 21:17
Medlem
26 år låter lite länge.

När man väljer att flytta ihop beror på många saker och hur läget ser ut.
Kan ge några ex. Från livet.
Jag och frugan, vuxna med barn innan och bodde 8 var sin lägenhet några hundra meter från varann.
Det tog 2år innan vi tog beslutet att flytta ihop, (det är nu 29år sen).
En kompis som började plugga i en av våra större städer, p.g.a bostadsitutionen delade han lägenhet med en tjej.
Tog väl 3 månader så var de ett par.
Men till dig som ung vuxe , när ni tycker ni känner varandra, så några månader till nåt år.
Sen kan man gå till ytterliggheter, en kompis till farsan han var ihop men särbo med en tjej från han var 16 de flyttade ihop när de gick i pension så i princip efter 50år.
Citera
2021-01-21, 21:18
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:

Det är individuellt, hur länge har du och din tjej varit tillsammans?
Citera
2021-01-21, 21:18
Medlem
CompressorVanes avatar
Ett tips, var särbos så länge du kan.
Du tjänar på det.

Blir du less så har du ditt eget hem du kan ta igen dig i.

Det kan jag lova, att less kommer du bli.
Citera
2021-01-21, 21:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:

Du måste ju kunna lita på honom, innan ni flyttar ihop. Dessutom måste du stå ut med att se och höra honom varje dag, så är du det minsta osäker - avstå !
Citera
2021-01-21, 21:55
Aldrig. Att bo själv är det nya modet.
Citera
2021-01-21, 22:05
Moderator
pbos avatar
Jag känner till par som flyttat ihop efter två dagar och andra som flyttat ihop efter 20 år. Men vanligast är väl kanske ungefär ett halvår.

Fast som andra påpekat redan spelar det väl inte någon roll hur andra gör. TS får bättre råd om TS berättar om sin situation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in