2021-01-21, 16:42
Medlem
Egentligen två frågor,
1. Hur sparar man ner filmer?
2. Hur sparar man ner bilder?

Betvivlar att de lyckats göra sidan så pass säker att det inte finns ett sätt att lösa detta?
Citera
2021-01-21, 16:44
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ta en screenshot på bilderna bara, filmer vet jag ej.
Citera
2021-02-05, 22:00
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Du måste hitta ett sätt att få fram den HTML-kod som genereras. Jag gjorde det enkelt för mig och testade det visningsprogram som Code Beautify tillhandahåller. Bara ladda URL:n och HTML-koden visas. På det sättet kunde jag ladda ned någon bild och någon video som fanns på Annie Svenssons profil där.

Fungerar på gratis innehåll, har aldrig köpt något material där så vet inte hur det ser ut med videos då. Bilder går, som sagts i tråden tidigare, alltid att ta screenshot av.
Citera
2021-02-05, 22:03
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Ladda ned Firefox och installera.

Ladda ner tillägget "Video DownloadHelper" till din webbläsare, gärna Firefox för bäst kompatibilitet med companion-applikationen som tillåter dig ladda ned allt direkt från källan, även 4K och 8K video.

Ladda ner tillägget "DownThemAll!".

Öppna en profil på Scandalbeauties. Tryck på knappen i mitten för att få en galleri-vy. Tryck på skrollhjulet. För musen längst ned på skärmen. Lämna datorn en stund tills du laddat hela profilen (= tills du ser alla bilder). Öppna sedan tillägget "DownThemAll!" och välj vad du vill ladda ned, t.ex. alla JPG, PNG, AVI, MP4, MOV osv. Tryck på OK och vänta.

När nedladdningen är klar så har du hela profilen från början till slut i originalkvalité.

Ladda ned tillägget Open Multiple URLs:
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...multiple-urls/

Skriv ett PowerShell-script:
Kod:
$girl = Read-Host 'NAMN'
$pages = Read-Host 'SIDOR'
$tick = 1
while($tick -ine $pages){
$tick++
$url = https://www.scandalbeauties.com/blogs/$girl?page=$tick | Out-File .\$girl.txt -Append
}

Öppna PowerShell ISE och kör in den där koden, debugga (F5), skriv in profilens namn, t.ex. Amanda, sedan hur många sidor profilen har. Scriptet borde skapa ett textdokument med länkar till scandalbeauties med sidonummer i slutet av länken, från 1 till antalet sidor du gav. Om du angav 55 sidor så har du 55 rader i textdokument, där ?page=1 är första och ?=55 är den sista. Tryck CTRL + A för att markera alla länkar och CTRL + C för att kopiera.

Öppna tillägget Open Multiple URLs och klistra in länkarna med CTRL + V. Tryck på knappen för att öppna länkarna.

Öppna nu DownThemAll! och välj "Download All Tabs".

Nu laddar du ned hela profilen direkt utan att behöva skrolla och vänta i en evighet.
Senast redigerad av FriendlyNo1 2021-02-05 kl. 22:30.
Citera
2022-09-26, 23:42
Medlem
Pepsi901s avatar
Bumpar denna. Någon som vet ett sätt som funkar 2022?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in