Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Lite bättre satir kan du väl skriva? Skarpare, vitsigare.
"Dessutom avslöjade han ständigt massmedia"
Ge mig ett fall där han avslöjade media... så kan jag ge dig tusentals tillfällen tillbaka där massmedia avslöjade Trump
Han sa vid flera tillfällen, så att hela världen kunde höra det, att "CNN är fake news". Dessutom fick han hela världen att verkligen se hur partisk och oärlig massmedia är, då de hela tiden attackerade honom för minsta lilla oavsett vad han än gjorde, och spred en massa lögner om honom.
Exempel: CNN sa att de hade en anonym källa (något de väldigt ofta påstår), som arbetade i vita huset och var högt uppsatt. Denna källan skulle tydligen ha bevittnat en massa saker som visade vilken dålig människa Trump var. Men när allt kom till kritan visade det sig att den anonyma källan var en praktikant på vita huset som antagligen aldrig ens hade träffat Trump, och som inte visste någonting. Det var ganska patetiskt.
Dessutom är det inga konstigheter med att massmedia avslöjar en president. Det är ju det de ska göra. Problemet är bara att dagens massmedia endast gör det åt ett håll, och dessutom väldigt ohederligt. Om massmedia hade gått efter andra presidenter på samma sätt som de gick efter Trump, hade jag inte brytt mig ett skit. Tvärtom, jag hade stöttat det till 100%. Journalisters arbete är att granska alla makthavare. Men det ska vara ALLA makthavare. Inte bara de makthavare som har åsikter de inte gillar, eller de makthavare som inte mutar dem.
Det jag inte förstår är, försvarar du CNN och massmedia enbart för att du hatar Trump och du vet att massmedia också hatar Trump, eller anser du på fullaste allvar att CNN är en seriös organisation som sysslar med opartisk och hederlig journalistisk? Gå in på Youtube så kan du hitta hur många klipp som helst om alla deras fake news. De intervjuar sin egen personal, de klär ut sig till muslimska kvinnor och "demonstrerar" mot någon terrorattack. De har till och med stått framför brinnande byggnader och sagt att "fredliga protester äger rum". Du kan hata Trump och samtidigt hålla med om att CNN är en extremt oseriös organisation. Samma sak gäller med Biden. Den enda orsaken till varför vissa försvarar honom beror på att han kandiderade mot Trump, inget annat.
Det är detta som gör det så drygt att debattera om Trump med Trump-hatare. Ni verkar vilja försvara allt och alla som hatar Trump, och hata allt och alla som gillar Trump. Där fanns till och med vissa i USA som tog Kim Jong-Uns parti framför Trumps. Helt bizarrt.
När jag först hörde talas om termen TDS trodde jag att det var ett skämt. Men efter ett tag började jag se det som ett riktigt syndrom. Det finns verkligen väldigt många människor som hatar Trump över allt annat bara pga att massmedia har hjärntvättat dem till det, eller pga hans personlighet.