Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-22, 12:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Väl sammanfattat!

Om man bränner 15 liter sprit om året kan det ändå knappast handla om så mycket socker eller jäst?
Börjar man köpa tonvis med socker så är det onormalt mycket för någon som vill göra saft eller baka sockerkaka..

Skulle säga att det handlar om två paket jäst och 8 paket socker eller nåt. Så nej, det är ju inget speciellt.
Citera
2021-01-22, 16:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys

Polisen kommer inte att få tillstånd till husrannsakan för att du har köpt jäst på en nätbutik.
Däremot om du köper tonvis med socker på icabutiken samtidigt som ungarna på byn dräller omkring med hämbränt som du har sålt så är det problem.

Ska du bränna för eget bruk eller vill du sälj sälja?

Ah ok de låter bra. Nej bara för eget bruk i en plastbrännare isf
Citera
2021-01-22, 19:07
  #15
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Skulle säga att det handlar om två paket jäst och 8 paket socker eller nåt. Så nej, det är ju inget speciellt.

Köp sockret på olika butiker om du är orolig.
Eller ett paket socker varje gång du handlar.
Martin Olsson har socker på 25 kilospåsar om jag inte minns fel, kanske kan vara nåt?
Citera
2021-01-24, 12:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Köp sockret på olika butiker om du är orolig.
Eller ett paket socker varje gång du handlar.
Martin Olsson har socker på 25 kilospåsar om jag inte minns fel, kanske kan vara nåt?

Jo precis. Det kan man göra. Inte för jag tror det är farligt men man kan ju alltid nojja. Man köper ju liksom inte 4 paket socker annars
Citera
2021-01-24, 22:15
  #17
Medlem
Mandingos avatar
fick skumma blickar på lokala butiken i våras när jag langade upp 8 påsar socker, men jag hade 2 påsar citronsyra, atamon och ett par kg citroner... så de fattade nog att jag skulle göra flädersaft... men köp 2 påsar åt gången när du handlar som vanligt så tänker nog ingen på det...

turbojäst får du köpa hur mycket du vill, helt lagligt känns onödigt att beställa på nätet när det finns på lokala hembryggarbutiken, men jag har väl tur som har en lokal sådan...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback