2021-01-28, 23:29
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BidragsTurken
Vilket brott begår man om man säger "Grab 'em by the pussy"?

Vad är det med citatet? Det han säger är ju sant?

Många kvinnor går med på det mesta om de har en relation med en rik kändis.

Innan kvinnorna går med på att ha en relation med en rik, känd gubbe så måste de ge sitt medgivande.
Medgivande att bli tafsade på fittan alltså, för att om dom inte ger sitt medgivande så är det brottsligt.

Att uppmana till att ta på fittan utan att ha medgivande är brottsligt.
I USA också.
Citera
2021-01-28, 23:44
Bannlyst
Citat:
Vilket brott begår man om man säger "Grab 'em by the pussy"?

Vad är det med citatet? Det han säger är ju sant?

Många kvinnor går med på det mesta om de har en relation med en rik kändis.

Själva akten är inte fel men att göra det utan kvinnans medgivande är fel.
Att skryta om hur man förgriper sig på kvinnor mot deras vilja är därför fel.

Det finns idag 9 olika kvinnor som menar att Donald Trump gjort sig skyldig till sexuella övergrepp. Vi bör ta dem på allvar med tanke på att hans egna ord stärker misstankarna.

Sen tycker jag Donald Trump borde gå med på att lämna DNA prov i målet E.Jean Carroll V D.Trump

Hon påstår att hans sperma finns kvar på hennes rock efter våldtäkten.
Om Bill Clinton tvingades lämna dna bevis för att ha ljugit om en ömsesidig sexuell relation.
Då bör Donald Trump lämna salivprov för att fria honom från en påstådd våldtäkt.

Hans försvar :jag är för upptagen för att hinna lämna ett dna prov.

Gimme a break.
Citera
2021-01-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag sa tydligt att det finns andra länder som det gått sämre än USA för, om vi istället jämför HELA europa mot USA blir förmodligen USA istället sämst.

Det ÄR befängt att jämföra hela europa med USA. Kultur, familjesammansättning, samhällsstruktur hur man ser på staten osv skiljer ju sig massor. Jämföra Norge och Grekland? Österrike och Italien som tom är gränsländer...
Varje land har totalitär makt att sätta in resurser helt på egen hand. EU fanns inte där som nåt speciellt stöd. Vem/vilka bryr sig om vad EU säger i Sverige?
Stor skillnad med vad Trump kunde ha gjort och vilka möjligheter han har.

JA - självklart ska Trump ha lika mycket kritik. Jag har ju redan sagt att stora länder som Italien, UK har det SÄMRE än USA. De ska inte klara sig heller från kritik. Men nu pratar vi om Trump.

USA har inte varit sämst på allting, dittan och dattan. Det finns värden man pekar på tex flest dödsfall som i relation till dödsfall per miljon blir lite missvisande ja.
Men poängen du missar är att Trump säger de har varit BÄST på allting. Det är skitsnack. Lögner.
Hela tiden. Men vill ignorera det?

Skillnaden från dessa länder är att många ledare faktiskt erkänner att det varit tufft, det är inte som skogstomten Trump som tycker han gjort allt rätt och tar inget ansvar alls.

Stänga ned en kontinent - ja varför inte? Som åtgärd tillfälligt.
Så du vill dumförklara hela USA att det skulle varit krig om en vettig ledare varit en riktig landsfader och förklarat det allvarliga och sagt att vi stänger ned landet för att stoppa smittan.
Men visst - Trump hade inte klarat av det. Han är ingen ledare. Alls.

"Australien har klarat sig bra förövrigt, (enligt ryktena)"
Talande, enligt rykten...? Så vad nyheter, fakta och sådant är onödigt - du går på rykten... mycket roligt sagt. Men rätt talande för du skriver också "jag bara gick på min intuition" också och sen att det verkar stämma.

