2021-01-30, 11:07
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ska jag tolka detta som att du inte kan förklara varför det är fel av en ledare att vara vulgära eftersom du inte svarade på min fråga?

Tolka det som du behagar.
Citera
2021-01-30, 12:24
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Antagligen har rika och kända män större möjligheter att ta kvinnor på fittan utan at det uppfattas som så illa som om gemene man hade gjort detsamma.
Oavsett vilket så är det dåligt att råda andra män att försöka ta kvinnor på fittan oavsett hur rika eller berömda de är.
Det gjorde Trump i sitt uttalande.

Trump är en omoralisk tölp som inte passar att företräda befolkningen i USA och det här uttalandet är ett av många som visa på hur olämplig han är för uppgiften.

Om han hade tafsat min dotter på fittan hade jag önskat att han hade blivit åtalad och straffad för det.
Hade jag varit en amerikansk medborgare hade det inte varit önskvärt att han hade företrätt mig och min familj alls.
Trump är och förblir en fitt-tafsare och därför kan han inte vara en representant för det amerikanska folket!

Din fantasi skenar iväg igen. Hur fick du till det att Trump går runt och tafsar kvinnor på fittan mot deras vilja från att fällt uttalandet "grab em by the pussy"? Det är lite problemet med Trump-haters. När han säger en kommentar som "grab em by the pussy" så är det plötsligt trackasserier och våldtäkter, vilket det inte är. Det är en sexistisk kommentar, that it. Ingenting mer eller mindre.

När han uppmanar demonstranter att bege sig till kapitoleum och protestera mot det han anser är valfusk, så är det en uppmaning till protest. Inte en uppmaning till att storma in och bruka våld, inte en statskupp som vissa vänsterjökar påstår.

Keep calm and rational.

Politik skapar såklart känslor men det gäller att försöka vara lite rationell. När Trump säger "grab em by the pussy" så är det en äldre gubbe som fäller en sexistisk kommentar. Inget mer än det.
Senast redigerad av BidragsTurken 2021-01-30 kl. 12:26.
Citera
2021-01-30, 13:37
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BidragsTurken
Din fantasi skenar iväg igen. Hur fick du till det att Trump går runt och tafsar kvinnor på fittan mot deras vilja från att fällt uttalandet "grab em by the pussy"? Det är lite problemet med Trump-haters. När han säger en kommentar som "grab em by the pussy" så är det plötsligt trackasserier och våldtäkter, vilket det inte är. Det är en sexistisk kommentar, that it. Ingenting mer eller mindre.

När han uppmanar demonstranter att bege sig till kapitoleum och protestera mot det han anser är valfusk, så är det en uppmaning till protest. Inte en uppmaning till att storma in och bruka våld, inte en statskupp som vissa vänsterjökar påstår.

Keep calm and rational.

Politik skapar såklart känslor men det gäller att försöka vara lite rationell. När Trump säger "grab em by the pussy" så är det en äldre gubbe som fäller en sexistisk kommentar. Inget mer än det.

Har du svårt att läsa?
Om man lyssnar på vad ha säger så är det klart att han säger att han tafsar kvinnor på fittan.
Han väntar inte ens!

Trump sa såhär:
I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. Grab 'em by the pussy. You can do anything.
Senast redigerad av Hamleys 2021-01-30 kl. 13:39.
Citera
2021-01-30, 13:40
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Har du svårt att läsa?
Om man lyssnar på vad ha säger så är det klart att han säger att han tafsar kvinnor på fittan.
Han väntar inte ens!

I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. Grab 'em by the pussy. You can do anything.

Ja dom tillåter det för rika och berömda män. Det är ett faktum. Är det en fattig och okänd man skriker dom våldtäkt istället. Det är den skillnaden han pekar ut. Det är även det jag ville exemplifiera med Hugh Heffner-exemplet.

Ingenstans säger han att man skall tafsa någon på fittan mot dennes vilja. Det är där din fantasi kommer in i bilden.
Senast redigerad av BidragsTurken 2021-01-30 kl. 13:43.
Citera
2021-01-30, 14:36
Medlem
FunAndGamess avatar
Man behöver inte vara Hitler för att få Hitlerbehandlingen, det är antingen eller med (((dem))) som gäller, antingen är man 100% på deras sida och därmed en god människa eller så är man inte det och därmed avskräde utan existensberättigande. Folk som i vissa avseenden är ännu mer Hitler än Hitler själv, och folk som "bara" är 90% eniga med (((dem))) är i praktiken samma sorts avskräde i deras ögon, det finns aldrig nånsin några mellanting, folk som inte håller med dem helt och hållet men ändå har existensberättigande.
Citera
2021-01-30, 17:12
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ja dom tillåter det för rika och berömda män. Det är ett faktum. Är det en fattig och okänd man skriker dom våldtäkt istället. Det är den skillnaden han pekar ut. Det är även det jag ville exemplifiera med Hugh Heffner-exemplet.

Ingenstans säger han att man skall tafsa någon på fittan mot dennes vilja. Det är där din fantasi kommer in i bilden.

Ett faktum?
Hahahahahahaha
För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats.
Citera
2021-01-30, 17:20
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Ett faktum?
Hahahahahahaha
För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats.

