Ett grovt våldsbrott begicks på en adress i centrala Falun under torsdagen.
Det var en man som under förmiddagen blev utsatt för det grova våldsbrottet.
– Det är en pågående polisinsats, säger Stefan Wickberg, presstalesperson hos polisen.
Nån som har mer koll på vad som kan ha hänt? Lustigknopp är väl annars ett lugnt område?
Text tagen från dalabild.se (Nej jag lyckades inte länka)
"21 januari 10:14, Olaga frihetsberövande/människorov, Falun
Ett grovt brott har kommit till polisens kännedom
En man har blivit utsatt för ett grovt våldsbrott i Falun under förmiddagen.
Polisen har frihetsberövat 4 personer som misstänkta för brott och man kommer att hålla förhör med dessa personer.
Därefter kommer en åklagare att fatta beslut om de ska vara fortsatt frihetsberövade eller inte.
Den utsatta mannen är skadad men har inte behövt uppsöka akutsjukvård.
I övrigt arbetar polisen nu med sedvanliga utredningsåtgärder och kommer inte att kommentera denna händelse ytterligare i nuläget.
UPPDATERING kl. 20.52
De fyra personerna som blev frihetsberövade är numera anhållna efter beslut av åklagare. Det handlar om 4 män varav 3 är i 20-årsåldern och en i 25-årsåldern.
De fyra männen är på sannolika skäl misstänkta för misshandel i två fall, människorov samt utpressning mot en man i 35-årsåldern.
Text av
Christina Hallin, presstalesperson Polisen Bergslagen"
Senast redigerad av Alandriel 2021-01-21 kl. 21:46.
21 januari 10:14, Olaga frihetsberövande/människorov, Falun
Ett grovt brott har kommit till polisens kännedom
En man har blivit utsatt för ett grovt våldsbrott i Falun under förmiddagen.
Polisen har frihetsberövat 4 personer som misstänkta för brott och man kommer att hålla förhör med dessa personer.
Därefter kommer en åklagare att fatta beslut om de ska vara fortsatt frihetsberövade eller inte.
Den utsatta mannen är skadad men har inte behövt uppsöka akutsjukvård.
I övrigt arbetar polisen nu med sedvanliga utredningsåtgärder och kommer inte att kommentera denna händelse ytterligare i nuläget.
UPPDATERING kl. 20.52
De fyra personerna som blev frihetsberövade är numera anhållna efter beslut av åklagare. Det handlar om 4 män varav 3 är i 20-årsåldern och en i 25-årsåldern.
De fyra männen är på sannolika skäl misstänkta för grov misshandel i två fall, människorov samt utpressning mot en man i 35-årsåldern.
Är väl nå jäkla tjafs om narkotika försäljning i stan eller nåt. Dom gamla (35 åringen) eller de unga (20-25 åringarna). Det är min vilda gissning iaf.
Är väl nå jäkla tjafs om narkotika försäljning i stan eller nåt. Dom gamla (35 åringen) eller de unga (20-25 åringarna). Det är min vilda gissning iaf.
Är det mycket pundare på Knoppen? Jag trodde de höll till på kvarnberget och järnet
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!