Så vad menar du att du egentligen vet? Du går på rykten om att media skriver om Kissande horor som var en notis för många år sen som ingen direkt hänger så mycket bakom. Jämförande med Hitler - men direkta fakta verkar du inte bry dig om? Eller vad Trump gjort eller inte gjort?

"Vilket dödstal är acceptabelt tycker du i en pandemi? Varför är just 400.000 så löjligt högt?"
Så vad, du är en kall jäkel som räknar siffror istället för att se till hela bilden. Det är inte en siffra utan att hela tiden göra det bästa utifrån förutsättningarna. Det är det enda acceptabla.
Att ha kampanjmöten och samtidigt veta att "influensan" är 5x dödligare är korkat. Att uppmuntra folksamlingar är sanslöst. Då gör man inte det bästa man kan enligt förutsättningarna.

Du ville tom hellre vara i New York än Stockholm förra senvintern.
Detta säger allt....

Citat:
De kanske gör uppror för att de har en ledare som intrigerar och skapar misstro mot den fakta som kommer fram.

Det dör 4000 på en dag, men inte ett pip från ledaren.
Bara uppmaningar om att öppna upp....

"Dokument kommer deklassifieras och tiden har sin gång. I slutet av dagen kommer sanningen fram"
Du tror inte att Trump kommer se ut som en idiot?
VAD skulle kunna rädda honom?

Det finns NU tonvis med citat och klipp där han säger FEL saker.
Kalla det lögner, eller att han är en sådan idiot....

Så vilka dokument skulle kunna föra fram fakta som vänder på allt det?
Tror du verkligen det finns sådan fakta?
Och du vill kalla dig objektiv?

Citat:
Så när det passar tar man med skitländer som Gibraltar, San Marino mfl för att man ska hamna topp 11 på en negativ lista.
Då är USA på plats 19 över tester / per miljoner invånare med?

Det är FYRA länder som har mer än 10miljoner invånare, och som är sämre än USA.
Visst, det är inte sämst. Men... Trump har ju sagt de är bäst, att han inte ångrar någonting... finns inget att ta ansvar för.

Wow, "great USA" nöjer sig med det..

Allt det här faller på döva öron egentligen eftersom att jag inte ens håller med om att man borde stänga ner. Skulle vi stänga ner samhället så förlorar jag mitt jobb. Hur ska du försvara det?

Vi har pratat väldigt länge utifrån premissen att Trump ens håller med om att man borde stänga ner. Det är hela tiden argument om ”Trump visste om att viruset var dödligt så varför agerade han inte blabla”. Varför skulle han införa restriktioner eller lockdowns när han inte ens håller med om att man borde strypa smittan? Om Trump inte ens håller med om att lockdown är en bra idé, vad spelar det då för roll att han visste mer än allmänheten? (Vilket inte är bevisat för fem öre att han visste mer, och han sa flera gånger i sina presskonferenser att det kan gå jävligt illa.).

Förklara varför en ekonomisk kollaps vore att föredra framför en pandemi. Skulle man tvinga ner hela USA på knä så blir det ett tredje världskrig. Hur fan är det att föredra? Att du tycker en sån avvägning är SVÅR eller att du personligen ”känner” i din magkänsla att det är svårt att välja en pandemi före ett världskrig är ju din ensak, men det är liksom upp till dig. Och jag tror inte ens att du innerst inne tror på det själv. Skulle du hellre bli atombombad än att offra din mormor till Corona?

”Stänga ner en kontinent, tillfälligt, ja varför inte?”.

Du tycker jag låter helt wack för att jag inte förstår varför Trump sagt konstiga saker. Men du själv säger här helt psykiskt störda grejer. Visst, stäng ner hela Amerika. ”Tillfälligt”.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-29 kl. 01:58.
Citera
2021-01-29, 02:07
Medlem
[/b]
Citat:
"Australien har klarat sig bra förövrigt, (enligt ryktena)"
Talande, enligt rykten...? Så vad nyheter, fakta och sådant är onödigt - du går på rykten... mycket roligt sagt. Men rätt talande för du skriver också "jag bara gick på min intuition" också och sen att det verkar stämma.

