2021-01-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Du skulle hellre sabba ekonomin än avvakta viruset? Amerika har inte ens hälften av vad en lockdown är och medborgarna gör redan uppror. I Kalifornien t.ex, som inte ens är republikanskt. Hur hade det sett ut om man försökte stänga ner allt? Krig såklart. Miljontals döda. Pest eller kolera?

Då låter vi framtiden avgöra istället. Dokument kommer deklassifieras och tiden har sin gång. I slutet av dagen kommer sanningen fram och jag tror inte Trump kommer se ut som en idiot. Vill du tro annat så är det givetvis upp till dig.

De kanske gör uppror för att de har en ledare som intrigerar och skapar misstro mot den fakta som kommer fram.

Det dör 4000 på en dag, men inte ett pip från ledaren.
Bara uppmaningar om att öppna upp....

"Dokument kommer deklassifieras och tiden har sin gång. I slutet av dagen kommer sanningen fram"
Du tror inte att Trump kommer se ut som en idiot?
VAD skulle kunna rädda honom?

Det finns NU tonvis med citat och klipp där han säger FEL saker.
Kalla det lögner, eller att han är en sådan idiot....

Så vilka dokument skulle kunna föra fram fakta som vänder på allt det?
Tror du verkligen det finns sådan fakta?
Och du vill kalla dig objektiv?
Citera
2021-01-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Nej, då kommer man som vanligt att säga att: "-Ja ja, kanske det inte var Trump den här gången, det är väl inget att tjafsa om, det hjälper väl inte de döda... förresten är Trump dum i huvudet i alla fall, så det skiter väl jag i, eller tål han inte kritik kanske..."

I antal döda per miljoner invånare, vilket är den enda siffran som betyder någonting i denna i övrigt skeva statistiken (olika länder testar och mäter olika) ligger man på en elfte (11) plats, med lägre dödstal än bland andra Belgien, UK, Tjeckien och Italien. Absoluta dödstal betyder naturligtvis ingenting då det måste ställas i relation till landets innevånarantal. (I San Marino bor det 34000 människor. Vem skulle tycka att det vore BRA om det hade dött 33000 där? Mycket mindre än USA, eller...?)

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Så när det passar tar man med skitländer som Gibraltar, San Marino mfl för att man ska hamna topp 11 på en negativ lista.
Då är USA på plats 19 över tester / per miljoner invånare med?

Det är FYRA länder som har mer än 10miljoner invånare, och som är sämre än USA.
Visst, det är inte sämst. Men... Trump har ju sagt de är bäst, att han inte ångrar någonting... finns inget att ta ansvar för.

Wow, "great USA" nöjer sig med det..
Citera
2021-01-28, 10:39
Medlem
Därför att Trump var ett hot mot globalisterna och rev upp avtal som gjorde att de förlorade mycket pengar. Dessutom avslöjade han ständigt massmedia. Även innan Trump visste många att CNN var ren propaganda. Men Trump gjorde dem till ett skämt, och nu skrattar hela världen åt dem.

Dessutom fick han så många kända människor att framstå som korkade. Kommer ni inte ihåg innan han blev president, hur många det var som på ett väldigt arrogant sätt sa att han aldrig skulle bli president. De gjorde narr av honom och sa att valet redan var över. Sedan vann han, och deras planer om att få sin första kvinnliga president var över.

Presidenter innan Trump tog order från centralbanken och andra företag. Trump gav order åt dem. Detta var ingenting de gillade. De kunde inte muta honom, de kunde inte kontrollera honom, och de kunde inte skrämma honom. Vad de än gjorde förlorade han inte väljare. Han fick bara fler och fler. Så vitt jag vet är han den enda presidenten någonsin som har fått fler röster i sitt omval än i sitt förstaval. Runt 10 miljoner fler röster. Det är inte illa. Tänk om massmedia och big-teck hade gett honom en fair shake. Då hade Biden inte ens ställt upp.
Citera
2021-01-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Därför att Trump var ett hot mot globalisterna och rev upp avtal som gjorde att de förlorade mycket pengar. Dessutom avslöjade han ständigt massmedia. Även innan Trump visste många att CNN var ren propaganda. Men Trump gjorde dem till ett skämt, och nu skrattar hela världen åt dem.

Dessutom fick han så många kända människor att framstå som korkade. Kommer ni inte ihåg innan han blev president, hur många det var som på ett väldigt arrogant sätt sa att han aldrig skulle bli president. De gjorde narr av honom och sa att valet redan var över. Sedan vann han, och deras planer om att få sin första kvinnliga president var över.

