2021-01-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Två saker:

1. Han hade stake
2. Han gjorde det som var rätt.

Tjäna folket,
höj deras levnadsstandard,
Stärk ekonomin
Ta tillbaka industrin
Värna om familj och patriotism
Göra USA till ett fritt land

Allt han gjorde var följa kristna ideal göra det som är gott. Etablissemanget gör raka motsatsen. Liberalerna i USA går emot detta och följer en destruktiv ideologi. De är beroende av mörker precis som en knarkare är beroende av sitt dopaminrus.

Det var en massiv attack på de sjuka amerikanernas psyke som traumatiserades hårt av det och kunde inte känna igen sig när Trump ryckte loss gardinerna och hällde dunkar med iskallt vatten på dessa slöa degenererade idioter.

Jag håller helt med dig. Det är helt enkelt en strid mellan två sidor, den objektivt goda sidan och den objektivt onda sidan.

Den objektivt goda sidan förespråkar:
• en stark kärnfamilj
• sanningen över allt annat, oavsett hur många slidor som svider av den. En man är en man och ska inte få kallas för kvinna
• arbete och göra rätt för sig för alla. Ingen ska få vara en parasit på andras arbete. Människor som är i nöd och haft otur ska kunna få hjälp, men de som inte vill arbeta ska heller inte få något stöd
• en hög grad av självbestämmande, utan statens inblandning. Detta gäller försörjning, rätten att bära vapen, etc
• yttrandefrihet
• nationalism
• sist men inte minst: tro på Gud och kristendomen

Den objektivt onda sidan förespråkar:
• en splittrad familj där kvinnor skaffar barn och gifter sig med staten
• allt och alla ska försörjas av staten och därmed vara beroende av den
• eliminera självbestämmande
• eliminera yttrandefriheten
• globalism
• sekularism
• woke kultur

Det är tydligt vilken sida medierna var på och varför Trump hatades. Han var på den objektivt goda sidan.
Citera
2021-01-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tråden handlar om Trump. Så jag trodde ditt inlägg var relaterat till trådens ämne.

Du skriver "Hur är det med läsförståelsen"?
Kan du peka på var i min text det framstår som att jag är "marxist" och eller vänstersympatisör?
För inte klagar du på andras läsförståelse om du sitter och hittar på saker. Det vore ju jävligt pinsamt.

Tror inte du förstår vad begreppet läsförståelse innebär. Krävs läsförståelse för att kunna se att en åsna är en åsna? Haha, idiot.
Citera
2021-01-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Jag vet inte ens vad Du 'pratar' om.

Mobbning är aldrig okej, vare sej om det sker från höger/vänster, lärare/elev, arbetsgivare/anställd o s v.

Nu, om jag nu nödvädigsvis ska slänga dej ett köttben så kan det vara att Biden suttit på olika positioner i Washington i 37 år, utan att åstadkomma nånting.

Men det är skillnad jämfört DJT som hör hemma i en fängelsecell.

Ger Ni aldrig upp?

Du har rätt. Min mamma sa åt mig att vara snäll. Som tur är hade jag en stark far som även sa att man inte alltid ska vara snäll, utan måste vara elak ibland. Det verkar som att många saknade en far som var stark. Tråkigt nog.

Det är klart att du inte bryr dig, eller ens vet om, att Biden förolämpar männiksor. Media har inte rapporterat det lika hårt och har inte sagt åt dig att vara upprörd över det.
Citera
2021-01-21, 18:56
Bannlyst
Jag tycker att media och cuck-vänstern ska se sig i spegeln. Ju mer folket blir hatad av dom, desto mer lämnar dom dom. Är det inte Fascinerande?
Citera
2021-01-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Du har rätt. Min mamma sa åt mig att vara snäll. Som tur är hade jag en stark far som även sa att man inte alltid ska vara snäll, utan måste vara elak ibland. Det verkar som att många saknade en far som var stark. Tråkigt nog.

Det är klart att du inte bryr dig, eller ens vet om, att Biden förolämpar männiksor. Media har inte rapporterat det lika hårt och har inte sagt åt dig att vara upprörd över det.

Nä, jag måste ju ha missat nåt.

Bara det faktum att jag bor här borta sedan 20+ år och följer media dagligen borgar ju för det...............