Precis. Jag behöver inte ”data” för att säga saker för jag är inte en nörd. men trots detta så I TOOK A LOOK AT THE DATA och det visade sig ju stämma med min fina intuition. Så att vad är problemet? Check mate? dubbel trubbel? Skulle vetenskapen bevisat EMOT min intuition så hade jag tagit det ägget på mitt face. Att bli förudmjukad på Flashback är inte hela världen.
Citera
2021-01-29, 06:44
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Känner du inte igen citatet?
En av många fräsiga uttalanden av fitt-tafsaren Trump

"I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. ... Grab 'em by the pussy. You can do anything."[

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump_Access_Hollywood_tape

Så en tonåring, som påstås vara Trump, pratar om att man kan göra lite som man vill med MSM journalister, eller tonårstjejer?
Citera
2021-01-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Allt det här faller på döva öron egentligen eftersom att jag inte ens håller med om att man borde stänga ner. Skulle vi stänga ner samhället så förlorar jag mitt jobb. Hur ska du försvara det?

Vi har pratat väldigt länge utifrån premissen att Trump ens håller med om att man borde stänga ner. Det är hela tiden argument om ”Trump visste om att viruset var dödligt så varför agerade han inte blabla”. Varför skulle han införa restriktioner eller lockdowns när han inte ens håller med om att man borde strypa smittan? Om Trump inte ens håller med om att lockdown är en bra idé, vad spelar det då för roll att han visste mer än allmänheten? (Vilket inte är bevisat för fem öre att han visste mer, och han sa flera gånger i sina presskonferenser att det kan gå jävligt illa.).

Förklara varför en ekonomisk kollaps vore att föredra framför en pandemi. Skulle man tvinga ner hela USA på knä så blir det ett tredje världskrig. Hur fan är det att föredra? Att du tycker en sån avvägning är SVÅR eller att du personligen ”känner” i din magkänsla att det är svårt att välja en pandemi före ett världskrig är ju din ensak, men det är liksom upp till dig. Och jag tror inte ens att du innerst inne tror på det själv. Skulle du hellre bli atombombad än att offra din mormor till Corona?

”Stänga ner en kontinent, tillfälligt, ja varför inte?”.

Du tycker jag låter helt wack för att jag inte förstår varför Trump sagt konstiga saker. Men du själv säger här helt psykiskt störda grejer. Visst, stäng ner hela Amerika. ”Tillfälligt”.

"Varför skulle han införa restriktioner eller lockdowns när han inte ens håller med om att man borde strypa smittan? "
Fundera ett steg till, han inför åtgärder - men har samtidigt kampanjmöten...??!
Han vet att det är 5x mer smittsamt men har samtidigt kampanjmöten...??!

I sak förstår jag problemet med lockdowns, men de kan vara nödvändiga, men ska inte vara långvariga.
Och där håller experterna med mig - korta effektiva nedstängningar - så att du skrattar åt "tillfälligt" säger hur lite insatt du är....

Problemet i USA är ju att guvernörerna styr över sina delstater, och sätter de lockdown men samtidigt har en tomte Washington som säger smittan är över till påsk, att det är under kontroll osv så tappar ju nedlåsningen av samhället effekt - 20-30% Trumpers går runt och tänker att det där med Covid är inget att bry sig om, det är demokraternas nya politiska bluff. Den här j-a demokratiska guvernören ska skita i hur jag ska leva mitt liv.... och de bara lever som vanligt. Och sprider smittan...

Trump - idioten - förde fram att det var demokraternas virus, det är mest i demokratiska delstater... vilket inte stämde men det fick också folk att tänka att det hela var fake....
Och ja - det är idiotiskt att föra fram att en smitta han vet är 5x med dödlig än influensan bara finns i vissa delstater.