Presidenter innan Trump tog order från centralbanken och andra företag. Trump gav order åt dem. Detta var ingenting de gillade. De kunde inte muta honom, de kunde inte kontrollera honom, och de kunde inte skrämma honom. Vad de än gjorde förlorade han inte väljare. Han fick bara fler och fler. Så vitt jag vet är han den enda presidenten någonsin som har fått fler röster i sitt omval än i sitt förstaval. Runt 10 miljoner fler röster. Det är inte illa. Tänk om massmedia och big-teck hade gett honom en fair shake. Då hade Biden inte ens ställt upp.

Lite bättre satir kan du väl skriva? Skarpare, vitsigare.

"Dessutom avslöjade han ständigt massmedia"
Ge mig ett fall där han avslöjade media... så kan jag ge dig tusentals tillfällen tillbaka där massmedia avslöjade Trump
Citera
2021-01-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Lite bättre satir kan du väl skriva? Skarpare, vitsigare.

"Dessutom avslöjade han ständigt massmedia"
Ge mig ett fall där han avslöjade media... så kan jag ge dig tusentals tillfällen tillbaka där massmedia avslöjade Trump
Han sa vid flera tillfällen, så att hela världen kunde höra det, att "CNN är fake news". Dessutom fick han hela världen att verkligen se hur partisk och oärlig massmedia är, då de hela tiden attackerade honom för minsta lilla oavsett vad han än gjorde, och spred en massa lögner om honom.

Exempel: CNN sa att de hade en anonym källa (något de väldigt ofta påstår), som arbetade i vita huset och var högt uppsatt. Denna källan skulle tydligen ha bevittnat en massa saker som visade vilken dålig människa Trump var. Men när allt kom till kritan visade det sig att den anonyma källan var en praktikant på vita huset som antagligen aldrig ens hade träffat Trump, och som inte visste någonting. Det var ganska patetiskt.

Dessutom är det inga konstigheter med att massmedia avslöjar en president. Det är ju det de ska göra. Problemet är bara att dagens massmedia endast gör det åt ett håll, och dessutom väldigt ohederligt. Om massmedia hade gått efter andra presidenter på samma sätt som de gick efter Trump, hade jag inte brytt mig ett skit. Tvärtom, jag hade stöttat det till 100%. Journalisters arbete är att granska alla makthavare. Men det ska vara ALLA makthavare. Inte bara de makthavare som har åsikter de inte gillar, eller de makthavare som inte mutar dem.

Det jag inte förstår är, försvarar du CNN och massmedia enbart för att du hatar Trump och du vet att massmedia också hatar Trump, eller anser du på fullaste allvar att CNN är en seriös organisation som sysslar med opartisk och hederlig journalistisk? Gå in på Youtube så kan du hitta hur många klipp som helst om alla deras fake news. De intervjuar sin egen personal, de klär ut sig till muslimska kvinnor och "demonstrerar" mot någon terrorattack. De har till och med stått framför brinnande byggnader och sagt att "fredliga protester äger rum". Du kan hata Trump och samtidigt hålla med om att CNN är en extremt oseriös organisation. Samma sak gäller med Biden. Den enda orsaken till varför vissa försvarar honom beror på att han kandiderade mot Trump, inget annat.

Det är detta som gör det så drygt att debattera om Trump med Trump-hatare. Ni verkar vilja försvara allt och alla som hatar Trump, och hata allt och alla som gillar Trump. Där fanns till och med vissa i USA som tog Kim Jong-Uns parti framför Trumps. Helt bizarrt.

När jag först hörde talas om termen TDS trodde jag att det var ett skämt. Men efter ett tag började jag se det som ett riktigt syndrom. Det finns verkligen väldigt många människor som hatar Trump över allt annat bara pga att massmedia har hjärntvättat dem till det, eller pga hans personlighet.
Citera
2021-01-28, 14:40
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

Buhu buhu,
Tänk om han dessutom kunde ha låtit bli att ljuga så förbannat mycket hela tiden om saker som han inte hade koll på, om saker som dessutom var pisslätta att kolla upp.
Tänk om han inte hade uppmanat till sexuella brott " Grab them by the pussy"

Tänk om han hade varit en trevlig och hövlig person som dessutom hade ansträngt sig för att inte verka vara en pajas och ryss-lakej.

Då hade Trump vunnit och Biden hade fått stanna kvar i sin källare!
Citera
2021-01-28, 14:50
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Buhu buhu,
Tänk om han dessutom kunde ha låtit bli att ljuga så förbannat mycket hela tiden om saker som han inte hade koll på, om saker som dessutom var pisslätta att kolla upp.

Tänk om han hade varit en trevlig och hövlig person som dessutom hade ansträngt sig för att inte verka vara en pajas och ryss-lakej.

