Citat:
Ursprungligen postat av
Hamleys
Buhu buhu,
Tänk om han dessutom kunde ha låtit bli att ljuga så förbannat mycket hela tiden om saker som han inte hade koll på, om saker som dessutom var pisslätta att kolla upp.
Tänk om han inte hade uppmanat till sexuella brott " Grab them by the pussy"
Tänk om han hade varit en trevlig och hövlig person som dessutom hade ansträngt sig för att inte verka vara en pajas och ryss-lakej.
Då hade Trump vunnit och Biden hade fått stanna kvar i sin källare!
Du skriver ju endast en massa saker som antingen är påhittade, överdrivna eller tagna ur sitt sammanhang.
Han har inte uppmanat till sexuella brott, vilket du mycket väl vet. Han hade ett samtal med en annan man många år innan han blev president, där han pratade om kvinnor och att det var enkelt att få dem i säng om man var känd. Vem av oss har inte sagt liknande saker privat? Är du en oskyldig ängel som aldrig någonsin har nämnt kvinnors könsorgan i något sexuellt sammanhang?
Han hade definitivt kunnat vara trevligare. Jag tycker också att han uttalade sig lite för arrogant och oförskämt många gånger. Men kom ihåg att han blev attackerad hela tiden från alla håll. Många människor hade reagerat ännu värre.
Det finns inga som helst bevis på att han skulle vara en ryss-lakej. Detta var ett rykte som Clinton startade för att smutskasta honom och bortförklara sin valförlust. Jag tror däremot att Trump var mer lojal mot Ryssland än Kina. När du är ledare för ett land måste du ha allierade. Kina och Ryssland är två stormakter, tillsammans med USA. Kina är allierade med demokraterna och har länge infiltrerat USA och försvagat landet inifrån. Trump hade därför inte mycket till val än att välja Ryssland framför Kina. Men det finns ingenting han har gjort som på något sätt har gynnat Ryssland. Han kritiserade till och med Tyskland för att de hade startat en gas-pipeline tillsammans med Ryssland, då han menade att USA och EU skulle vara enade mot Ryssland. Jag tror inte det minsta på ryktena om att Trump arbetade för Ryssland. Däremot sa han redan under sin kampanj att han ville förbättra relationen med Ryssland. Jag ser inga problem med det.
Även om han hade varit allierad med Ryssland, och? Är det värre än att Biden säljer ut USA till Kina? På vilket sätt är Ryssland värre än Kina, som för övrigt skyddar Nordkorea som under många många år har utfört brott mot mänskligheten som får Nazi-Tyskland att framstå som ett humanitärt land.
När du skriver att han har ljugit om en massa saker (vilket jag inte förnekar att han har då jag inte har hört varenda ord han har sagt), kan du då inte skriva några få exempel på riktiga lögner han har sagt? Att han har överdrivit en del om vissa av sina bedrifter är jag väl medveten om. Men jag menar rena lögner där han har haft för avsikt att vilseleda människor.
När Biden sa att han inte skulle förbjuda fracking till exempel. Det var en uppenbar lögn, då han sa rena motsatsen i andra stater. Han ljög om detta medvetet för att vilseleda människor, för att få deras röster. Det är en riktig lögn, och en allvarlig sådan. Så länge en politiker är ärlig med vad han tänker göra om han får makt, är jag väldigt nöjd. När det gäller det var Trump 100% ärlig under sin första kampanj. Han sa rakt ut att han ville bygga en mur mot Mexiko, han ville banna vissa muslimska länders medborgare från att resa in i USA, han ville göra om avtal med Kina så att han kunde få tillbaka amerikanska företag till USA, och han ville avsluta krigen i Irak och Afghanistan. Dessutom höll han alla sina löften så långt det var möjligt. Han hade extremt mycket motstånd, och därför var det svårt att lyckas med allt helt och hållet under bara 4 år. Men om han hade fått 4 år till hade han kunnat slutföra allt.
Jag personligen väljer mycket hellre en ledare som är arrogant och oförskämd, men som står för vad han tycker och håller sina löften, än en ledare som är trevlig och ödmjuk, men som inte vågar stå för sina riktiga åsikter, och inte får någonting ordentligt gjort i praktiken som gynnar folket.