Har du inte läst hur många som trott att den 4/11 skulle smittan vara över eller nu den 22a så skulle all må bra igen....?

"Skulle man tvinga ner hela USA på knä så blir det ett tredje världskrig."
Jaså? USA har ju varit ganska nedstängt här och var iallafall. Ser inga tecken på WW3...
Du är så maxad, det är Hitler, panik, det är WW3 osv. Lugn... tänk på blodtrycket
LOL "välja en pandemi före ett världskrig är ju din ensak".

Du verkligen SÅGAR hela USAs befolkning, de klarar inte en pandemi och hårda bud utan att starta WW3. Shit. Men visst du har säkert rätt, det USA som fanns förr finns inte längre. Det är mest dårar som skriker "frihet" och tror de är unika i USA.... Sjukt roliga - men låt dem hållas, ha sina vapen.
Senast redigerad av Garre74 2021-01-29 kl. 08:47.
Citera
2021-01-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
[/b]

Precis. Jag behöver inte ”data” för att säga saker för jag är inte en nörd. men trots detta så I TOOK A LOOK AT THE DATA och det visade sig ju stämma med min fina intuition. Så att vad är problemet? Check mate? dubbel trubbel? Skulle vetenskapen bevisat EMOT min intuition så hade jag tagit det ägget på mitt face. Att bli förudmjukad på Flashback är inte hela världen.

Vad menar du? Det har inte dött en miljon i Covid i Europa. Så hur funkade din intuition?

Det har här dött 680 000 på en befolkningsmängd på 741 miljoner.
I USA har det dött 440 000 på 332 miljoner.
Vilket är sämst tror du?
Citera
2021-01-29, 11:19
Medlem
Citat:
Buhu buhu,
Tänk om han dessutom kunde ha låtit bli att ljuga så förbannat mycket hela tiden om saker som han inte hade koll på, om saker som dessutom var pisslätta att kolla upp.
Tänk om han inte hade uppmanat till sexuella brott " Grab them by the pussy"

Tänk om han hade varit en trevlig och hövlig person som dessutom hade ansträngt sig för att inte verka vara en pajas och ryss-lakej.

Då hade Trump vunnit och Biden hade fått stanna kvar i sin källare!
Du skriver ju endast en massa saker som antingen är påhittade, överdrivna eller tagna ur sitt sammanhang.

Han har inte uppmanat till sexuella brott, vilket du mycket väl vet. Han hade ett samtal med en annan man många år innan han blev president, där han pratade om kvinnor och att det var enkelt att få dem i säng om man var känd. Vem av oss har inte sagt liknande saker privat? Är du en oskyldig ängel som aldrig någonsin har nämnt kvinnors könsorgan i något sexuellt sammanhang?

Han hade definitivt kunnat vara trevligare. Jag tycker också att han uttalade sig lite för arrogant och oförskämt många gånger. Men kom ihåg att han blev attackerad hela tiden från alla håll. Många människor hade reagerat ännu värre.

Det finns inga som helst bevis på att han skulle vara en ryss-lakej. Detta var ett rykte som Clinton startade för att smutskasta honom och bortförklara sin valförlust. Jag tror däremot att Trump var mer lojal mot Ryssland än Kina. När du är ledare för ett land måste du ha allierade. Kina och Ryssland är två stormakter, tillsammans med USA. Kina är allierade med demokraterna och har länge infiltrerat USA och försvagat landet inifrån. Trump hade därför inte mycket till val än att välja Ryssland framför Kina. Men det finns ingenting han har gjort som på något sätt har gynnat Ryssland. Han kritiserade till och med Tyskland för att de hade startat en gas-pipeline tillsammans med Ryssland, då han menade att USA och EU skulle vara enade mot Ryssland. Jag tror inte det minsta på ryktena om att Trump arbetade för Ryssland. Däremot sa han redan under sin kampanj att han ville förbättra relationen med Ryssland. Jag ser inga problem med det.