Så joo, jag bryr mej.

Du har en civilserad ton, vilket jag gillar, men det är nog dags att lägga ner nu - gubbfaan är borta och kommer förhoppningsvis aldrig igen.
Citera
2021-01-21, 19:09
Medlem
Därför att han representerar den vita mannens återuppståndelse. Nationalism, maskulinitet, kärnfamiljen och traditionella och konservativa värderingar, den fiskala verkligheten där utgifter minimeras och pengatryckande är av ondo för ett välmående samhälle etc. Kaxigheten och aggressiviteten och hans sätt att stå upp mot vänster och liberaler triggar dem enormt och framförallt är de uppbackade av juden som ser ett lysande rött skynke i honom.
Citera
2021-01-21, 19:12
Medlem
ModerRotas avatar
De vill inte inse att han hade rätt. De vill dessutom inte framstå som småbarn i jämförelse med Trump, inför sin publík. Hat är ett svårt ord i sammanhanget.

Så det började en spiral med fler och fler konstigheter för att täcka uppenbara sanningar och uppenbart filtrerade Trump-uttalanden.

Att skylla allt på sin motståndare är en politisk taktik och strategi.

I det här fallet slog det dock bakut och folk såg istället att något var konstlat och artificiellt konstruerat.

En sanning är starkare än tusen lögner. Lite svårt för folk att hänga med om det är ont om sanningar. Därför skyllde man allt på Trump och hans "lögner". Enkelt att upprepa. Man skulle kunna tolka det som "hat". Men egentligen är det inte hat utan ett mantra?

"Det får bara inte vara sant."
Att vägra inse ...
Senast redigerad av ModerRota 2021-01-21 kl. 19:17.
Citera
2021-01-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
De vill inte inse att han hade rätt. De vill dessutom inte framstå som småbarn i jämförelse med Trump, inför sin publík.

Så det började en spiral med fler och fler konstigheter för att täcka uppenbara sanningar och uppenbart filtrerade Trump-uttalanden.

Att skylla allt på sin motståndare är en politisk taktik och strategi.

I det här fallet slog det dock bakut och folk såg istället att något var konstlat och artificiellt konstruerat.

En sanning är starkare än tusen lögner. Lite svårt för folk att hänga med om det är ont om sanningar. Därför skyllde man allt på Trump och hans "lögner". Enkelt att upprepa.

Det är lustigt när man läser din signatur;

- Det Prata med varandra och kom överens om fred istället för att slåss.
- Var lugna och börja diskutera. Då slipper alla till slut att vara oroliga hela tiden.
- Vi är alla människor. Varje människa kan förändra sig till det bättre.
- Uteslut inte varandra. Tala med varandra och bilda större gemenskap.

Precis allt det som gangstern tRUMP inte stod för.
Citera
2021-01-21, 19:18
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Det är lustigt när man läser din signatur;

- Det Prata med varandra och kom överens om fred istället för att slåss.
- Var lugna och börja diskutera. Då slipper alla till slut att vara oroliga hela tiden.
- Vi är alla människor. Varje människa kan förändra sig till det bättre.
- Uteslut inte varandra. Tala med varandra och bilda större gemenskap.

Precis allt det som gangstern tRUMP inte stod för.
Mycket möjligt. Jag följer inte Trump och vet inte vem det är (Jag såg att han var president i USA och väldigt bra för Amerikas ekonomi och fred i världen). Jag kan inte uttala mig om hur han var mot de han förhandlar med.
Citera
2021-01-21, 19:27
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
För att man ville ge sken av att Trump var på den andra sidan, alltså det som kallas höger mot vänster.
Allt är en charad.
I Sverige spelas den roll som Trump hade av partier så som SD och AFS.

Menar du att AFS är kontrollerad opposition?
Citera
2021-01-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Räcker med lögnerna och korruptionen så har du svaret.
Nja, det var ju för att de inte kunde köpa honom de ville ha ut honom.

Statsvetarna står och funderar "Det går inte ihop", just därför. Inga benefits för big pharma, krigsindustrin eller globalistorganisationer.

Han var redan rik, han blev världens kändaste person, vad skulle de locka in honom med menar du?
Citera
2021-01-21, 19:36
Medlem
Nationella intressen Vs Internationella intressen. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in