Skrattar du åt din egen efterblivenhet? Att kvinnor(många, inte alla) släpper till för män med hög social status och ekonomisk framgång är ett faktum. Du är nog ganska ensam på jorden om du förnekar detta.

Förklara annars varför mängder med 20-25 åriga blondiner legat med Hugh Hefner även när han blivit en gammal gubbe. Larvigt att ens behöva diskutera det.

Kom ut ur fantasins värld och in i verkligheten.

Det är mot bakgrund av detta man får tolka Trumps uttalanden.

Sexistiska uttalanden? Ja.

Våldtäkt? Nej
Sexuella trackasserier? Nej
Uppmaning till brott? Nej

Finns dussintals tillfällen då upprörda feminister utbrister i "kastrera alla män". Larvigt att det skulle betraktas som uppmaning till brott. På samma vis är det med "grab em by the pussy".
Senast redigerad av BidragsTurken 2021-01-30 kl. 17:24.
Citera
2021-01-30, 17:36
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Skrattar du åt din egen efterblivenhet? Att kvinnor(många, inte alla) släpper till för män med hög social status och ekonomisk framgång är ett faktum. Du är nog ganska ensam på jorden om du förnekar detta.

Förklara annars varför mängder med 20-25 åriga blondiner legat med Hugh Hefner även när han blivit en gammal gubbe. Larvigt att ens behöva diskutera det.

Kom ut ur fantasins värld och in i verkligheten.

Det är mot bakgrund av detta man får tolka Trumps uttalanden.

Sexistiska uttalanden? Ja.

Våldtäkt? Nej
Sexuella trackasserier? Nej
Uppmaning till brott? Nej

Finns dussintals tillfällen då upprörda feminister utbrister i "kastrera alla män". Larvigt att det skulle betraktas som uppmaning till brott. På samma vis är det med "grab em by the pussy".

Ja du slänger dig med uttryck som du uppenbart inte förstår innebörden av.
Du är löjeväckande, det blir fnissig stämning av ditt sätt att skriva som inte ligger i paritet med verkligheten.

Istället för att komma med en datapunkt som visar att Hugh Heffner har knullat med kvinnor så kan du ju försöka att visa att det är ett faktum att kvinnor tycker det är OK att tagna på fittan om den som tar på fittan är rik och känd.

Snälla fastställ att det är ett faktum!
Citera
2021-01-30, 18:06
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
att det är ett faktum att kvinnor tycker det är OK att tagna på fittan om den som tar på fittan är rik och känd.

Snälla fastställ att det är ett faktum!

Det går inte att faställa att "att kvinnor tycker det är OK". Dock finns det gott om kvinnor som ställer upp på det om de kommer i kontakt med en man med hög social status och ekonomisk status, aka kändis. Det är det Trump menar.

Om du inte begriper det är du en idiot.

Om du dessutom behöver bevis på att rika män med hög social status får mer kvinnor som är villiga att ställa upp sexuellt. Ja då är du också en idiot. Jag känner inte riktigt för att spendera tid på att bevisa något som är självklart. Är du besläktad med Stefan Löfvén?
Citera
2021-01-30, 18:43
Bannlyst
Citat:
Det går inte att faställa att "att kvinnor tycker det är OK". Dock finns det gott om kvinnor som ställer upp på det om de kommer i kontakt med en man med hög social status och ekonomisk status, aka kändis. Det är det Trump menar.

Om du dessutom behöver bevis på att rika män med hög social status får mer kvinnor som är villiga att ställa upp sexuellt. Ja då är du också en idiot. Jag känner inte riktigt för att spendera tid på att bevisa något som är självklart. Är du besläktad med Stefan Löfvén?

Om så är fallet, varför pågår det 9 olika brottsutredningar om sexuella övergrepp där Donald Trump är misstänkt gärningsman? Varav en är en fullbordad våldtäkt där brottsoffret önskar få ett dna sample av orange man.

Jag trodde att kvinnor älskar att bli sexuellt förgripna av en kändis med pengar
Citera
2021-01-30, 18:55
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Om så är fallet, varför pågår det 9 olika brottsutredningar om sexuella övergrepp där Donald Trump är misstänkt gärningsman? Varav en är en fullbordad våldtäkt där brottsoffret önskar få ett dna sample av orange man.

Jag trodde att kvinnor älskar att bli sexuellt förgripna av en kändis med pengar

Kan bero på att det är våldtäkter. Kan bero på att det är gynnsamt och finnas mycket i potten om han fälls. Kan ge stora summor som mediastory. Finns mängder med anledningar. Tidigare skribent kallar det verbala uttrycket "grab em by the pussy" för våldtäkt/uppmaning till våldtäkt/sexuella trackasserier. Det är det såklart inte.

Man kan inte generalisera och påstå att alla kvinnor älskar att dominerade av rika kändisar sexuellt. Antalet kvinnor som är villiga att bli det kommer däremot vara betydligt fler hos en välbärgad kändis kontra en rörmokare från bredäng.
Citera
2021-01-30, 19:01
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

Hallå!
Det var ju du som sa att det var ett faktum. Jag ska hjälpa dig att komma ihåg

Citat:
"Ja dom tillåter det för rika och berömda män. Det är ett faktum. Är det en fattig och okänd man skriker dom våldtäkt istället. Det är den skillnaden han pekar ut. Det är även det jag ville exemplifiera med Hugh Heffner-exemplet."

Eller har du ändrat dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in