Även om han hade varit allierad med Ryssland, och? Är det värre än att Biden säljer ut USA till Kina? På vilket sätt är Ryssland värre än Kina, som för övrigt skyddar Nordkorea som under många många år har utfört brott mot mänskligheten som får Nazi-Tyskland att framstå som ett humanitärt land.

När du skriver att han har ljugit om en massa saker (vilket jag inte förnekar att han har då jag inte har hört varenda ord han har sagt), kan du då inte skriva några få exempel på riktiga lögner han har sagt? Att han har överdrivit en del om vissa av sina bedrifter är jag väl medveten om. Men jag menar rena lögner där han har haft för avsikt att vilseleda människor.

När Biden sa att han inte skulle förbjuda fracking till exempel. Det var en uppenbar lögn, då han sa rena motsatsen i andra stater. Han ljög om detta medvetet för att vilseleda människor, för att få deras röster. Det är en riktig lögn, och en allvarlig sådan. Så länge en politiker är ärlig med vad han tänker göra om han får makt, är jag väldigt nöjd. När det gäller det var Trump 100% ärlig under sin första kampanj. Han sa rakt ut att han ville bygga en mur mot Mexiko, han ville banna vissa muslimska länders medborgare från att resa in i USA, han ville göra om avtal med Kina så att han kunde få tillbaka amerikanska företag till USA, och han ville avsluta krigen i Irak och Afghanistan. Dessutom höll han alla sina löften så långt det var möjligt. Han hade extremt mycket motstånd, och därför var det svårt att lyckas med allt helt och hållet under bara 4 år. Men om han hade fått 4 år till hade han kunnat slutföra allt.

Jag personligen väljer mycket hellre en ledare som är arrogant och oförskämd, men som står för vad han tycker och håller sina löften, än en ledare som är trevlig och ödmjuk, men som inte vågar stå för sina riktiga åsikter, och inte får någonting ordentligt gjort i praktiken som gynnar folket.
Citera
2021-01-29, 13:57
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Du skriver ju endast en massa saker som antingen är påhittade, överdrivna eller tagna ur sitt sammanhang.

Han har inte uppmanat till sexuella brott, vilket du mycket väl vet. Han hade ett samtal med en annan man många år innan han blev president, där han pratade om kvinnor och att det var enkelt att få dem i säng om man var känd. Vem av oss har inte sagt liknande saker privat? Är du en oskyldig ängel som aldrig någonsin har nämnt kvinnors könsorgan i något sexuellt sammanhang?

Han hade definitivt kunnat vara trevligare. Jag tycker också att han uttalade sig lite för arrogant och oförskämt många gånger. Men kom ihåg att han blev attackerad hela tiden från alla håll. Många människor hade reagerat ännu värre.

Det finns inga som helst bevis på att han skulle vara en ryss-lakej. Detta var ett rykte som Clinton startade för att smutskasta honom och bortförklara sin valförlust. Jag tror däremot att Trump var mer lojal mot Ryssland än Kina. När du är ledare för ett land måste du ha allierade. Kina och Ryssland är två stormakter, tillsammans med USA. Kina är allierade med demokraterna och har länge infiltrerat USA och försvagat landet inifrån. Trump hade därför inte mycket till val än att välja Ryssland framför Kina. Men det finns ingenting han har gjort som på något sätt har gynnat Ryssland. Han kritiserade till och med Tyskland för att de hade startat en gas-pipeline tillsammans med Ryssland, då han menade att USA och EU skulle vara enade mot Ryssland. Jag tror inte det minsta på ryktena om att Trump arbetade för Ryssland. Däremot sa han redan under sin kampanj att han ville förbättra relationen med Ryssland. Jag ser inga problem med det.