Då hade Trump vunnit och Biden hade fått stanna kvar i sin källare!
Vem är det den tonåriga påstådda Trump påstås syfta på här? MSM journalister?
Citera
2021-01-28, 16:58
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Vem är det den tonåriga påstådda Trump påstås syfta på här? MSM journalister?

Sorry, come again!
Utveckla, din fråga är svår att förstå.
Citera
2021-01-28, 17:21
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Sorry, come again!
Utveckla, din fråga är svår att förstå.

Vem är det man talar om?

Citera
2021-01-28, 20:54
Medlem
Citat:
Han sa vid flera tillfällen, så att hela världen kunde höra det, att "CNN är fake news". Dessutom fick han hela världen att verkligen se hur partisk och oärlig massmedia är, då de hela tiden attackerade honom för minsta lilla oavsett vad han än gjorde, och spred en massa lögner om honom.

Exempel: CNN sa att de hade en anonym källa (något de väldigt ofta påstår), som arbetade i vita huset och var högt uppsatt. Denna källan skulle tydligen ha bevittnat en massa saker som visade vilken dålig människa Trump var. Men när allt kom till kritan visade det sig att den anonyma källan var en praktikant på vita huset som antagligen aldrig ens hade träffat Trump, och som inte visste någonting. Det var ganska patetiskt.

Dessutom är det inga konstigheter med att massmedia avslöjar en president. Det är ju det de ska göra. Problemet är bara att dagens massmedia endast gör det åt ett håll, och dessutom väldigt ohederligt. Om massmedia hade gått efter andra presidenter på samma sätt som de gick efter Trump, hade jag inte brytt mig ett skit. Tvärtom, jag hade stöttat det till 100%. Journalisters arbete är att granska alla makthavare. Men det ska vara ALLA makthavare. Inte bara de makthavare som har åsikter de inte gillar, eller de makthavare som inte mutar dem.

Det jag inte förstår är, försvarar du CNN och massmedia enbart för att du hatar Trump och du vet att massmedia också hatar Trump, eller anser du på fullaste allvar att CNN är en seriös organisation som sysslar med opartisk och hederlig journalistisk? Gå in på Youtube så kan du hitta hur många klipp som helst om alla deras fake news. De intervjuar sin egen personal, de klär ut sig till muslimska kvinnor och "demonstrerar" mot någon terrorattack. De har till och med stått framför brinnande byggnader och sagt att "fredliga protester äger rum". Du kan hata Trump och samtidigt hålla med om att CNN är en extremt oseriös organisation. Samma sak gäller med Biden. Den enda orsaken till varför vissa försvarar honom beror på att han kandiderade mot Trump, inget annat.

Det är detta som gör det så drygt att debattera om Trump med Trump-hatare. Ni verkar vilja försvara allt och alla som hatar Trump, och hata allt och alla som gillar Trump. Där fanns till och med vissa i USA som tog Kim Jong-Uns parti framför Trumps. Helt bizarrt.

När jag först hörde talas om termen TDS trodde jag att det var ett skämt. Men efter ett tag började jag se det som ett riktigt syndrom. Det finns verkligen väldigt många människor som hatar Trump över allt annat bara pga att massmedia har hjärntvättat dem till det, eller pga hans personlighet.

Nej, det var helt och hållet din syn på att Trump avslöjat nåt... han stod med rumpan bar väldigt ofta.
MSN kan visserligen vinkla saker, och man ska vara öppen för att de inte alltid berättar hela bilden.
Försvarar inte CNN alltså.

Men... Trump har inte gjort ett skit. Vinklar allt som CNN fast ggr 10. Han ljög som en soffsittande alkis i kyrkoparken. Alltså en komisk kuf som bara är rolig.
Inte hatar man en sådan karaktär. Clown.

Jaså? Berätta mer om denna praktikant? Det låter som Trumps stil, han anställer endast de bästa. Sedan... när de får sparken, då vet han inget om dem.
Länk är också trevligt.
Citera
2021-01-28, 21:25
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Vem är det man talar om?

Känner du inte igen citatet?
En av många fräsiga uttalanden av fitt-tafsaren Trump

"I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. ... Grab 'em by the pussy. You can do anything."[

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump_Access_Hollywood_tape
Citera
2021-01-28, 22:30
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:

Vilket brott begår man om man säger "Grab 'em by the pussy"?

Citat:
Känner du inte igen citatet?
En av många fräsiga uttalanden av fitt-tafsaren Trump

"I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. ... Grab 'em by the pussy. You can do anything."[

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump_Access_Hollywood_tape

Vad är det med citatet? Det han säger är ju sant?

Många kvinnor går med på det mesta om de har en relation med en rik kändis.
Senast redigerad av BidragsTurken 2021-01-28 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in