Även om han hade varit allierad med Ryssland, och? Är det värre än att Biden säljer ut USA till Kina? På vilket sätt är Ryssland värre än Kina, som för övrigt skyddar Nordkorea som under många många år har utfört brott mot mänskligheten som får Nazi-Tyskland att framstå som ett humanitärt land.

När du skriver att han har ljugit om en massa saker (vilket jag inte förnekar att han har då jag inte har hört varenda ord han har sagt), kan du då inte skriva några få exempel på riktiga lögner han har sagt? Att han har överdrivit en del om vissa av sina bedrifter är jag väl medveten om. Men jag menar rena lögner där han har haft för avsikt att vilseleda människor.

När Biden sa att han inte skulle förbjuda fracking till exempel. Det var en uppenbar lögn, då han sa rena motsatsen i andra stater. Han ljög om detta medvetet för att vilseleda människor, för att få deras röster. Det är en riktig lögn, och en allvarlig sådan. Så länge en politiker är ärlig med vad han tänker göra om han får makt, är jag väldigt nöjd. När det gäller det var Trump 100% ärlig under sin första kampanj. Han sa rakt ut att han ville bygga en mur mot Mexiko, han ville banna vissa muslimska länders medborgare från att resa in i USA, han ville göra om avtal med Kina så att han kunde få tillbaka amerikanska företag till USA, och han ville avsluta krigen i Irak och Afghanistan. Dessutom höll han alla sina löften så långt det var möjligt. Han hade extremt mycket motstånd, och därför var det svårt att lyckas med allt helt och hållet under bara 4 år. Men om han hade fått 4 år till hade han kunnat slutföra allt.

Jag personligen väljer mycket hellre en ledare som är arrogant och oförskämd, men som står för vad han tycker och håller sina löften, än en ledare som är trevlig och ödmjuk, men som inte vågar stå för sina riktiga åsikter, och inte får någonting ordentligt gjort i praktiken som gynnar folket.

Du har missförstått det här.
Den här diskussionen handlar om varför Trump är illa omtyckt. Diskussionen handlar inte om att Biden också har en massa brister.

Här kommer en lista som inte bara är lögner men också andra dumheter, Varsågod:

1. Nuke hurricanes.
2. The revolutionary army took over the airports (på 1700-talet).
3. Clean coal – They take out coal and they clean it.
4. F-35 is literally invisible.
5. Puerto Rico is surrounded by water. Big water, Ocean Water.
6. Noise from windmills cause cancer.
7. Inject disinfectant to kill the virus.

Det är liksom inget kul att skämta om att göra sexuella övergrepp. Det är trist och klumpigt.
Jag tror dessutom inte att han skämtade, lika lite som Harvey Weinstein skämtade även om han skulle vilja förklara det så.

Trump har gjort bra saker också, det är viktigt att komma ihåg det. Börsen har ökat i värde och ekonomin har rullat på bra,
En del av det är Trumps förtjänst.

Orsaken till att han är så hatad är bland annat att han ljuger, är föraktfull mot vetenskap och dessutom har han inget hyfs.
Han är en satans Tölp och därför så förlorade han rejält mot en senil gammal gubbe som kampanjade i en källare...
Citera
2021-01-29, 18:21
Bannlyst
Citat:
Du har missförstått det här.
Den här diskussionen handlar om varför Trump är illa omtyckt. Diskussionen handlar inte om att Biden också har en massa brister.

Här kommer en lista som inte bara är lögner men också andra dumheter, Varsågod:

1. Nuke hurricanes.
2. The revolutionary army took over the airports (på 1700-talet).
3. Clean coal – They take out coal and they clean it.
4. F-35 is literally invisible.
5. Puerto Rico is surrounded by water. Big water, Ocean Water.
6. Noise from windmills cause cancer.
7. Inject disinfectant to kill the virus.

Det är liksom inget kul att skämta om att göra sexuella övergrepp. Det är trist och klumpigt.
Jag tror dessutom inte att han skämtade, lika lite som Harvey Weinstein skämtade även om han skulle vilja förklara det så.

Trump har gjort bra saker också, det är viktigt att komma ihåg det. Börsen har ökat i värde och ekonomin har rullat på bra,
En del av det är Trumps förtjänst.

Orsaken till att han är så hatad är bland annat att han ljuger, är föraktfull mot vetenskap och dessutom har han inget hyfs.

Han är en satans Tölp och därför så förlorade han rejält mot en senil gammal gubbe som kampanjade i en källare...
"who knew hurricanes are ....wet!"
"This Hurricane Is Wet 'from the Standpoint of Water'"

En kompilation av alla gånger Trump inser att orkaner för med sig massiva mängder regn
https://www.youtube.com/watch?v=5L7yAAocWwM

Här ändrar han Orkanen Dorians färdriktning med sin spritpenna
https://www.theguardian.com/us-news/2019/sep/07/sharpiegate-trump-alabama-hurricane-dorian
Citera
2021-01-29, 19:24
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Att uppmana till att ta på fittan utan att ha medgivande är brottsligt.

Ja men att åtala någon för att lite generellt säga "gram 'em by the pussy" kan bli lite tunnt i en rättegång. Det är som att stämma någon för uppmaning till våld när denne säger "fight the power" eller vad som helst. Du inser själv kanske att det blir lite larvigt minst sagt?

Jag är inte så insatt huruvida Trump begått några övergrepp eller ej men att det finns gott om kvinnor som är golddiggers och som för rika kändisar ställer upp på allt möjligt är inget påhitt. De ställer upp på det helt utan något våld eller tvång helt enkelt för att männen har pengar och social status.

Hugh Heffner är ett bra exempel. Hur många kvinnor hade legat med honom om han varit en utslagen rörmokare från Bredäng? Är han däremot känd och har ekonomiska tillgångar så kan han går runt och "grab em by the pussy" i stora mängder. Det är ett socialt faktum och inte någon uppmaning till övergrepp. Snarare en träffsäker analys av hur människor fungerar och kvinnor i den sociala hierarkin i synnerhet.
Citera
2021-01-30, 00:48
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ja men att åtala någon för att lite generellt säga "gram 'em by the pussy" kan bli lite tunnt i en rättegång. Det är som att stämma någon för uppmaning till våld när denne säger "fight the power" eller vad som helst. Du inser själv kanske att det blir lite larvigt minst sagt?

Jag är inte så insatt huruvida Trump begått några övergrepp eller ej men att det finns gott om kvinnor som är golddiggers och som för rika kändisar ställer upp på allt möjligt är inget påhitt. De ställer upp på det helt utan något våld eller tvång helt enkelt för att männen har pengar och social status.

Hugh Heffner är ett bra exempel. Hur många kvinnor hade legat med honom om han varit en utslagen rörmokare från Bredäng? Är han däremot känd och har ekonomiska tillgångar så kan han går runt och "grab em by the pussy" i stora mängder. Det är ett socialt faktum och inte någon uppmaning till övergrepp. Snarare en träffsäker analys av hur människor fungerar och kvinnor i den sociala hierarkin i synnerhet.

Antagligen har rika och kända män större möjligheter att ta kvinnor på fittan utan at det uppfattas som så illa som om gemene man hade gjort detsamma.
Oavsett vilket så är det dåligt att råda andra män att försöka ta kvinnor på fittan oavsett hur rika eller berömda de är.
Det gjorde Trump i sitt uttalande.

Trump är en omoralisk tölp som inte passar att företräda befolkningen i USA och det här uttalandet är ett av många som visa på hur olämplig han är för uppgiften.

Om han hade tafsat min dotter på fittan hade jag önskat att han hade blivit åtalad och straffad för det.
Hade jag varit en amerikansk medborgare hade det inte varit önskvärt att han hade företrätt mig och min familj alls.
Trump är och förblir en fitt-tafsare och därför kan han inte vara en representant för det amerikanska folket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in